آخرین عناوین

شنبه 20 خرداد 1396-18:59 کد خبر:43501

مدیر منابع طبیعی حوزه بهشهر اعلام کرد:

آتش‎سوزی در جنگل سوزنی‎برگ شمال بهشهر/8 هزار مترمربع از جنگل سوزنی‎برگ طعمه حریق شد

مدیر منابع طبیعی حوزه بهشهر با تأیید آتش‎سوزی در ضلع شمال شرقی تالاب لپو زاغمرز گفت: 8 هزار مترمربع از جنگل سوزنی‎برگ در اتفاق امروز طعمه حریق شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،علی باقری اظهار کرد: مساحتی حدود یک‎هکتار از ضلع شمال شرقی تالاب لپو زاغمرز که زیرمجموعه منابع طبیعی و پوشیده از درختان سوزنی‎برگ است، به‌دلیل سهل‎انگاری عوامل انسانی طعمه حریق شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سال‎هاست این نقطه از ضلع شمالی بهشهر پوشیده از درختان سوزنی برگ بوده و از طرفی نیز با گرمای هوا روبه‎رو هستیم، امکان اتفاقات احتمالی وجود دارد، لذا جلسه‎ای در این زمینه تشکیل شد و نیروها در حال اطفای حریق هستند.

مدیر منابع طبیعی حوزه بهشهر گفت: به این دلیل که جاده‎ای در بین درختان سوزنی‎برگ وجود ندارد لذا کار اطفای حریق به‎سختی در حال انجام است البته تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی را به کمک گرفته‎ایم تا آتش هر چه سریع‎تر پایان یابد.

باقری ادامه داد: همواره هشدار داده‎ایم که به‎ویژه در فصل گرما از آتش کردن پای درختان پرهیز شود و در هر صورت پس از استفاده از آتش و هنگام ترک محل استقرار باید از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل شود اما گاهی افراد به این مهم توجه نمی‎کنند و خساراتی را به‎بار می‎آورند که گاه جبران‎ناپذیر است.

علی باقری اظهار کرد: اطفای آتش‎سوزی در ضلع شمال شرقی تالاب لپو زاغمرز که از ساعت 13:30 دقیقه امروز آغاز شده بود، با تلاش نیروهای محلی و تجهیزات لازم از سوی ادارات و نهادها و نهادهای مردمی و محلی پایان یافت.

وی افزود: نیروها و تجهیزات فرمانداری، شهرداری، دهیاری زاغمرز، بندر امیرآباد و یگان حفاظت منابع طبیعی بهشهر در خاموش کردن آتش دخیل بودند.

مدیر منابع طبیعی حوزه بهشهر بیان کرد: در این آتش‎سوزی که نخستین آتش‎سوزی منابع طبیعی در سال‎جاری بود، 8 هزار مترمربع از پوشش جنگلی سوزنی‎برگ و سازیل در ضلع شمال شرقی تالاب لپو در آتش سوخته است.

باقری در پایان بار دیگر با اشاره به آغاز فصل گرما و بادهای موسمی گفت: طبیعت، سرمایه همگانی است، در فصل بهار و تابستان افزایش گردشگری را به ‎ویژه در جنگل‎ها و مراتع داریم، لذا در صورتی‎که نیاز به آتش کردن بود، حتماً پس از تصمیم به ترک محل، نسبت به خاموشی کامل آتش اطمینان حاصل شود تا شاهد آتش‎سوزی و از بین رفتن سرمایه‎های طبیعی نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :