آخرین عناوین

شنبه 22 آذر 1393-20:48 کد خبر:4317

تخلف تیمی جدیدی در میراث فرهنگی مازندران افشا شد

صدور 61000ساعت گواهی جعلی در میراث فرهنگی مازندران/برگرداندن مبالغ دریافتی توسط کارمندان میراث

با صدور و ارائه 61000 ساعت گواهی جعلی از سوی میراث فرهنگی مازندران،تخلف تیمی جدیدی در این اداره کل بر ملا شد.


به گزارش خزرخبر،اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران در اقدامی غیر قانونی،تعداد 30 گواهی جعلی شرکت در دوره های آموزش مربوط به گردشگری برای کارمندان خود صادر کرد.

این اداره کل با هماهنگی دو موسسه آموزشی خصوصی که در ساری (ت -  ط) و چالوس(س- س- ش) فعالیت دارند و بدون آنکه حتی یک ساعت کلاس آموزشی برگزار نماید برای 70 کارمند رسمی و پیمانی خود بیش از 20 هزار برگه گواهی 30 ساعته یعنی 61000 ساعت کلاس آموزشی جعلی صادر کرد.

بر اساس این گزارش،در این گواهی های جعلی که دارای امضاء مدیر دو موسسه فوق و معاون فعلی میراث فرهنگی اداره کل گردشگری مازندران می باشند  تاریخ برگزاری کلاس ها بین سال های 88 تا 92 درج شده در صورتی که در تاریخ های فوق معاون فعلی در این سمت نبوده است و اصلا دوره های آموزشی ای برگزار نشده است.

به گزارش خزرخبر،با صدور این 61000ساعت گواهی جعلی آموزش برای کارمندان میراث فرهنگی مازندران،امور اداری و مالی این اداره کل بدون توجه به صحت و سقم این گواهی ها،اقدام به درج این گواهی ها در پرونده کارگزینی کارکنان فوق و همچنین اعمال افزایش حقوق و مزایا برای این کارمندان نموده است.

بر اساس این گزارش،در گواهی های صادر شده فوق که دارای شماره دبیرخانه اداره کل میراث فرهنگی مازندران برای ثبت بوده اند شماره های متغیری که درج شده غیر واقعی بوده و عملا این چنین شماره هایی در دبیرخانه میراث فرهنگی مازندران ثبت نشده است.

امیدواریم اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران و همچنین دستگاه ها و نهادهای نظارتی و مسئول با توجه به موارد اعلام شده فوق،بتوانند پاسخ های قانع کننده ای به سوالات بوجود آمده زیر بدهند و همانند برخی از تخلفات منتشر شده قبلی از این اداره کل ،سکوت نکنند.

الف) وقتی هیچ کلاس عملی و تئوری برگزار نشده است پس چگونه این گواهی ها صادر شده است؟

ب)دو شرکت صادر کننده گواهی های فوق که هیچ گونه وابستگی اداری و شخصی به اداره کل میراث فرهنگی مازندران ندارند بر اساس کدام قانون و معیار نسبت به صدور این گواهی ها اقدام نموده اند؟

ج)برای شماره های درج شده در این گواهی ها که از سوی دبیرخانه میراث فرهنگی مازندران اعلام شده و واقعی نمی باشند چه توضیحاتی وجود دارد؟

د)چرا معاونت اداری و مالی میراث فرهنگی مازندران نسبت به درج این گواهی ها در پرونده های کارمندان فوق بدون بررسی صحت و سقم این گواهی ها اقدام نمود؟

و)افزایش حقوق و مزایای داده شده به کارمندان فوق بر اساس کدام قانون صورت گرفته است؟

ک)تمام دوره های آموزشی برگزار شده در ادارات باید با مجوز استانداری باشد اما در این مورد استانداری مازندران هیچ گونه مجوزی صادر نکرده است در نتیجه هر گونه کلاس برگزار شده که عملا برگزار نشد یک تخلف محرز دیگر  می باشد.

م)سوال بعدی اینجاست اگر معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی این تخلف بزرگ را انجام داده است پس چرا کارشناس مسئول آموزش این اداره کل هم که دست اندرکار صدور این گواهی ها بوده، در مورد این تخلف آشکار عکس العملی نشان نداده و آن را به مقامات مسئول اعلام نکرد؟

ر)معاونت امور اداری و مالی اداره کل گردشگری مازندران بر اساس گواهی های جعلی صادر شده ،نسبت به افزایش غیر قانونی حقوق و مزایای کارمندان فوق اقدام نمود که با توجه به برملا شدن این تخلف،تاکنون نسبت به برگرداندن وجوه دریافت شده از سوی این تعداد کارمند،چه اقداماتی به عمل آورده است؟

ل)بر اساس قوانین کشوری،کارمندان و کارکنانی که اقدام به تخلف اداری نمایند به جریمه هایی مانند برگرداندن وجوه دریافتی،جریمه نقدی و غیر نقدی،انفصال از خدمات دولتی به مدت چندین سال و یا انفصال دائم و جریمه های سنگین دیگری محکوم می شوند که میراث فرهنگی مازندران اعلام نماید برای متخلفین در این تخلف بزرگ چه حکم هایی صادر شده است؟

ف)آیا مدیر کل میراث فرهنگی مازندران از این تخلف آشکار آگاه نبوده است؟اگر آگاه بوده و اقدام نکرده که خود تخلفی دیگر می باشد و اگر هم مطلع نبوده (عذر بدتر از گناه که مدیری از تخلفات کارمندان زیر مجموعه مطلع نباشد)برای تنبیه و عدم تکرار و کوتاه کردن دست کارمندان و مسئولان متخلف،چه اقداماتی به عمل آورده است؟

س)بر اساس گزارشات رسیده،یکی از مسئولان متخلف در این تخلف آشکار،قرار است به زودی مسئولیت معاونت سرمایه گذاری و ..... این اداره کل را تصاحب کند که با توجه به موارد اعلام شده فوق،جای سوال می باشد که آیا واقعا کسی که تخلف کند پست بالاتر و یا هم ترازی را اشغال می کند و یا باید نزول جایگاه و یا حتی اخراج شود؟

ش)چه مقدار هزینه به شرکت های خصوصی صادر کننده گواهی های جعلی فوق پرداخت شده است؟آیا شرکت های متخلف اعلام شده با توجه به صدور غیر قانونی و جعلی گواهی های فوق،عدم صلاحیت و لغو مجوز برای ادامه فعالیت شده اند یا خیر؟

به زودی اسناد و مدارک دیگری از تخلفات انجام شده و یا در دست اقدام در این اداره کل منتشر می شود.

تصویر زیر نمونه ای از گواهی های جعلی صادر شده می باشد:

 همچنین گزارش های رسیده حاکی از آن دارد که معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران که در این تخلف دست داشته و انتقادات فراوان زیادی هم تاکنون از او و واحد تحت مجموعه اش شده،به سمت معاون سرمایه گذاری این اداره کل منصوب شده و به زودی معارفه می شود.

بر پایه این گزارش مهران حسنی مسئول روابط عمومی و .... میراث فرهنگی مازندران که انتقادهای فراوانی نیز در طی چند سال اخیر از او شده و نتوانسته در پست هایی که فعالیت کرده موفق باشد در چند روز آینده به سمت معاون گردشگری منصوب خواهد شد.

امیدواریم مسئولین استان و کشوری و به خصوص میراث فرهنگی بتوانند جواب قانع کننده ای به مردم مازندران بدهند که در میراث فرهنگی مازندران چه خبر است؟

جای تعجب و سوال است که بزرگ نیا به چه دلیل و عذر موجهی افرادی را که به صورت تیمی این اداره کل را به سمت نابودی سوق می دهند و انتقادهای فراوانی از آنها می شود با دادن پست های بالاتر تشویق می کند؟

مهران حسنی که انتقادهای مستند رسانه های منتقد را به سهم خواهی تعبیر می کند و به زودی نیز خبرهای جدید از عملکردهای غیر قانونی پشت پرده او منتشر می شود باید بداند که رسانه ها تا احقاق حق مردم و استان کوتاه نخواهند آمد.

دلاور بزرگ نیا هم که به طور ضمنی و شفاهی در بسیاری از محافل و جلسات خصوصی از ناتوانی خود در برابر گروه خاصی که در این اداره کل مشغول چپاول می باشند پرده برداشت بداند که نتوانست انتظارات حداقلی کسانی را که از او خاطره خوبی در ارشاد دارند برآورده کند و امیدواریم قبل از آنکه این اداره کل را با ناتوانی خود به نابودی بکشاند با حمایت مسئولین و مردم اقدامات اساسی را در مقابل این گروه خاص به عمل آورد.

از استاندار مازندران ،سازمان بازرسی و دستگاه های ناظر و مسئول که این روزها ادعاهای زیادی در برخورد با تخلفات اداری و .... دارند انتظار می رود به صورت جدی اقدامات لازم را در میراث فرهنگی مازندران جهت جلوگیری از تخلفات بیشتر و کوتاه نمودن دست این تیم متخلف در این اداره کل به عمل آورند.

 ***خبرهای مرتبط:

*انتقاد مسئول پژوهشکده مازندران شناسی از میراث فرهنگی

*بی توجهی میراث فرهنگی مازندران این بار در امیرکلا

*برگزاری نمایشگاه در چین توسط میراث فرهنگی مازندران و تکرار اعزام افراد خاص به چین؟!

*مواجه شدن گردشگران با درب هاي بسته /بي توجهي ميراث فرهنگي به موزه كندلوس

*در میراث فرهنگی مازندران چه خبر است

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • پنجشنبه 27 آذر 1393-12:12


    این که چیزی نیست کوچکترین هاست . تخلفاتی که در این اداره میشود قابل شمارش نیست .

    • چهارشنبه 26 آذر 1393-9:4


      کجاست عدالت سالهاست حق و حقوق این کارمندان پایمال شده و مدیران و معاونین این اداره کل در حال پر کردن جیبهایشان هستند. نمایندگی های به قول خودشان فعال در شهرستانها غاز چرانی می کنند. کارمندان نمایندگی ها هر کدام در شهر خود مشغول فعالیت در کارهای شخصی خود در ساعات اداری خارج از اداره هستند. کارمندان با 15 تا 25 سال سابقه همچنان قراردادی هستند. سالهاست با سندهای جعلی در امور مالی و قراردادها مشغول پول خواری هستند . با پیمانکارن تبانی می کنند و پیمانکار بیچاره مجبور است به خاطر یک لقمه نان تن به همکاری و رشوه دادن شود. کارشناس میراث فرهنگی با مدرک مرتبط و 15 سال سابقه ماهانه 900000 تومتن دریافتی دارد . چطور می شود با این رنج حقوق هم اجاره خانه داد و هم خرج زن و بچه داد. چطور چطور میشود... شما خودتان قضاوت کنید انقدر نیروی مازاد وارد این اداره شده که از حق من کارمند می زنند و به کارمند دیگر می دهند . می گویند هر چقدر پول بود تقسیم می کنیم . یکی به داد ماها برسه ترو خدا بیاین این مفسدان را از این اداره ببرید اخه اینا از یک اداره دیگه اومدن دارن همه چیزو به هم میریزن طرف ابدارچی بود یه اداره دیگه العان اومده معاون شده . آقایان بازرسان کجا هستید بیاید و عادلانه قضاوت کنید. حکومت عدل علی پس کجاست . اقا به دادمان برس ترو خدا

      • کارمند میراث فرهنگی
        سه شنبه 25 آذر 1393-12:30


        ما حقوق نگیران میراث در شب عید که اقایان میلیونی حق ماموریت میگیرن(15 میلیونی) و جعل اسناد و هزاران کثافت کاری میکنن چرا نباید مسئولین محترم رسیدگی کنن .چرا باید ابروی ما جلوی زن و بچه برود و این اقایان به عیاشی بپردازن. و چرا محاکمه نمیشن در حکومت عدل علی. چرا اقایان فرمایشات اقا را زیر پا میگذارن. چرا با حق باطل کردن، دل حضرت اقا را درد میاورند. به راستی که اینان خوارج زمانه هستن . و هزاران چرای دیگر. یا امام زمان خودت به داد ما برس.

        • بي نام
          سه شنبه 25 آذر 1393-10:5


          چراديدگاههارو بارگذاري نميكنيد ،سليقه اي عمل ميكنيد

          • ناشناس
            يکشنبه 23 آذر 1393-14:0


            چرا نگیرن بیچاره کارمندایی که هم مدرک تحصیلی دارن و هم سابقه کار اما هیچ قرادادی ندارن الان 9 ماه که هیچ حقوقی نگرفتن و امثال فامیل مدیر کل قبلی ( فرزانه) بدون رشته تحصیلی و سابقه باید کلی در ماه به عنوان کارمند حقوق بگیره

            • احمد دانشجو
              يکشنبه 23 آذر 1393-11:50


              باید به رئیس این سازمان مرحبا گفت که اینطور هوای کارکنان خودشو داره بدون اینکه کسی کلاس بره براش مدرک صادر می کنه، بهتره این آقا برن توی سازمان سنجش مشغول به کار بشن تا ما دانشجوهای بیچاره مجبور نشیم شب و روز درس بخونیم تا مدرک بگیریم ، ایشون هستن و عنایت می فرماید به تمام جوانان کشور و استان مدرک جعلی ارائه می کنند.