آخرین عناوین

سه شنبه 25 آذر 1393-10:23 کد خبر:4323

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساری هشدار داد:

شارژ خودروهای IPG غیر استاندارد علل انفجار / ایمن نبودن ورزشگاه ساری برابر حریق(2)

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از ایمن نبودن ورزشگاه ساری در برابر حریق خبر داد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر ،حسن سیدی با اشاره به ایمن نبودن ورزشگاه ساری گفت: به دلیل تجمع مردم در این مکان ورزشی نیاز است تا نسبت به تامین تجهیزات آتش نشانی در آن اقدام شود.

وی اظهار داشت: مکان دیگری که تجمع زیادی از مردم در آنجاست و نیاز به تجهیزامکانات آتش نشانی دارد، اداره زندان ها است که در صورت بروز حادثه تعدادی زیادی مصدوم خواهند شد ولی با وجود مکاتبات انجام شده هنوز همکاری از سوی رئیس زندان با آتش نشانی نشده است .

وی در بخش دیگر تاکید کرد: به دلیل رطوبتی بودن آب و هوای مازندران مواد داخل کپسول های آتش نشانی فاسد می شود و به همین دلیل در طول سال نیاز به بازنگری و نو شدن دارند.

سیدی در بخش دیگر گفت : با برگزاری نمایشگاه های مختلف در ساری شاهد ایمن نبودن نمایشگاه از لحاظ رعایت موارد ایمنی و آتش سوزی هستیم که نیاز هست متولیان برگزاری نمایشگاه مسولین برگزاری راموظف به رعایت موارد ایمنی کنند ما نیز در این زمینه تجهیزات کامل را مستقر خواهیم کرد.

وی بیشترین مشکل پاساژهای تجاری و بازارها، بخصوص بازار قدیمی را رها شدن سیم های برق عنوان و تصریح کرد:این مسئله به شورای اصناف ساری اطلاع داده شد تا در رفع این مشکل اقدام کنند.

سیدی از بازدید شش ماهه پمپ های بنزین خبر داد و افزود: شرکت نفت در این زمینه با آتش نشانی همکاری خوبی دارد به طوری که در این زمینه مانور مشترک برگزار و آموزش های لازم نیز به جایگاه داران داده شده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساری با بیان اینکه بیشترین آتش سوزی در فصل تابستان اتفاق می افتد، افزود: بیشترین دلیل آتش سوزی روشن کردن آتش در باغات و عدم دسترسی به آب برای مهار آتش است.

این مسئول، یکی دیگر از علل آتش سوزی ها را رها شدن منازل قدیمی عنوان کرد و افزود: معتادین با پناه گرفتن دراین منازل و رها کردن آتش باعث آتش سوزی می شوند که در این زمینه نیز منازل قدیمی و فرسوده در خیابان قارن، ۱۸ دی، کوی قلیچ و مستشرق باید تخریب شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساری، شارژ خودروهای IPGرا خلاف و غیر استاندارد عنوان کرد و تاکید کرد: شارژ این خودروها یکی دیگر از علل انفجار و آتش سوزی است.

وی در ادامه همکاری سازمان ها رادر خدمات رسانی مهم برشمرد و گفت: نیروی انتظامی در هنگام بروز اتفاق و حوادث باید همکاری لازم رابرای ایجاد امنیت و آرامش در محل برقرار کند تا نیروهای سازمان بتواند با آرامش و اطمینان خاطر عملیات خود را انجام دهند .

وی در ادامه افزود: نیروهای اورژانس و آرامستان ساری برای حمل مجروح و جنازه با سازمان آتش نشانی همکاری بسیاری خوبی را دارند .

سیدی با بیان این که بعد از عملیات ها بخصوص عملیات هایی که تلفات جانی به همراه دارد پرسنل نیاز به آرامش و بازتوانی روانی دارند افزود: با سازمان بهزیستی ساری هماهنگ کرده ایم تا از روانشناسان سازمان برای مشاوره روانی پس از عملیات ها استفاده کنیم.

وی شمار عملیات اطفای حریق منازل  در شش ماهه اول امسال را ۱۳۷ مورد ذکر و تعداد بازدید واحدهای مسکونی را در آبان ۹۳، ۴۰۳ مورد، واحدهای تجاری ۲۵، بازدید از ادارات، سازمان ها و کارخانجات را ۱۳۰ مورد و اطفاء حریق ناشی از برق را ۱۶مورد، مواد جامد سوز را ۲۶ و نشت گاز را هفت مورد اعلام کرد.

سیدی با بیان این که در شش ماهه امسال ۷۲ مورد گیر کردن آسانسور داشته ایم گفت: ایمن سازی آسانسور توسط این سازمان به صورت رایگان است و آتش نشانی آمادگی خود را برای آموزش رایگان و رفع خطرات آسانسور اعلام می کند.

علت بیشتر آتش سوزیها و سوختگی ها، بی احتیاطی و عدم رعایت موارد ایمنی و نبود تجهیزات اطفای حریق است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی ساری، علت بیشتر آتش سوزی ها و سوختگی ها را بی احتیاطی، عدم رعایت موارد ایمنی و نبود تجهیزات اطفاء بیان کرد.

سیدی  بابیان اینکه برای مراکز غیر قابل دسترسی و محلات قدیمی، سیستم خشک  کارگزاری شده است گفت: در صورت بروز حادثه این سیستم توسط ماشین آتش نشانی پشتیبانی و پر می شود، همچنین در سطح شهر، بافت قدیم و گذرگاه های تنگ  ۲۰ شیر هیدرات تعبیه شده تا سرعت خدمات رسانی بهتر و بیشتر شود.

وی در پایان از همه مردم خواست در نگه داری مواد سوختی و غذایی و قابل اشتعال در انبارها و منازل دقت کنند و مواد قابل اشتعال را از منازل بیرون نگه داشته یادر کنار مواد دیگر و وسایل منزل قرار ندهند، همچنین منازل خود را با نصب جعبه F و کپسول آتش نشانی برای مواقع خطر ایمن کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :