آخرین عناوین

يکشنبه 23 آذر 1393-23:32 کد خبر:4320

حاشیه های غیر قابل توجیه در جلسه علنی شورای شهر ساری:

نا امنی رسانه ها در شورای شهر ساری

توهین تهدیدآمیز به رسانه ها این بار در شورای شهر ساری/اعتبار اتوبوسرانی در موسسه قرآنی هزینه شد/مردم در صف اتوبوس و راننده ها در قهوه خانه/هزینه های میلیاردی برای تملک زمین ها درست نیست/رانندگان اتوبوس از جابجایی نمازگزاران رضایت ندارند/اولین بار گفتن ها مارا کشت


به گزارش خزرخبر،جلسه شورای شهر ساری این هفته دارای حاشیه هایی ویژه بود که این حاشیه ها توهینی تهدید آمیز برای رسانه ها داشت.

&&&بخش خبری جلسه:

***شمشیربند:

*اعضای شورا به هیچ طیف و گروهی وابستگی ندارند  و در شورای شهر ساری گروه بندی ای وجود ندارد.

*عدم دعوت از خبرنگاران در برخی از جلسات شورا، به معنی غریبه بودن و یا مسئله خاصی نیست.

 ***آقامیری:

*به خودم تذکر می دهم نه به خبرنگاران تا واقعیت ها را بیان کنیم زیرا که مایل نیستم در مقابل رسانه ها قرار بگیرم بلکه تعامل و همکاری با رسانه ها همواره سرلوحه کارهای من بوده است.

*اینکه برخی از رسانه ها شورای شهر ساری را ضعیف ترین شورا اعلام نموده اند درست نیست زیرا هیچ یک از اعضای شوراهای دیگر شهر ها جرات برخورد با مدیران متخلف شهرداری را مانند شورای شهر ساری ندارند.

*علی رغم گرانی نان و .... فقط کرایه اتوبوس گران نشد.

*در سال گذشته اعضای شورای شهر ساری باید بودجه سازمان اتوبوسرانی را بین 3 تا 4 میلیارد تومان مصوب می کردند اما این مقدار به 700 میلیون تومان تقلیل پیدا کرد که مقدار مصوب شده هم اختصاص نیافت و ظاهرا انحراف بودجه ای رخ داده است که اگر اصلاح نشود تخلف قانونی می باشد.

*در جلسات قبل شورای شهر مبلغی بیش از 2 میلیارد تومان به شخصی تخفیف داده شده است که اگر این مقدار و یا ذره ای از این تخفیف به اتوبوسرانی تخصیص داده می شد (حدود 450 میلیون تومان)کمک بسیار بزرگی جهت خدمت رسانی به مردم می توانست صورت گیرد.

*سازمان اتوبوسرانی در سال جاری 300 میلیون تومان مالیات پرداخت کرده و مقدار 400 میلیون تومان دیگه هم بدهکار است و این درست نیست.

*در جامعه ای که ولی فقیه در راس آن است حق نداریم هزینه هر کاری را در جای دیگه ای خرج کنیم.

*وقتی سازمان های زیر مجموعه شهرداری دارای مشکلات زیادی هستند حق نداریم خرج های بی مورد داشته باشیم.

***سلطانی(مدیر عامل اتوبوسرانی):

*مشکل اصلی اتوبوسرانی نداشتن پارکینگ است که باعث اذیت شدن مردم ،به خصوص کسبه و بازاریان در حاشیه های خیابان های اصلی شده است.

*ماهیانه حدود 4 میلیون تومان هزینه داریم که از جیب سازمان پرداخت می شود.

*کارت های پرداخت کرایه ها معروف به ساری کارت عملکرد خوبی ندارند هر چند در ابتدا خوب عمل کرده اند.

*مردم از ساری کارت ها زده شده اند.

***مدینه:

*مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در مورد استخدام های این سازمان،تعداد جلسات تشکیل شده،رشته و مدرک تحصیلی مدیر عامل،برنامه های آینده و منابع درآمد زایی توضیحاتی ارائه دهد.

***پیری:

*در زمان تصویب بودجه سوال پرسیده بودم که:جابه جایی 9 میلیون نفر مسافر توسط سازمان اتوبوسرانی ،چه بازخورد و فوایدی برای این سازمان دارد؟که هنوز جواب سوالم را نگرفته ام.

*چه ارزش افزوده ای سازمان اتوبوسرانی دارد؟

*وقتی سازمان اتوبوسرانی سودآور نیست پس چرا مالیات پرداخت می کند؟

***احمدی:

*مهمترین مشکل سازمان اتوبوسرانی را ،نوع نگرش شهرداری به اتوبوسرانی می دانیم.

*مدیر عامل اتوبوسرانی توضیح دهد که در بحث فرهنگ سازی چه اقداماتی انجام داده است؟

***یوسفی:

*طی 10 روز هزینه دریافتی رانندگان اتوبوس از محل کارت های کرایه به روز بعد موکول شد که باید در این زمینه مدیر عامل اتوبوسرانی پاسخگو باشد.

*ساری کارت در ابتدای شروع به کار خوب بود و مردم راضی بوده اند اما به مرور زمان نارضایتی مردم را در پی داشت.

***نجاریان:

*الگو برداری واگذاری صد در صدی اتوبوس ها به بخش خصوصی درست نبوده است.

*واگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی فشار به اقشار کم درآمد بوده است.

***باقری:

*چند سالی است که پیشنهادی جهت ساماندهی اتوبوس های درون شهری داده ام اما متاسفانه توجهی نشده است و آن اینکه تمرکز اتوبوس ها را از مرکز شهر جمع آوری نموده و به اطراف شهر منتقل نماییم و در اطراف شهر پارک سوار احداث نماییم و این طرح در شهرهای دیگر به خوبی اجرا شده و رضایت مردم را در پی داشت.

*هزینه های میلیاردی برای تملک زمین در نقاط مختلف شهر جهت احداث پارکینگ برای اتوبوس ها درست نیست.

***جعفری:

*ترافیک در حال تبدیل شدن به بحران و آلودگی هوا شده که باید تک سرنشین بودن خودروها را کم کنیم.

*برای فرهنگ سازی در بین مردم جهت استفاده از خودروهای عمومی باید زیر ساخت ها آماده باشند.

*آموزش به رانندگان،نو شدن اتوبوس ها،امکانات ارائه شده بیشتر در داخل ناوگان عمومی باید افزایش یابد تا مردم نیز رغبت بیشتری برای استفاده از این ناوگان داشته باشند.

*اکثر مردم به خاطر فقر مالی از اتوبوس استفاده می کنند.

***پیوندی:

*مدیر عامل اتوبوسرانی پاسخ دهند که برای معلولین چه کارهایی انجام شده است؟

&&&حاشیه های خبری جلسه شورای شهر:

*جلسه در ساعت 16 و 15 دقیقه با قرائت قران توسط احمدی و به ریاست شمشیربند آغاز شد.

*سلطانی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی و عظیمی مدیر عامل فاوا مهمانان جلسه این هفته شورای شهر بوده اند.

*ذلیکانی غایب امروز جلسه بود.

*شمشیربند در هنگام خطاب قرار دادن آقامیری ،او را (دکتر آقامیری) صدا نمود.

*کلانتری معاون خدمات شهری شهرداری ساری،امروز به عنوان نماینده شهردار در جلسه شورا حضور یافت.

*آقامیری اعلام نمود که از صبح امروز تا لحظه حضور در جلسه شورا در بیمارستان بستری بوده و شاهد این ادعا باقری می باشد که به عنوان پزشک در جریان می باشد.

*آقامیری اعلام کرد که ما نباید امکانات و زندگی خود را نگاه کنیم ،باید بپذیریم که مردم زندگی خوبی ندارند.

*شمشیربند در میان صحبت های سلطانی از وی خواست تا گزارشی از عملکرد سازمان خود اعلام کند و گفت:از رانندگان اتوبوسی که وقتی مردم در صف های انتظار اتوبوس ایستاده اند اما آنها در قهوه خانه های ذغال چال و .... مشغول خوردن چای هستند بگویید.

*باقری اعلام کرد چون خانواده من هم علی رغم داشتن خودروی شخصی از اتوبوس استفاده می کنند پس جزء آدم های فقیر هستیم.

*آقامیری در این جلسه شورا،چندین بار از شمشیربند درخواست نمود اجازه دهد تا دو نفر از خبرنگاران به نمایندگی از دیگر رسانه ها در مورد فعالیت های سازمان اتوبوسرانی صحبت نموده و نظرات خود را بیان کنند اما شمشیربند به بهانه کمبود وقت،این اجازه را به آقامیری و این فرصت را به رسانه ها نداد.

*آقامیری اعلام کرد که چند راننده به من اعلام کرده اند که چون اتوبوس ها خصوصی شده اند و هیچ امتیاز و خدماتی از دولت و شهرداری نمی گیرند در نتیجه از جا به جا کردن نمازگزاران در روزهای جمعه راضی نیستند.

*آقامیری همچنین اظهار داشت که دست های پشت پرده ای بوده اند که توانستند قرارداد ساری کارت را با بانک انصار ببندند در صورتی که پیشنهاد ما،بانک ملی بوده است.

*آقامیری در بخشی از نطق خود در پاسخ به اعضای شورای شهر ساری اعلام نمود که بودجه اتوبوسرانی دست خورده و در جای دیگری مانند موسسه قرانی هزینه شده است.

*پیری با انتقاد از شمشیربند از او درخواست نمود تا از حرف های حاشیه ای بپرهیزد و اجازه دهد مدیر عامل اتوبوسرانی به سوالات مطرح شده پاسخ دهد.

*کلانتری معاون خدمات شهری شهرداری ساری به برخی از موارد مطرح شده پاسخ داد.

*کلانتری اعلام نمود که شهرداری به پلیس راهور مازندران پیشنهاد تا یک لاین در خیابان فرهنگ به ناوگان عمومی اختصاص یابد اما پلیس راهور با این طرح به دلایل نامعلوم مخالفت کرد.

*شمشیربند اعلام نمود علت حضور مدیر عامل فاوا در این جلسه این بوده است تا در مورد برخی موارد راجع به ساری کارت توضیحاتی ارائه دهد.

*یوسفی اعلام نمود که کم کاری ما باعث شده تا اعتماد مردم به ساری کارت کم شود.

*عظیمی هنگام صحبت چند بار از یوسفی که مشغول صحبت با دیگر اعضا بود درخواست نمود تا به پاسخ های او در مورد ساری کارت گوش دهد.

*زمانی که عظیمی در حال نطق و پاسخ دادن به سوالات اعضای شورا بود و چند بار در میان صحبت های خود از کلمه(اولین بار) استفاده نمود ،یوسفی با کنایه اعلام کرد که این( اولین بارها )ما را کشت.

*پیوندی با انتقاد اعلام کرد که در چندین جلسه سوالاتی مطرح کرده ام اما پاسخی دریافت نکرده ام.

*جلسه شورا در ساعت 18 پایان پذیرفت.

*پس از پایان جلسه و زمانی که رسانه ها و اعضای شورا در حال ترک سالن جلسه بوده اند احمدی نایب رییس شورا از دست یکی از خبرنگاران(خبرنگار خزرخبر و مازندنومه) که در حال نشان دادن نوشته های خبری جلسه به او بودند برگه خبر را با حالت عصبانیت و خشونت برداشته و به داخل سالن جلسات رفت و با آقامیری شروع به بحث نمود و از آقامیری خواست که پاسخ دهد که چرا نام موسسه ای قرانی را برده است که این بحث و خشونت احمدی با وساطت برخی از اعضا پایان پذیرفت و زمانی که خبرنگار مازندنومه جهت گرفتن برگه خبر نزد احمدی رفت ،احمدی اعلام نمود که برگه خبر او را پاره نموده است.

*احمدی در  تماس با دو خبرنگار (خزرخبر و مازندنومه)که واقعیت های خبر جلسه را یادداشت کرده بودند با تهدید در خواست نمود تا از نام بردن و انتشار اسم موسسه قرانی خودداری کنند وگرنه با عواقب بدی در روز دوشنبه و  روزهای بعدی مواجه خواهند شد.

*از احمدی که استاد دانشگاه و قاری بین المللی و نایب رییس شورا می باشد بعید بود که تحمل انتقاد را نداشته باشد و ظرفیت او در مورد رسانه هایی که واقعیت های جلسه را منتشر می کنند کم باشد.

*رسانه های مازندران پاره کردن برگه خبر توسط نایب رییس شورای شهر را نوعی بی احترامی و توهین به خبرنگاران تلقی نموده و امیدوارند احمدی که همواره ادعای عمل به دستورات قرآن را دارد اخلاق قرانی را سرلوحه زندگی خود نماید نه تهدید و خشونت و  بی احترامی و ....

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عرشيا
    پنجشنبه 27 آذر 1393-7:6


    خدا وكيلي چه عيب داره براي دارالقرآن خرج بشه برخي ها از اينكه دكتر احمدي باني اش است جبهه ميگيرند !!؟؟؟
    چرا !؟ دم احمدي گرم حداقل براي قران خرج ميكنه برخي ها فراموش كردند ما هرچه داريم از قران است اينهمه ول خرجي ها ميشه حالا مقداري براي قران آموزي بچه هاي ما خرج بشه بايد حمايت بكنيم

    • سه شنبه 25 آذر 1393-10:9


      چه خبره جلسات شورا !!!!؟؟؟؟
      کارمندان شورای شهر بیشتر ازکارکنانش حضور دارند

      • علی
        سه شنبه 25 آذر 1393-7:37


        آقا میری دنی ووئه امه کار زاره !! خدا وره شفا هدائه و محمدی کیادهی زودتر بیه بدنه شورا تا تعادل وموازنه برقرار بواشه وجذابیت برای مخاطبین بیشتر

        • خبرنگار حاضر
          سه شنبه 25 آذر 1393-7:35


          احمدی چکار تونست بکنه با هیاهوی بی اساس و بی منطقش

          • ساروی
            سه شنبه 25 آذر 1393-7:33


            شمارش معکوس برای مسئول محترمه روابط عمومی شورای شهرساری که خود قائمشهری است و با حفظ سمت وپست هایش" مرکز امور رسانه و مشاور بانوان و خانواده شهرداری که ام المشاغل شهرداری و شوراها معروف هست و مدیر ساروی نداریم که یک مرد قائمشهری بمانند شهردار منطقه2 که سوادکوهی است بلکه یک زن را گمارده اند

            • سه شنبه 25 آذر 1393-7:26


              ضعف مدیر نالایق روابط عمومی شورای شهر هست که چند سمت دیگر نیز دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

              • صادق ارشد علوم سیاسی
                دوشنبه 24 آذر 1393-14:21


                خیلی خوبه تا حالا توی شورای شهر دعوا و بحث بین افراد خود شورا بود که همدیگه رو به بی لیاقتی متهم می کردن و گناه کم کاری خودشونو به گردن دیگران می انداختن ، حالا هم اونقد پیشرفت کردن که به خبرنگاری که اومده برای آگاهی شهروندان خبری رو تهیه کننه توهین می کنند و بسیار جالب تر اینکه تهدید هم می کنن، آقا اینجا کشور اسلامی و تهدید کردن جایگاهی نداره .
                کسی که باید حواسش به کارها و برنامه های خودش باشه و ترس داشته باشه شما هستید که معلوم نیست دارید توی شورا چیکار می کنید و هرروز یه بلوایی به پا می کنید نه بچه های خبرنگار و ..............

                • محمد حسین کارمند بانک
                  دوشنبه 24 آذر 1393-9:58


                  اقای احمدی محترم نه تنها با پاره کردن این خبرها ، به خبرنگاران و جامعه خبری اهانت کردید بلکه احترام خودتون رو هم از بین بردید و همین کار بظاهر کم اهمیت که در حالت عصبانیت انجام دادید باعث شد آبروی شهر رو ببرید، شما نماینده مردم این شهر هستید و حق انجام چنین کاری رو نداشتید ،خودتون که زورتون میاد یک کلمه حرف بزنید و مردم شهر رو در جریان خبرها و کارهای شورا بذارید حالا که چند نفر پیدا شدند و دارند واقعیات رو به گوش مردم می رسوند باهاشون با عصبانیت برخورد می کنید و برگه خبر رو پاره می کنید ، حالا برگه رو از بین بردید ذهنیتی که از رفتار شما برای این خبرنگار و مردم بوجود آمد رو می خواید چیکار کنید.

                  • ساروی
                    دوشنبه 24 آذر 1393-9:12


                    از زمان روی کار امدن هیت ریسه جدید(ریس جدید)نمیتونه شورا را اداره کنه بخاطر ضعف مدیریتشه

                    • سعید
                      دوشنبه 24 آذر 1393-8:43


                      امان از این دوره شورا ، چه شورائی داشتیم شورای دوره قبل ،مهندس نقیبی چرااین دوره کاندید رئیس شورا نشدی واقعا حالا باید قدر شمارابدانیم. شما مدیری نمونه هستی و باید همه ما قدردان جنابعالی باشیم.

                      • دانشجو
                        دوشنبه 24 آذر 1393-8:15


                        موضوع سر مدیرعامل همیشه غائب فاوا بود ولی احمدی موضوع رو عوض نمود بسمت قرآن تا کسی به مدیر فاوا که استاد دانشگاه و دانشجوی دکتری کاری نداشته باشه. مدیر دانشگاه آزادی هست و اون آوردتش

                        • صادقی
                          دوشنبه 24 آذر 1393-8:13


                          رئیس شورا تمام قد از خبرنگاران سختکوش تقدیر نمود ولی نائب رئیس .... !!!

                          • موسوی
                            دوشنبه 24 آذر 1393-8:12


                            آقامیری نباشه شورا سوژه نداره برا خبرنگاران * دمش گرم دیروز چند سر رفت و خبر ساز شد

                            • زرودی
                              دوشنبه 24 آذر 1393-8:11


                              زمین دارالقرآن چقدر جلو آمده و خیابان کم عرض جنب منبع آب همیشه باید رنگ ترافیک به خود ببیند . آقای شورایی ها بیایید ببینید ترافیک موسسه قرآنی ... بلوار شهرداری - راه آهن را !!!!!!!!!!!!!!

                              • دوشنبه 24 آذر 1393-8:9


                                احمدی به این داستان ناتمام پایانی بده

                                • عرب
                                  دوشنبه 24 آذر 1393-8:7


                                  رسانه های مازندران پاره کردن برگه خبر توسط نایب رییس شورای شهر را نوعی بی احترامی و توهین به خبرنگاران تلقی نموده و امیدوارند احمدی که همواره ادعای عمل به دستورات قرآن را دارد اخلاق قرانی را سرلوحه زندگی خود نماید نه تهدید و خشونت و بی احترامی و ....

                                  • دوشنبه 24 آذر 1393-7:46


                                    مازند نومه چرا خبرش رو نزد؟