آخرین عناوین

يکشنبه 21 خرداد 1396-8:22 کد خبر:43507

میزان بارندگی در مازندران کاهش یافته است/تعلل 2 ساله در حفر چاهی در پهناب جویبار

جلسه مدیریت بحران آب شهرستان جویبار در حالی برگزار شد که مسئولان از کاهش میزان بارندگی در استان خبر داده‌اند و بر لزوم اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی در این شهرستان تأکید کردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، با بروز مشکلات کم‌آبی در برخی از نقاط شهرستان جویبار جلسه مدیریت بحران با حضور مدیرکل مدیریت بحران مازندران، مدیرکل آب و فاضلاب روستایی و مدیرکل آبفای شهری استان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران در این جلسه گفت: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت هزینه و درآمد است و باید هزینه‌های انجام شده را دریافت کنیم در حالی که 20 میلیارد تومان از مردم طلب داریم.

ذبیح‌الله ذاکری با بیان اینکه میزان بارندگی در مازندران کاهش یافته است، اظهار کرد: سبک زندگی و الگوی مصرف خانواده‌ها نیز تغییر کرده، بنابراین تا زمانی که فرهنگ مصرف آب را نیاموزیم هرچه میزان استحصال آب افزایش پیدا کند مصرف نیز افزایش خواهد یافت و هم‌چنان مشکل کم‌آبی وجود خواهد داشت.

وی افزود: خدمات امور آب‌ و فاضلاب مازندران فرا استانی ولی اعتبارات استانی است.

*تعلل 2 ساله در حفر چاهی در پهناب جویبار

مدیرعامل آب‌ و فاضلاب روستایی مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه برخی می‌گویند در سال گذشته کاری انجام نشد اما بنده به شدت مخالف هستم، گفت: آمار دقیق میزان مصرف شهرستان‌ها را در اختیار داریم و اجازه تخطی و ناعدالتی را در توزیع آب به کسی نمی‌دهیم.

مجید عبدالهی با بیان اینکه شهرستان جویبار دارای منابع آب غنی نیست، اظهار کرد: برای تأمین آب جویبار از شهرستان‌های دیگر استفاده کنیم و همین امر کار را دشوار کرد، به طوری که برای حفر چاهی در پهناب جویبار دو سال در حال انجام آن هستیم که به دلایلی هنوز محقق نشده است.

*لزوم اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی در شهرستان جویبار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران نیز در این جلسه گفت: بنا به گفته مدیران امور آب، میزان ورودی آب جوابگوی میزان مصرف شهرستان جویبار است و امروز اگر می‌بینیم بلعکس است این امر به الگوی مصرف مربوط می‌شود.

علی‌اصغر احمدی اظهار کرد: مدیران امور آب باید به آبداران ایستگاه‌های آبرسانی توجه ویژه‌ای داشته باشند به‌طوری که گفته می‌شود برخی از آنان در حقوق از شرکت‌ها طلبکار هستند.

وی با بیان اینکه حفر چاه‌های متعدد مشکلی را برطرف نمی‌کند، گفت: فقط با مدیریت در مصرف و مدیریت توزیع آب مشکل برطرف خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :