آخرین عناوین

سه شنبه 25 آذر 1393-8:59 کد خبر:4321

غوغایی است پشت این زمین خواری!!

باز شدن پای زمین‌خواران به زمین‌های دانشکده تربیت مدرس شهرستان نور

این بار مساله زمین‌خواری به زمین‌های دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور رسیده است و هجوم متجاوزان به وضوح دیده می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ندا آنلاین نور، جولان زمین خواران در شهر رویان و چمستان سال‌هاست که مسئولان را درگیر خود کرده است، برخی زمین های ساحلی در رویان که جزو املاک شهرداری محسوب می شود، مدت‌هاست

توسط افراد سودجو تصرف شده و جالب‌تر اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های تصرفی اعم از ساخت مغازه، کارواش و ویلا را در رویان شاهد بودیم که متأسفانه تاکنون در این خصوص اقدام درستی صورت نپذیرفت!

ینکه چطور برای زمین های تصرف شده سند صادر می‌شود، در بررسی پرونده های زمین‌خواری جالب است و یا اینکه چطور می شود افراد سودجو زمین ها را تخلیه نمی کنند و سال‌هاست در این زمین ها در حال ساخت و ساز هستند، جای تأمل دارد.

این بار مساله زمین‌خواری به زمین‌های دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور رسیده است و افراد سودجو سعی در تصرف بخشی از زمین دانشگاه کرده‌اند.

این تصرف با قطع درختان جنگل توسط افراد به اصطلاح موجه صورت پذیرفته است.

در این بین برخی از اقدامات مسئولان دانشگاه در جلوگیری از تعرضات بی‌نتیجه مانده است که می طلبد مسئولان شهرستانی و شورای تامین شهرستان و قوه قضائیه راه حلی برای این معضل اجتماعی در پیش بگیرند.

موازی کاری دو دستگاه محیط زیست و منابع طبیعی در تعیین حریم زمین‌های دولتی و شخصی موجود در این منطقه تاکنون مجال برخوردهای قانونی با زمین خوران را گرفته است و این افراد همچنان به فعالیت خود مشغولند.

حرکت زیرکانه زمین خواران با ترفندهایی که به راحتی قانون را دور می‌زند، موجب شده طی چندسال اخیر این افراد با ترفندهای مختلف، چندین هکتار از این زمین‌ها را به تصرف خود درآورند.

هم‌اکنون قسمت اعظمی از توان دانشکده دچار اختلال شده و در چند ماه اخیر خبرهای مختلفی از تخریب ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اطراف چمستان به گوش رسیده که ظاهرا از سال 88 تا 92 بیشترین تعداد تغییر کاربری انجام شده است.

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها در خصوص زمین‌خواری تذکر داده اند اما همچنان شاهد معضل زمین‌خواری در شهرهای مختلف کشور هستیم.

حال سوالی که باقی می‌ماند این است که تا چه وقت باید اموال دولتی به دست زمین‌خواران فروخته شود و میلیاردها تومان از اموال نیز از بین برود؟

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :