آخرین عناوین

شنبه 29 آذر 1393-17:48 کد خبر:4347

هشدار رییس اداره اوقاف ساری به ادارات شهرستان:

برخورد قضایی با دستگاه های بدهکار به اوقاف/زمین آرامگاه ساری دارای ابهام وقفی است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری به اداراتی که بابت وقف بدهکار می باشند هشدار داد تا هر چه زودتر بدهی خود را پرداخت نمایند.


به گزارش خزرخبر،ابراهیم حیدری جناسمی در نشست با رسانه های استان،با بیان اینکه اداراتی که به اوقاف ساری بدهکار می باشند باید هر چه سریع تر نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام نمایند افزود:در صورت عدم پرداخت بدهی ها،اوقاف ساری به صورت قانونی و قضایی اقدام می کند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در استان،فرماندار ساری رییس ستاد هفته وقف شده است خاطر نشان کرد:با دستور فرماندار ساری،کلیه ادارات موظف به پرداخت بدهی خود به اوقاف و همچنین انجام همکاری های لازم شده اند.

حیدری با بیان اینکه اوقاف ساری در تمامی بخش های کاری موفقیت های چشمگیری داشته است اظهار داشت:از آغاز سال جدید، این اداره نیز با ویژه برنامه  (آرامش بهاری) برنامه های خود را آغاز نمود.

وی با اشاره به اینکه ساری بیشترین سوئیت ها و زائرسراها را در امامزادگان و بقاء متبرکه دارد تصریح کرد:بخشداران ، دهیاران و شوراهای روستاها امسال در بحث موقوفات بسیار خوب همکاری نموده اند.

رییس اوقاف و امور خیریه ساری در ادامه با اعلام اینکه بیشتر مردم از نوع هزینه های دریافت شده از موقوفات توسط این اداره بی اطلاع می باشند خاطر نشان کرد:امسال چندین برابر سال های قبل کمک های نقدی به هیات های عزاداری که در سطح امامزاده ها،مساجد،حسینیه ها مشغول عزاداری بوده و هیات امنای مورد تایید این اداره داشته اند شده است.

حیدری با  اشاره به اینکه در اواخر سال جاری برنامه اطعام دهی به بچه های بی سرپرست و ایتام را در دستور کار داریم اظهار داشت:خرید و تجهیز بسیاری از دستگاه های مورد نیاز بیمارستان امام (ره) ساری از سوی موقوفات یکی از واقفان توسط این اداره انجام شده و در حال حاضر هم در دست انجام می باشد.

این مسئول با بیان اینکه در سال 93 بیش از 8200 نفر در مسابقات قرآنی برگزار شده توسط این اداره و با همکاری چند موسسه قرآنی و سازمان تبلیغات شرکت کرده اند اظهار داشت:اکثر موقوفات ساری متعلق به سیدالشهدا می باشند.

حیدری با انتقاد از برخی اداراتی که نسبت به بدهی خود بابت وقف به این اداره اقدام نمی کنند تصریح کرد:اگر ادارات بدهکار به اوقاف ساری بابت وقف اقدامی نکنند مجبور می شویم تا با همکاری دستگاه قضایی و با جدیت برخورد نموده و اسامی اداراتی که همکاری های لازم را نکنند را نیز اعلام می کنیم.

رییس اداره اوقاف ساری در ادامه با بیان اینکه 32 امامزاده در حال بازسازی می باشند خاطر نشان کرد:بسیاری از پرونده های سال های قبل که راکد بوده اند را اجرایی نموده ایم.

وی با اعلام اینکه نخستین موزه موقوفات کشور در ساری افتتاح می شود افزود:ابهامات زیادی در مورد وقف زمین آرامگاه ساری وجود دارد که باید مشخص و تعیین تکلیف شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :