آخرین عناوین

يکشنبه 18 تير 1396-21:27 کد خبر:43900

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور تکذیب کرد:

نبش قبر یک امامزاده!

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور گفت: اطلاعات منتشر شده روزهای اخیر مبنی بر نبش قبر امامزاده سید عبدالله شیرسوار در روستای ناتل کاملا بی اساس و صحت ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا، عیسی توپا حیدری اظهار داشت :‌ بدنبال انتشار خبر نبش  قبر پنجشنبه گذشته در فضای مجازی، این موضوع با هماهنگی شورای تامین شهرستان پی گیری شد.

وی اظهار داشت :‌ بدنبال آن نیز منطقه مورد بازدید قرار گرفت که حفاری هایی پیرامون این امامزاده صورت گرفته است ولی هیچ آسیبی به قبر وارد نشده است و اینکه گفته شده قبر باز شده اصلا صحت ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور ادامه داد :‌ هم اینک این موضوع برای پی گیری قضایی در دستور کار کارشناسان این نهاد قرار گرفته و امروز نیز نشستی با حضور نمایندگان و هیات امنای 11 روستایی که امواتشان در محوطه این امامزاده دفن می کنند ، خواهیم داشت.

نوپا حیدری با ابراز نگرانی از هتک حرمت به بارگاه امامزادگان از سوی افراد سودجو در برخی از مناطق غرب مازندران گفت : متاسفانه عده ای افراد سودجو و از خدا بی خبر اقدام به حفاری های غیرمجاز با هدف سرقت اشیای عتیقه در محوطه های امامزادگان می کنند .

وی افزود :‌ به عنوان نمونه تاکنون 2 مورد حفاری غیرمجاز در امامزاده سید عبدالله شیرسوار از توابع این شهرستان صورت گرفته و هم اینک درحال پی گیری شناسایی این افراد متخلف دراین منطقه هستیم .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور خاطر نشان کرد که برای پیشگیری از این معضل و برخورد با متخلفان ، حمایت جدی مسئولان امنیتی و انتظامی در این شهرستان ضروری است.

امامزاده سید عبدالله شیرسوار از نوادگان منتسب به امام موسی کاظم (ع ) و خانواده سادات بزرگ موسوی است که حدود 200 سال پیش در روستای ناتل شهرستان نور دفن شده است .

در شهرستان نور حدود 51 بقعه مبارکه وجود دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :