آخرین عناوین

سه شنبه 30 خرداد 1396-12:24 کد خبر:43653

فعالیت‌های فرهنگی پزشک بدون مرز ایرانی در فراسوی مرزها/پوستر شهید مدافع حرم در دستان دانشجویان

فعالیت‌های فرهنگی پزشک بدون مرز ایرانی در فراسوی مرزها همچنان ادامه دارد و وی توجه خاصی به ترویج فرهنگ شیعه در دورترین و عقب‌مانده ‌ترین نقاط دنیا دارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، دکتر سید ناصر عمادی پزشک بدون مرز مازندرانی در کنار فعالیت‌های آموزشی و درمانی‌اش در قاره آفریقا به نوعی سفیر فرهنگی ایران نیز به‌شمار می‌آید.

وی بارها از گرفتن دستمزد در طول این سفرهای کاری صرف نظر کرده و از مسئولان کشورهای مقصد خواست تا برای قدردانی از زحماتش نام ائمه اطهار را بر روی مراکز درمانی خود بگذارند که بارها در رسانه‌ها شاهد این بودیم در دورافتاده ‌ترین مناطق قاره آفریقا بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی به پاس از قدردانی از دکتر عمادی به نام‌های زیبای ائمه اطهار نام‌گذاری شد.

دکتر عمادی که بامداد دوشنبه همین هفته برای سی و ششمین‌بار ایران را به مقصد آفریقا و این ‌بار کشور گینه ترک کرد، قبل از اعزامش به این کشور به دیدار خانواده شهید مدافع حرم محمد بلباسی رفت و اجر این سفرش را به روح این شهید گرانقدر تقدیم کرد.

* از وجود شهید بلباسی تبرک می‌گیرم تا در این مأموریت موفق شوم

پزشک بدون مرز مازندرانی با بیان اینکه  شهید بلباسی از مرزهای جغرافیایی ایران خارج شده و در کشور دیگر برای امنیت کشور ما و دنیا می‌جنگد و شهید می‌شود، اظهار کرد: این شهید برای برقراری امنیت ما این کار ارزشمند را انجام داد و یادش همیشه در یاد و خاطرر ما زنده خواهد ماند، به همین دلیل من هم با هدف برقراری تأمین سلامت در کل دنیا از ایران خارج می‌شوم و اجر این سفر پیش‌رو به آفریقا را تقدیم به روح پرفتوح این شهید بزرگوار می‌کنم و از وجودش تبرک می‌گیرم تا در این مأموریت موفق شوم.

دکتر عمادی و نازدانه شهید بلباسی «زینب»

وی با بیان اینکه تا به امروز دفعات زیادی به آفریقا رفتم و از شرق تا غرب و شمال تا جنوب آفریقا مردم بی‌بضاعت را درمان کردم، اظهار کرد: به بیش از 70 روستای دورافتاده ایران هم سفر کرده و برای درمان بیماران تلاش کردم و این را وظیفه خود می‌دانم.

عمادی ادامه داد: بیماری‌هایی نظیر (H.I.V)، بیماری‌های پوستی، مالاریا و حصبه در آفریقا زیاد است، خودم نیز در غنا بیماری مالاریا و در کنیا دچار بیماری حصبه شدم ولی هیچ وقت این اتفاق‌ها سبب نشد از کار پشیمان شوم.

وی در پایان گفت: ما هرچه قدر به سمت رفتارهای جامعه‌پسند برویم و افرادی مانند این شهید بزرگوار را الگوی کار خود قرار دهیم، سند بهتر و ارزشمندی به‌جا می‌ماند چراکه اعتقاد داریم روح شهید زنده و همه جا ناظر اعمال ماست.

* پوستر شهید مدافع حرم در دستان دانشجویان آفریقایی

براساس این گزارش، حال که تنها دو روز از سفر دکتر عمادی به آفریقا می‌گذرد وی در صفحه مجازی‌اش چند پست از ترویج فعالیت‌های فرهنگی‌اش قرار داده است.

در حرکتی جالب توجه پوسترهای شهید محمد بلباسی را در دستان دانشجویان پزشکی کشور گینه مشاهده می‌کنید.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :