آخرین عناوین

شنبه 20 خرداد 1396-11:19 کد خبر:43497

مدیرکل شیلات مازندران اعلام کرد:

معادن حاشیه رودخانه های مازندران تعطیل شود

مدیرکل شیلات مازندران گفت: به منظور احیای دریای خزر برای تولید ماهی، معادن حاشیه رودخانه های مازندران باید تعطیل شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایسنا،حسینعلی رستمی اظهار کرد:حفظ محیط زیست از اولویت‌های همه مردم جهان است و با توجه به اینکه دریاچه ارومیه را توانستیم تا اندازه‌ای احیا کنیم، امیدواریم رودخانه‌های استان مازندران را نیز عنوان منبع اصلی دریای خزر شکوفا شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با یک شیل آغاز به کار کردیم اما امسال با 14 شیل در حال ادامه روند پاکسازی روخانه‌ها و احیای آن هستیم، تصریح کرد: در این زمینه در حال فرهنگ سازی در میان مردم و مسئولان هستیم و امیدواریم تا زیستگا‌ه ها و شیل گذاری را افزایش دهیم  و نیز دولت در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داد.

مدیرکل شیلات مازندران خاطرنشان کرد: اثرات فرهنگی اقدام به احیای رودخانه می‌تواند در افزایش تولید ماهی‌ها موثر باشد.

رستمی گفت: امسال در زمینه رهاسازی حدود 97 میلیون تن تولید صورت گرفته به طوری که در گذشته 67 میلیون تن بود و می‌توان این میزان را افزایش داد و در آینده صید پره ها و برداشت ماهی برای حاشیه نشینان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: برای شیل‌گذاری و به منظور حفاظت از رودخانه و حقوق بیت‌المال، بر روی  12 رودخانه مطالعه انجام شد و در حال حاضر روند مناسبی را در پیش داریم.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: مسئولان و حاکمیت در تلاش هستند تا معادن شن و ماسه کنار رودخانه ها را جمع آوری کنند تا دریای‌ مازندران احیا شود.

رستمی با بیان اینکه امروز بیش از سه میلیون و 500 قطعه بچه ماهی وارد دریا شد، افزود: روش انتقال ماهی‌های نوزاد به دریا به این صورت است که در انتهای استخر پرورش ماهی دریچه‌ای وجود دارد که در خروجی استخر به آنها غذادهی می‌شود تا ماهی‌ها با تلاقی آب رودخانه و حوضچه از آن خارج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد مولد کمتر اما کیفیت بیشتر بود، گفت: در سال آینده حدود 200 میلیون لارو ماهی سفید و 20 میلیون کپور تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد:در دنیا بازسازی روش ‌به صورت نیمه مصنوعی انجام می‌شود که تعداد مولد کمتر است اما در سال آینده با توجه به روش‌هایی که متخصصان این بخش فرا گرفتند در آینده حدود 200 میلیون لارو تولید می شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :