آخرین عناوین

چهارشنبه 10 دی 1393-9:42 کد خبر:4394

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:

ممنوعیت شکار پرندگان به دلیل شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با توجه به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان میان انسان و دام مشترک و خطرناک است لازم است افراد از شکار پرندگان خودداری کنند.


 به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مسلم آهنگری با اشاره به اینکه با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران طی آذر ماه امسال 33 قبضه سلاح غیرمجاز و 135 قبضه سلاح مجاز ضبط شد، اظهار کرد: 149 مورد از تخلفات زیست‌محیطی  غیرمجاز در استان شناسایی شد که در این بین 121 پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تعداد شکار غیرمجاز پستانداران در آذر ماه امسال هشت مورد بوده‌ است،یادآور شد: با توجه به حضور پرندگان مهاجر به مازندران در آذر ماه امسال میزان شکار غیرمجاز پرنده 113 مورد بوده‌ است.

وی با بیان اینکه صید غیرمجاز آبزیان 61 قطعه بوده‌ است، افزود: همچنین طی این مدت زنده‌گیری پستانداران یک مورد و زنده‌گیری پرنده 102 مورد بوده‌ است.

آهنگری با اشاره به اینکه در یک‌ ماه گذشته 104 شکارچی قبل از آغاز شکار دستگیر شدند، گفت: تعداد کل ادوات شکار کشف شده در آذر ماه امسال 355 قبضه سلاح است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در آذرماه امسال 52 مورد آلودگی زیست‌محیطی از جمله فاضلاب خانگی، صنعتی، کارگاه شن و ماسه، محل دفن زباله و از این قبیل شناسایی شد که پس از بررسی موضوع و صدور اخطاریه برخی رفع آلودگی و پرونده برخی دیگر در محاکم قضایی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: طی آذر ماه امسال پنج مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل استان شناسایی شده است.

آهنگری با تاکید بر اینکه حفاظت از محیط‌ زیست بر عهده تک‌تک افراد جامعه است،گفت: انتظار ما این است با توجه به حضور پرندگان مهاجر مردم همکاری بیشتری با محیط‌ زیست داشته‌ باشند.

وی افزود: محیط زیست متعلق به تمامی مردم است و در صورت بروز این تخلفات نسل گونه‌های نایاب منقرض خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به ممنوعیت شکار در سال‌جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشورهای مبدا پرندگان مهاجر مثبت اعلام شده به دلیل اقدامات پیشگیرانه شکار ممنوع اعلام شده‌ است.

آهنگری افزود: با توجه به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان میان انسان و دام مشترک و خطرناک است لازم است افراد از شکار پرندگان خودداری کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :