آخرین عناوین

چهارشنبه 26 آذر 1393-22:36 کد خبر:4333

انتقاد دادستان نوشهر از برخی مسئولین:

تصرف منابع طبیعی نوشهر به اسم سرمایه‌گذاری/مسئولان فقط سکوت اختیار کردند

دادستان نوشهر گفت: بخش اعظم تجاوزات و تصرفات منابع طبیعی به اسم سرمایه‌‍گذاری صورت گرفت و در این باره سکوت اختیار شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، علی‌اکبر علیزاده در جلسه بررسی راه حل و فرصت‌های بخش مرکزی نوشهر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: در کوه و دشت و دریا با مشکل مواجه هستیم.

وی بیان داشت: در تجاوز و تصرفات عدوانی به اراضی و جنگل‌ها با مشکلات روبه‌رو هستیم که در این میان در حوزه رودخانه نیز دچار مشکل هستیم.

دادستان نوشهر تصریح کرد: بخش اعظم تجاوزات و تصرفات منابع طبیعی به اسم سرمایه‌گذاری صورت گرفت و در این باره سکوت اختیار شد.

وی با بیان اینکه مردم تقاضا دارند تا وضعیت کنونی باید تغییر کند، تصریح کرد: بیشتر جرایمی که در نوشهر و حوزه منابع طبیعی صورت گرفت، شخصا به همراه ادارات منابع طبیعی، محیط‌زیست و اداره کل بنادر در محل حاضر شدیم تا مشکلات را به‌صورت میدانی در همانجا حل کنیم.

علیزاده به مشکلات حوزه دریا تحت عنوان دریاخواری اشاره کرد و بیان داشت: همه می‌بینیم که به دریا تجاوز می‌شود اما نشستیم و نگاه می‌کنیم در حالی که نباید اجازه تجاوز به دریا و جلگه داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما این است که هیچ تجاوزی صورت نگیرد، گفت: هیچ پرونده جدیدی درباره منابع طبیعی، محیط زیست، بنادر و دریانوردی و جهادکشاورزی شکل نگرفته است و پرونده‌های موجود مربوط به قبل است.

دادستان نوشهر ادامه داد: همه در برابر قانون مساوی هستند و هیچ متخلف و متجاوزی در برابر قانون مصونیت ندارد.

وی با بیان اینکه حداقل 20 پرونده درباره ساخت و سازهای غیرمجاز و مشکلات اراضی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که در جلگه، کوه و دریا می‌افتد باید به اطلاع دستگاه قضایی برسد و دراین راستا همه مسئولان و دهیاران باید کمک کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه راه را برای ساخت و سازهای غیرمجاز بستیم، تصریح کرد: این تصور که می‌سازیم و بعدا جواز می‌گیریم را برچیدیم.

وجود تنها سه هزار و 500 هکتار اراضی در بخش مرکزی نوشهر

بخشدار مرکزی نوشهر نیز گفت: تنها سه هزار و 500 هکتار اراضی در بخش مرکزی نوشهر وجود دارد که اگر این را بین 75 روستای این بخش تقسیم کنیم رقم قابل توجهی نیست.

مصدق آزادیان افزود: جمعیت بخش مرکزی نوشهر حتی از جمعیت برخی از شهرستان‌های مازندران نیز بیشتر است و با توجه به طول 60 کیلومتری این محور، سبب شد تا مدیریت سخت شود اما تلاش‌های ما در هیچ نقطه‌ای توقف نداشت.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه همه ما است تا از اراضی باقیمانده در بخش مرکزی نوشهر به خوبی حراست و آن را مدیریت کرده و از هرگونه ساخت و سازها در آن جلوگیری شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • کارمند دادگستری
    پنجشنبه 27 آذر 1393-9:36


    مسئولین همیشه سکوت اختیار می کنند، فقط هرچند وقت یه بار یه جلسه می گذارند و ماده و قانونی تصویب می کنند و این ماده و قانون روی کاغذ بدون اجرا می ماند و یا اینکه آنقدر این ماده و قانون تصویب شده پرچالش است که ترجیح می دهند عملی نشود و میگذارند از ذهن مردم پاک شود و باز جلسه ای نو و تصویب ماده ای دیگر ، سالهاست که به همین منوال می گذارد و فقط حرف است و عملی صورت نمیگیرد.