آخرین عناوین

شنبه 27 خرداد 1396-22:17 کد خبر:43619

دادستان شهرستان نور اعلام کرد:

مسئولیت ناهنجاری و غرقی در شهرک‌ها به عهده مدیران آنهاست/شهرک‌های مسکونی منطقه آزاد نیست

دادستان شهرستان نور با بیان اینکه مدیران مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی را در برابر قانون مسئول هستند، گفت: مسئولیت ناهنجاری و غرقی در شهرک‌ها به عهده مدیران آنها است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، قنبر قنبری در جلسه ساماندهی دریا که با حضور مسئولان ادارات مرتبط و مدیران مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نور برگزار شد، مدیران مجتمع‌ها و شهرک‌های مسکونی را در برابر قانون مسئول دانست و آنان را موظف کرد، در محیط مدیریت شده خود اقدامات و کنترل لازم را داشته باشند تا شاهد ناهنجاری و غرق افراد نباشیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت مغروقین احتمالی در شهرک‌ها به عهده مدیران شهرک‌ها است بر تأمین ناجیان غریق توسط شهرک‌ها با هماهنگی و همکاری اداره ورزش و هیأت نجات غریق تأکید کرد.

دادستان شهرستان نور تصریح کرد: شهرک‌ها منطقه آزاد نیست و تابع قوانین نظام جمهوری اسلامی است و باید محیطی امن و سالم باشد بنابراین ضمن اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی اجازه هنجارشکنی را به افراد ندهند.

این مسئول گفت: نهادهای عمومی و انتظامی برای انجام اقدامات نظارتی و... نیازی به مجوز ندارند و می‌توانند حضور پیدا کنند.

شهردار نور نیز در این جلسه از اجرای دو طرح سالم‌سازی دریا در سواحل این شهر خبر داد و اظهار کرد: طرح دریای انتهای خیابان انقلاب از ابتدای خرداد ماه آغاز شد و پیمانکار اقدامات لازم را جهت حضور مسافران و شنای افراد انجام داد و در حال بهره‌برداری است.

سیدمجید موسوی افزود: به دلیل اهمیت موضوع امنیت جان مسافران حاضر در ساحل، ورود خودروها را به ساحل شنی ممنوع کردیم.

وی تصریح کرد: ساحل می‌تواند منبع درآمدی خوبی باشد اما تاکنون برای این منظور فکر اساسی نشد، با وجود راه‌های دسترسی فراوان در شهر نور باید برای این موضوع فکر اساسی کرد.

این مسئول ادامه داد: تابلوهای متعدد هشداری، اخطاری و اطلاع‌رسانی در ساحل نصب شد اما توسط افرادی جمع‌آوری می‌شود که نیاز است کنترل و با آنان برخورد شود زیرا علاوه بر خلاء وجود تابلو تا زمان نصب مجدد سبب افزایش هزینه می‌شود.

شهردار نور نصب سیستم صوتی برای امور فرهنگی، ساماندهی پارکینگ‌ها، فروشگاه‌های اغذیه فروشی و...، ایجاد روشنایی ساحل، تأمین آب شرب سالم، خرید کانکس استراحت نجات غریق، تأمین 18 نیرو حفاظتی و ناجی غریق در محل طرح را از دیگر اقدامات شهرداری نور عنوان کرد.

شهردار رویان نیز در این جلسه از اجرای طرح سالم‌سازی دریا در ساحل این شهر خبر داد و افزود: ناجیان غریق در نوار چهار کیلومتری ساحل مستقر شدند، اقلام نجات غریق تحویل و دکل دیدبانی برای ناجیان احداث شد.

احمد توکلی خاطرنشان کرد: مجموعه‌های مسکونی رویان هم موظف به اجرای طرح و تأمین ناجی غریق شدند.

وی ادامه داد: طرح دریا رویان با شکل جدید در محل پلاژ شهرداری فعال شد و با نصب سازه فایبرگلاس بحث خرابی و پاره‌گی چادر حذف و این قابلیت برای شنا در همه ایام صاف و یا طوفانی سال وجود دارد تا مردم در عمق کم از دریا استفاده کنند.

این مسئول اظهار کرد: محل پلاژ شهرداری نیز با اخذ پیمانکار و بهره بردار جدید فضای مدیریت شده و بهینه تری پیدا کرد اما قرارداد واگذاری پلاژ دو ساله است وبا توجه به هزینه‌ای که پیمانکار انجام می‌دهد نیازمند حمایت و افزایش زمان واگذاری است.

شهردار رویان افزود: در بلوار شهید بهشتی رویان هم با ایجاد پارکینگ و ساحل سالم برای استفاده عموم، امسال محل اسکان مسافران و اقامت چادری نیز تعبیه شد و با بهسازی امکانات خدمات بهتری ارائه می‌شود.

توکلی گفت: مجتمع‌های مسکونی منطقه رویان طرح دریا ایجاد و مشکلی وجود ندارد امیدواریم تابستان بی‌خطر و بدون مخاطره را داشته باشیم.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان نور نیز در این جلسه امنیت عمومی و جانی، برخورد با ناهنجاری و امنیت اخلاقی را وظیفه ذاتی نیروی انتظامی در طرح دریا دانست و اظهار کرد: امسال 30 نفر نیروی کمکی از یگان ویژه  با امکانات و تجهیزات به شهرستان اعزام و در سواحل مستقر می‌شوند.

علی  قیصری گفت: افزایش تعداد طرح و نصب تابلوهای هشداری، انتظامی و اطلاع‌رسانی برای حفظ جان مردم ضروری است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :