آخرین عناوین

سه شنبه 2 دی 1393-13:50 کد خبر:4358

انتصابی که از عبوری بعید بود!!!

انتصاب مدیران سیاسی و بی تجربه و عواقب آن/انتصاب برای حقوق بیشتر در زمان بازنشستگی

شهردار ساری در یکی از انتصاب های سیاسی خود از مدیری استفاده نمود که به زودی بازنشسته می شود.


به گزارش خزرخبر،پس از روی کار آمدن عبوری در شهرداری،تغییرات بسیار کمی انجام شد و سعی شد تا از همان نیروی توانمند و مجرب شهرداری اما با روحیه و انگیزه و .... بیشتری استفاده شود که تا حدودی موفق هم بوده است.

در این میان برخی از مدیران عامل سازمان ها و یا مدیران که وابسته به شهردار قبلی بوده اند کم کم جای خود را به مدیرانی که با عبوری هماهنگ تر بوده اند داده اند اما در یکی از سازمان های تابعه شهرداری انتصابی سیاسی و غیر منطقی صورت گرفت.

مدیر عامل قبلی سازمان پسماند که تا حدودی در کار خود موفق بود و در برخی از حوزه های زیر مجموعه خود توانسته بود رشد چشمگیری در سطح کشور داشته باشد به علت وابسته بودن به شهردار سابق و با تودیع و معارفه ای غیر عادی(!!!!!!) توسط شهردار جدید ساری ،جای خود را به یک نیروی حراستی و بدون داشتن هر گونه سابقه و تجربه مدیریتی در حوزه پسماند و یا فعالیت های مرتبط با پسماند داد.

مدیر عامل فعلی سازمان پسماند که زمان چندانی تا بازنشسته شدن ندارد و طی چند ماه آینده بازنشسته می شود تاکنون نتوانسته عملکرد خاصی از خود نشان دهد و فقط به کارهای روزانه ای که به او ارجاع می شود می پردازد،البته احتمال دارد عبوری جهت نقض شایعات ایجاد شده و رفع اتهام از خود،نسبت به تمدید مدیریت این مدیر عامل اقدام نماید.

این مدیر عامل که در هفته های قبل در جلسه شورای شهر جهت ارائه گزارش عملکرد و پاسخ گویی به سوالات و انتقادات اعضای شورای حضور یافته بود هم نتوانست جواب قانع کننده ای به اعضای شورا بدهد و تنها بهانه او ،نداشتن اختیارات کافی بود در صورتی که همین مقدار اختیارات در زمان مدیر عامل قبلی وجود داشت اما مدیر عامل قبلی چند برابر زمان فعلی عملکرد داشته است.

شنیده ها حاکی از آن است که این مدیر عامل با سفارش برخی از متنفذین در ساری به عبوری تحمیل شده تا در زمان بازنشستگی با پست مدیر عاملی از این حوزه کنار برود تا بتواند از حقوق و مزایای خاص مدیر عاملی استفاده نماید.

منابع آگاه از افرادی تواناتر مانند(ب)که از کارمندان همین سازمان می باشد جهت جانشینی مدیر عامل فعلی نام می برند.

لازم به ذکر می باشد که طبق نظر کارشناسان شهری این مدیر عامل از نظر اخلاق و رفتار از نیروهای ارزشی می باشد اما باید این نکته را هم قبول کرد که مناسب این جایگاه نبوده و نمی باشد به طوری که رییس شورای شهر هم در جلسه علنی شورا،او را مناسب این پست و جایگاه ندانست.

در اینجا به صورت جزیی تر به بخشی از ضعف های کاری این سازمان در طی چند ماه اخیر می پردازیم:

برخی از کارها وظیفه ذاتی سازمان پسماند است که انجام دهد و شاید اعلام شود برخی از کارها در حوزه کاری خدمات شهری است که باید اعلام کرد که باز هم سازمان پسماند وظیفه نظارتی بر برخی از کارهای سازمان خدمات شهری را دارد.

اولین موضوع بحث اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا است که تاکنون اقدامی انجام نشده با توجه به اینکه در روز تودیع و معارفه مدیر عامل فعلی این سازمان شهردار اعلام کرده بود که روزانه باید 70 تن زباله جمع آوری شود و از 11 خرداد ماه که بر این مسند نشسته است تاکنون اقدامی مشاهده نشده است.

مسئله بعدی که در سطح شهر به وضوح مشاهده می شود وجود نخاله ها و تلمبار شدن آنها می باشد در صورتی که وظیفه جمع آوری نخاله ها بر عهده سازمان پسماند می باشد که اعتراضات زیادی در این مورد وجود دارد.

موضوع بعدی که بر عهده سازمان پسماند می باشد که باید در طول هفته انجام شود اما متاسفانه بسیار کم انجام می شود مسئله رفت و روب ها می باشد که یا اصلا انجام نمی شود و یا بسیار کم انجام می شود به طوری که نارضایتی مردم را در پی دارد با توجه به اینکه پسماند منطقه 3 را بر عهده دارد اما اعتراضاتی از برخی مناطق مانند غفاری،آزادی،اتحاد داریم که یا جمع آوری نمی شود و یا کم می شود.

ریزش شیرابه ها از ماشین های جمع آوری و حمل زباله ها از دیگر موارد کم کاری سازمان پسماند می باشد که وجود دارد،هم در طول مسیری که جمع آوری می کنند و هم در طول مسیر انتقال این شیرابه ها می ریزند که هم باعث بیماری های مختلف می شود و آلودگی های زیست محیطی دارد و هم باعث لغزنده شدن جاده ها و ایجاد تصادف می شود .

موضوع بعدی ایستگاه انتقال زباله در بلوار مرحوم سلیم بهرامی می باشد که بسیار ضعیف دپو می شود به صورت غیر بهداشتی و رعایت موارد استاندارد و بهداشتی و زیست محیطی انجام نمی شود و ریزش ماشین های شیرابه که معضل دیگری می باشد و سیستم سبطینگ مناسبی سازمان پسماند ندارد و اینکه سکوی تخلیه آنها مناسب نمی باشد زیرا قسمت های آخر زباله ها می مانند و ریزش می کنند و کاملا مدیریت نمی شود.

مسئله بعدی شستشوی سطل های زباله می باشد که هر چند بر عهده این سازمان نمی باشد اما باز هم باید این سازمان نظارت نماید زیرا بوهای نامطبوع باعث نارضایتی مردم شده است و هم خطرات بهداشتی زیادی دارد.

مسئله بعدی در مورد مرکز دفن می باشد که دو مورد عمده وجود دارد اول اینکه دفن زباله ها بهداشتی نیست و همچنان نشت شیرابه ها وجود دارد و مورد دوم اینکه دوره گردها و عوامل غیر مجاز می باشند که در این مرکز دفن زباله و همچنین داخل شهر حضور دارند و آشغال ها و زباله ها را بر روی سطح زمین می ریزند و در اینجا دو بحث پیش می آید که مهم می باشد و موارد بالا که تاکنون مدیریت آن کاری انجام نداد.

مسئله بعدی که باید ورود پیدا می کرد این است که این سازمان چه طرح و برنامه ای برای کاهش تولید زباله شهروندان داشته است؟ و چه کاری تاکنون انجام داده است؟

یکی از موارد مورد سوال دیگر این است که گروه ناظر و بازدید و ضابطی که از سوی این سازمان تشکیل شده بود چرا منحل و یا بسیار کم کار و محدود شد؟

مورد بعدی سالانه که بیش از چندین میلیارد بابت جمع آوری و حمل و دفن زباله ها پرداخت می شود سازمان چه برنامه ها و طرح هایی برای کاهش هزینه های جمع آوری و حمل زباله ها تاکنون داشته است؟

حال سوال اینجاست که این سازمان چه مدیریتی بر فعالیت های خود علی رغم انجام ندادن کارهای ذاتی خود انجام می دهد؟

سوال مهمتر اینکه ،زمانی که مدیریت این سازمان به وظایف روزانه خود عمل نمی کند پس چه لزوم و دلیلی برای تغییر و جابجایی بود؟مگر اینکه مسائلی دیگه ای بوده است که به آنها اشاره شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عضو کانون
    پنجشنبه 4 دی 1393-18:23


    چند وقتیه که جابه جایی مدیران کاملا سیاسی شده و متاسفانه در این بین مدیران کار آمدی مثل مهندس رحیمی، خانه نشین شدن. ای کاش شهردار قدر افرادی که سال ها در شهرداری تجربه داشتن میدونست و ازشون استفاده میکرد.

    • دانشجو عمران
      چهارشنبه 3 دی 1393-7:59


      آقای مدیر عامل ،هنر فرد کاردان و مسئول اینکه با همین امکانات و اختیارات به گفته شما ناکافی بتونه بهترین کارو برای شهرش انجام بده و بشه باعث سربلندی مردم شهرش وگرنه شما به یه فرد عادی امکانات و اختیارات زیاد بدید که راحت میتونه بهتر از ایشون کار انجام بده و قدر مسلم اینو همه میدونن که شما فقط داری بهونه میاری و خودتو توجیه می کنی و گناه خودتون رو به پای مسئولان دیگه سازمان می نویسید.

      • محسن
        چهارشنبه 3 دی 1393-7:51


        بله شما درست می گید از آقای عبوری چنین انتخاب و انتصابی بعید بود ولی وقتی به گفته خود شما اینطور توی خبر نوشتید که « شنیده ها حاکی از آن است که این مدیر عامل با سفارش برخی از متنفذین در ساری به عبوری تحمیل شده تا در زمان بازنشستگی با پست مدیر عاملی از این حوزه کنار برود تا بتواند از حقوق و مزایای خاص مدیر عاملی استفاده نماید» پس دیگه نمیشه به عبوری خرده گرفت بلکه باید به این آقای محترمی که فقط برای حقوق و مزایای بازنشستگی به این پست روی آورده باید بگیم واقعا برای خودمون و این شهر متاسفیم که چنین افرادی در راس کار قرار دارند که بیشتر به فکر منافع مالی و رفاهی خودشون هستند تا شهر و مردم ساری .

        • عرشيا
          چهارشنبه 3 دی 1393-5:48


          باسلام ودرود
          ازآنجاييكه درجريان امورسازمان پسماندشهرداري هستم راجع به مسائل فوق الذكرنكاتي قابل تامل است چراكه برخي ازمسائل مطروحه ازقبل هم بوده حال هم وجود دارد مانند وضعيت زابله وشيرابه هاي توليدي ونخاله ها وتفيكي زباله ازمبدا ودفن زباله ها كه معضل هميشگي شهرداري بوده هست وخواهدبود
          اما يك اماي بزرگ آيا تابه حال اين وضع بهترنشده ؟!! آيا ازتصفيه شيرابه زباله توسط تحصيل كرده ها وجوانان هم استاني ما خبرندارين؟
          آيا از جمع آوري كاغذ درسازمانها خبرندارين؟!
          آيا از بهبودوضعيت رفت وروب شعري خبرندارين؟!
          آيا ازپيشرفت فيزيكي نيروگاه زباله سوزخبرندارين؟ !
          از برادران وخواهران رسانه اي مان انتظارداريم اطلاع رساني كنند ضعفها وقوت ها رابگويند وجانب انصاف وعدالت راهم رعايت كنند باسپاس

          • م
            چهارشنبه 3 دی 1393-5:21


            آقاي كه مطلب ميزني شما خودت ميداني كه در دوره قبل مديريت سازمان چه اتفاقاتي افتاد ولي حالا شهردار محترم شخصي بي حاشيه به اين سازمان فرستاد چون بازار شما خوابيده شده است ونميتوانيد مطلب بزنيد مجبوريد كه چنين خبرهاي بگوييد 1شما در اين مدت 6 ماه كه مديريت جديد امد بياييد ببينيد چقدر سازمان منظم شده است 2 در منطقه 3 هيچ مشكلي از بابت جمع آوري زباله نداريم 3 از شهردار محترم تشكر ميكنيم از بابت انتخاب مديريت سازمان 4 شما نميتوانيد ببينيد كه سازمان سالم وپرتلاش دارد در زمينه تفكيك كار ميكند وحتي هيچ هزينه بابت تفكيك انجام نشده است 5 واز شما هم كه ديگر نميتوانيد كاسبي هم در سازمان انجام دهيد شرمنده وا آخرين مطلب ما از مديريت پر تلاش و بي حاشيه و دلسوز و كاردان تشكر ودست ايشان راهم ميبوسيم

            • سيد
              چهارشنبه 3 دی 1393-5:2


              بايدگفت
              1- برخي انتقادات راجع به مشكل تمام شهرهاي كشوره
              دفن زباله همين شكله اما با شروع به كارنيروگاه زباله سوزوضع بهترميشود
              2- نخاله اي درسطح شهرنيسن درحال حاضريكدستگاه لودباكاميون شبانه روزي اين مورد را انجام ميدهند
              3- الحمدا...رفت روب شهربخوبي انجام ميشود ظلم است كارششصدهفتصذ كارگري كه نصفه هاي شب هنگامي كه لالابودي را زيرسوال ببريم
              4- نواقص دركارهست كه درحال رفع است مانند ريزش شيرابه ازكاميونهاوايستگاه انتقال و...اما اين نواقص ميراث گذشتگاني هست كه سنگ آنها را به سينه ميزنين!!؟؟؟
              خبردارم قانعي كسي نيسن هر روز عكسش درروزنامه ها روي جلدمجلات تمام رنگي و...باشد ورپرتاژ ميليوني نميدهد خدا راشكر خودتان ايشان را فردي سالم معرفي كردين