آخرین عناوین

يکشنبه 7 دی 1393-14:38 کد خبر:4381

صحبت های جدید رییس شورای اصلاح طلبان مازندران:

فلاح کم کاری نمی کند، توانش همین است/ به خاطر فشار مجلس نمی توان مدیر کل را عوض کرد

رییس شورای اصلاح طلبان مازندران با بیان اینکه ما نمی توانیم از فلاح که انتخاب یک اصولگرای تام و تمام است انتظار تغییر و تحول داشته باشیم افزود: فلاح آدم بدی نیست ولی زورش بیشتر از این نمی رسد و توانش همین است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، شورای مشورتی اصلاح طلبان مازندران حاصل چند سال جلسه و برنامه ریزی بود، فکری  که از آخرین سال های ریاست جمهوری احمدی نژاد آغاز شد و در نخستین ماه های ریاست جمهوری روحانی رشد و کرد و اینک شکوفا شده است.

برای اصلاح طلبانی که هیچ کس فکرش را هم نمی کرد پس از حوادث 88 بتوانند روی پای خودشان بایستند چنین اتفاقی بیشتر شبیه یک معجزه است، علی الخصوص اینکه امروز آنها در کابینه دولت بیش از 10 نیروی تاثیرگذار دارند که نیمی از آنها جزو اصلاح طلبان دوآتشه به شمار می آیند.

شورای مشورتی اصلاح طلبان مازندران در حالی اعضای هیات رئیسه موقت خود را در هتل نوید ساری شناخت که نشست قبلی شان در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) با اتفاقاتی ناخوشایند همراه بود و به نتیجه دلخواه نیز نرسید،بنابراین جلسه مذکور گامی روشن در جهت تثبیت فعالیت آنها برای ورورد به مجلس دهم بشمار می آید.

به منظور آگاهی از وضعیت و برنامه های پیش روی این شورا، چیستی و چگونگی موقعیت فعلی اصلاحات در کشور و میزان رضایتمندی نیروهای اصلاح طلب از شیوه اداره استان با مهدی احمدی فولادی؛ رئیس شورای مرکزی اصلاح طلبان مازندران هم کلام شدیم که حاصل این گفتگوی یک ساعته پیش روی شماست.

احمدی فولادی در ابتدای این گفتگو با تعریف آنچه اصلاح طلبی واقعی می خواند به تشریح منش اخلاقی اصلاحات پرداخت و گفت: ما معتقدیم اصلاحات نه تنها در نظریه، بلکه از قضا در عمل یک روش سیاسی است و پیامبران الهی جز برای اصلاحات نیامده اند، همچنین مصداق های فراوانی بر این امر وجود دارد از آن جمله، گفته مشهور شهید مطهری است که می گویند : هر مسلمانی باید اصلاح طلب باشد یا از این نظر هواخواهی کند.

وی افزود: ما بیش از 1 سال و نیم پیش در جماران جمع شدیم و بدنه اصلی ما اصلاح طلبان مازندرانی مقیم تهران بودند،این جمع در تاسی به آقای خاتمی و روشی که برای آقای عارف در پیش گرفتند فعال شد و قرار شد حکم نوعی شورای مشورتی را بازی کند که نظر و منش همه گروه ها در آن لحاظ شود.

 از آن روز تا به حال بیش از 60 جلسه برگزار شده است و بالاخره به این نتیجه رسیدیم که منتخبین شورای شهرستان ها در جلسه ای اعضای شورای استان را انتخاب کنند،به هر حال ایده های مختلفی مطرح شد و در نهایت کار به جلسه 14 آذر رسید و آنجا هم به نتیجه لازم نرسیدیم،البته به جز تنکابن و رامسر اعضای دیگر شهرها مشخص شدند اما نتیجه نهایی در همین نشست هتل نوید به دست آمد.

رئیس هیات رئیسه موقت شورای مرکزی اصلاح طلبان مازندران اظهار داشت: در نشست هتل نوید،هیات رئیسه موقت مشخص شد تا انتخابات شورای مناطق اصلاحات را شکل دهد  و سپس برای نگارش مرامنامه اقدام کند که ممکن است این پروسه تا انتخابات مجلس ادامه داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوران اصلاحات در پاسخ به این سوال که «فکر نمی کنید با گذشت 17 سال از پیروزی اصلاحات کمی برای بازتعریف دیر باشد» گفت: روند شکل گیری احزاب در تمام جهان، روندی بلند مدت بوده است و تا آنها بخواهند در قالبی جای گیرند سال ها زمان می برد،یادمان نرود که پیروزی آقای خاتمی نخستین تجربه اصلاحات بود و کسی فکرش را نمی کرد که شخصی مثل احمدی نژاد بیاید و به این جا برسیم.

وی وفاق و همراهی را تنها رمز پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم دانست و تصریح کرد: مثلا در انتخابات مجلس شرق مازندران ما دو کاندیدا داشتیم که مجموعا 60 درصد رای داشتند اما به کاندیدای 40 درصدی رقیب باختند.

احمدی فولادی بزرگترین مشکل دولت تدبیر و امید را ناهماهنگی و دشمنی محض برخی از نمانیدگان با دولت دانست و افزود: تا مجلس تغییر نکند و با دولت همسو نشود نمی توان خواسته های مردم را عملی کرد چون این مجلس اجازه چنین کاری را نمی دهد و حتی کار را به جایی می رساند که برای تغییر مدیر یک شهرستان وزیر را به مجلس بکشانند که این تاسف آور و صدا البته تعجب آور است.

رئیس هیات رئیسه موقت شورای مرکزی اصلاح طلبان مازندران نابرابری رقابت با رقیب را یکی دیگر از مشکلات پیش روی اصلاحات دانست و اظهار داشت: آنها دغدغه رد صلاحیت ندارند و با تمام قوا شرکت می کنند در حالیکه ما گاها ناچاریم با نیروی های درجه 3 و درجه 4 در صحنه حاضر شویم چون قلع و قمع مان می کنند.

احمدی فولادی با انتقاد شدید از شیوه مدیریت احمدی نژاد گفت: هرچند این حرف ها تکراری است اما شما ببینید کسی که به اندازه 100 سال کشور درآمد نفتی داشت کشور را به کجا برد و وضع داخلی و خارجی را تا چه اندازه به وخامت کشاند.

وی مجداد به مسئله مجلس و ناهماهنگی آن با دولت بازگشت و عدم موفقیت روحانی در استان را به دلیل همین مجلس دانست و گفت: روحانی برای اینکه برای دیگر وزرا رای بگیرد رحمانی فضلی را به وزارت کشور فرستاد و انتخاب استانداران نتیجه انتخاب رحمانی فضلی است و ما نمی توانیم از فلاح که انتخاب یک اصولگرای تام و تمام است انتظار تغییر و تحول داشته باشیم، فلاح آدم بدی نیست ولی زورش بیشتر از این نمی رسد و اندازه اش همین است، توجه داشته باشید که دکتر فلاح کم کاری نمی کند توانش همین است.

رئیس هیات رئیسه موقت شورای مرکزی اصلاح طلبان مازندران ادامه داد: شما به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه کنید، نیرویی که 8 سال در دولت قبل مسئولیت داشته و هرکاری خواسته کرده و فرصت داشته برنامه هایش را پیاده کند هنوز در راس امور است و به خاطر فشار مجلس وزیر نمی تواند وی را تغییر دهد، نماینده نباید در کار دولت دخالت کند، بلکه او وظایفی دارد که باید به آنها بپردازد و این دخالت ها دور از شان نمایندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دوران اصلاحات کارنامه روحانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: روحانی یک ویرانه کامل را تحویل گرفت و مردم ما نباید این موضوع را فراموش کنند که ارز و سکه هر دقیقه گران می شد و مایحتاج مردم هر روز با نرخ تازه ای به دستشان می رسد و دشمن پشت مرزهای ما بود و داشت ما را کاملا منزوی می کرد.

احمدی فولادی در پایان با بیان اینکه اگر وحدت وهمدلی اصلاح طلبان استان حفظ شود بی شک پیروزی از آن ماست گفت: اگر مجلس را در اختیار بگیریم پیشرفت تازه شروع می شود و اصلاح طلبان شجاع هستند و نه اجازه دخالت می دهند و نه دخالت می کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :