آخرین عناوین

يکشنبه 21 خرداد 1396-17:19 کد خبر:43520

پاسخ مجری جشن گلریزان به خواسته استاندار:

پای نگرفتن حقوق به جشن گلریزان مازندران باز شد/مجری برنامه خطاب به استاندار؛ 6 ماه حقوق نگرفتم!!

در مراسم جشن گلریزان ، استاندار اعلام کرد؛ مجری برنامه باید نصف حقوق خود را کمک کند که مجری برنامه نیز در پاسخ به استاندار مازندران گفت؛ 6 ماهه حقوق نگرفتم!!


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوتی چشم‌گیری داشت؛ این مراسم خیریه در زندان و با حضور زندانیان برگزار شد تا آنها شاهد خیران و مسئولانی باشند که به نیت آزادی و بازگشت دوباره آنان به آغوش خانواده و از همه مهم‌تر بنا به هر دلیلی به این محیط بازنگردند.

این مراسم با حضور خیران و افراد نیکوکار حال و هوای دیگری به خود گرفت؛ افرادی که قصد دارند شادی و لبخند را به خانواده زندانیان بازگردانند و آنها نیز طعم خوش زندگی را بار دیگر بچشند و رویای بازگشت به جامعه همراه با زندگی شرافت‌مندانه به واقعیت تبدیل شود.

جشن گلریزان در ماه بخشش و کرامت است برگزار تلنگری برای تمامی افراد جامعه است که این فرصت را مغتنم شمرده و نهایت استفاده را از این فرصت ببرند.

حضور دو کودک در این مراسم نیز خالی از لطف نبود که هر ساله در این مراسم شرکت می‌کنند و اعلام کردند درست است مبالغ کمک ما بسیار ناچیز است ولی با این حال دوست داریم کودکان هم سن و سال ما نیز حس خوب کنار پدر را تجربه کنند.

جشن گلریزان بعد از صرف افطار در سالن ورزشی اداره زندان‌های تیرکلای ساری همانند سایر مراسم با تلاوت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، ابتدای مراسم سرودی با حضور چند نفر از زندانیان اجرا شد که مجری برنامه آن را این سرود را با عنوان باران رحمت نامگذاری کرد.

مدیرعامل ستاد دیه مازندران در سخنانی با بیان اینکه زندان محلی برای نگهداری افراد بزهکار که برای سلامت افراد تهدید می‌شوند مطرح است، اضافه کرد: زندانیان بسیاری به دلیل جرایم غیرعمد از جمله پرداخت مهریه، نفقه و سایر در زندان‌ها محبوس هستند که این افراد روحیه خود را از دست داده و به مرور زمان به افراد سرخورده و گوشه‌گیر تبدیل می‌شوند.

غمگسار تصریح کرد: به همت ستاد دیه مازندران از بدو تأسیس تا پایان سال94، 3 هزار و 985 نفر با اعتبار 8 میلیارد و 640 میلیون تومان از زندان آزاد شدند، افزود: در سال گذشته نیز مقدمات آزادی ۲۹۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ 8 میلیارد و 640 میلیون تومان فراهم شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم از حضور خیران و انسان‌های نیکوکار در این مراسم و با این نیت خیری که گرد هم آمدند تقدیر کرد و گفت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری به همراه داشت، یکی از سنت‌های حسنه انقلاب اسلامی شکل‌گیری ستاد دیه بوده که سال‌های سال با هدف دستگیری از زندانیان غیرعمد تشکیل شد.

بعد از نماینده ولی فقیه در مازندران نوبت به استاندار مازندران رسید که مجری برنامه از وی درخواست کرد رقم کمک خود را اعلام کند که استاندار نیز در پاسخ به درخواست مجری اعلام کرد؛ مجری برنامه نیز باید نصف حقوق این ماه خود را به زندانیان کمک کند که مجری برنامه نیز در پاسخ  به استاندار مازندران گفت؛ 6 ماهه حقوق نگرفتم ولی با این حال تقدیم می‌کنم و از استاندار خواست مبلغ 100 میلیون تومان برای آزادی زندانیان پرداخت کند؛ نکته جالب اینجاست بحث پرداخت دیرهنگام حقوق به جشن گلریزان نیز کشیده شد.

ربیع فلاح‌جلودار بیان کرد: زندانیانی که به‌ دلیل جرایم غیرعمد در زندان‌ها به ‌سر می‌برند در نگاه ما زندانی نیستند بلکه تفاوتی با سایر افراد جامعه ندارند.

وی با بیان اینکه این افراد به‌ دلایل مشکلات و نارسایی‌ها در زندان‌ها محبوس شدند، اضافه کرد:دستگاه قضا و ستاد دیه استان در این زمینه فعال هستند تا بتوانند شاید تعدادی از آنان را از زندان‌ها آزاد کنند که جای قدردانی دارد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه 400 نفر در زندان‌های مازندران به ‌دلایل جرایم غیرعمد محبوس هستند، افزود: امیدواریم با جریان‌سازی مسائلی از این قبیل همه افراد جامعه احساس وظیفه و همدردی کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران نیز در پایان این مراسم، گفت: این معامله تنها با خداوند است و نباید با ریا باشد و اگر برای خشنودی غیر خدا باشد فانی است.

در حاشیه مراسم غرفه‌ای از دست‌ساخته‌های زندانیان به نمایش گذاشته شد که توجه همه شرکت‌کنندگان را جلب کرد.

کمک‌های خیران در حقیقت حمایت از خود بوده بلکه در حقیقت کمک به خودمان است که اگر این نگاه را نداشته باشیم واقعاً خسارت است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :