آخرین عناوین

دوشنبه 1 دی 1393-15:3 کد خبر:4356

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

8 پروژه مسکن‌مهر مشکل‌دار در مازندران وجود دارد/بهره برداری از مرکز کنترل و اطلاعات راه های مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: هشت پروژه مسکن مهر دارای مشکل در مازندران وجود دارد که این موضوع به مسئولان ملی انتقال داده شده است.


به گزارش خزرخبر، حیدر نوروزی ظهر در جمع خبرنگاران درباره وجود سرعت‌گیرهای متعدد در محور کناره استان اظهار کرد: سرعت‌گیرهای نصب شده در این محور در محدوده شهری است و از زمان حضورم در استان هیچ سرعت‌گیری نصب نشد.

وی گفت: جلسات مسکن مهر در استان به صورت جدی پیگیری می‌شود، پروژه‌های مسکن مهر مازندران خودمالکی است، این جلسات در شهرستان‌ها نیز باید پیگیری شود و مسائل و مشکلات در شهرستان باید حل شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتی که در استان قابل حل نیست از طریق مبادی ملی پیگیری نمی‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مشکلات مسکن مهر نکا و بابل پیگیری شد و از طریق مسئولان خدمات‌رسان در حال پیگیری هستیم.

وی بیان داشت: هشت پروژه مسکن مهر استان دارای مشکل هستند که مهم‌ترین مشکلات‌شان خدمات زیربنایی است، در میارکلا مشکل فاضلاب و انتقال خط آب این منطقه در حال پیگیری است و رقم اعتباری برای تصفیه‌خانه میارکلا حدود 8 میلیارد تومان است.

نوروزی درباره رفع مشکلات راهداری مازندران گفت: اهل حرف بی‌حساب کتاب نیستم، تلاش دارم که بیشتر کار کنم و مدیر اجرایی هستم.

وی درباره مسیر رانشی استان گفت: در 700 کیلومتر گردنه مازندران شاهد رانش بخشی از گردنه‌ها هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره رفع مشکل آزادراه تهران ـ شمال اظهار داشت: مسائل و مشکلات این مسیر به مسئولان وزارت راه و شهرسازی اطلاع‌رسانی شد و پیمانکار وی درباره محور ساری به کیاسر بیان داشت: این محور یکی از محورهای مواصلاتی اصلی مازندران است که زمینه انتقال کالاهای اساسی استان را فراهم می‌کند و در لایحه بودجه سال 94 دو بار اعتبار برای آن پیشنهاد شده است.

نوروزی تصریح کرد: این پروژه در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است پیمانکار این طرح از طریق مسئولان ملی مدیریت می‌شود.

وی درباره مشکلات کامیون‌داران مازندران گفت: این موضوع در رده ملی نیز مطرح شد و به‌زودی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌شود.

این مسئول درباره پروژه نیمه‌کاره بیمارستانی مازندران اظهار کرد: این موضوع در رده ملی پیگیری می‌شود که اعتبار سال گذشته این بخش مناسب نبود و مقرر شد مسئول وزارتخانه از پروژه‌های بیمارستانی بازدید کنند که اطلاعات آن پس از بازدید اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران یکی از دلایل تاخیر در اجرای پروژه‌های مازندران را خاطرنشان کرد: وجود معارضان در مسیر راه مشکلاتی را در اجرای پروژه‌ها ایجاد می‌کند.

وی درباره ساماندهی بافت فرسوده در استان با بیان اینکه سیاست دولت ساماندهی بافت فرسوده است، خاطرنشان کرد: ساماندهی این بخش به نفع کشور است به این دلیل که در این پروژه‌ها مشکلات زیرساختی وجود ندارد.

این مسئول گفت: برای ساماندهی بافت فرسوده استان مازندران نیاز به توجه وِیژه داریم و برای ساماندهی بافت فرسوده بیش از 100 میلیارد تومان در لایحه بودجه پیشنهاد شد و در ساماندهی بافت فرسوده بافت تاریخی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.

نوروزی درباره نصب تابلو علائم راهنمایی و رانندگی نیز بیان کرد: یکی از اقدامات این نهاد آشکارسازی نقاط پرخطر است و در این زمینه دغدغه جدی وجود دارد.

وی مهم‌ترین دغدغه مسئولان راه و شهرسازی مازندران را کسری بودجه و بدهی پیمانکاران استان اعلام کرد و افزود: مطالبات پیمانکاران 83 میلیارد تومان است که در حال پیگیری است.

این مسئول درباره ساماندهی راه روستایی مازندران گفت: برای احداث راه روستایی در سال جاری 37 میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :