آخرین عناوین

چهارشنبه 10 دی 1393-14:54 کد خبر:4396

همه مردم هشیار باشند و توجه کنند:

یک بانک و چند موسسه مالی فاقد مجوز اعلام شده اند/بانک مرکزی مسئولیتی نمی پذیرد

بانک مرکزی در ابلاغیه ای اسامی بانک ها و موسسات مالی فاقد مجوز را اعلام و در این زمینه به مردم هشدار داد.


به گزارش خزرخبر،طی ابلاغیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح حساب سپرده جدید و تبلیغات رسانه های عمومی توسط موسسات غیر مجاز ممنوع شد.

قائم مقام بانک مرکزی نیز در خصوص فعالیت موسسات فاقد مجوز گفت: هر سیاست پولی که بانک مرکزی اتخاذ می کند این موسسات به راحتی آن را در نطفه خفه می کنند.

بانک مرکزی کلیه بانک ها و موسسات  اعتباری دارای مجوز را از تاریخ ۱/۱۰/۱۳۹۳ موظف به رعایت چارچوب های مورد توافق در پرداخت سود علی الحساب کرده است.

همچنین کلیه موسسات متقاضی اخذ مجوز فعالیت از این بانک شامل آرمان، نور، ثامن، تعاونی های اعتبار میزان و افضل توس و همچنین بانک در شرف تاسیس مهر اقتصاد که تاکنون موفق به اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی نشده اند، مکلف به رعایت نرخ های سود علی الحساب به انواع حساب های سپرده سرمایه گذاری مدت دار در چارچوب مورد توافق نظام بانکی کشور شده اند.

علاوه بر آن این نهادها موظفند از افتتاح هرگونه حساب سپرده جدید (اعم از قرض الحسنه یا سرمایه گذاری) برای مشتریان خودداری نمایند و تا پایان فرآیند ساماندهی نیز انجام هرگونه تبلیغات در رسانه های عمومی توسط موسسات صدرالذکر ممنوع می باشد.

این ابلاغیه در خصوص تخطی این موسسات از موارد فوق تصریح می دارد: بانک مرکزی حسب وظایف قانونی خود ضمن جلوگیری از پرداخت سود به حساب های سرمایه گذاری افتتاح شده و برخورد قانونی با این نهاد متخلف، روند صدور مجوز نهاد مزبور را مورد تجدید نظر قرار داده و مراحل طی شده قبلی را کان لم یکن می نماید.

به هرحال کلیه سپرده های جدیدی که بعد از تاریخ فوق الذکر در این موسسات ایجاد می شود باطل بوده و در صورت بروز هر گونه مشکلی مورد تایید مرجع نظارتی نیست.

به گزارش خزرخبر،طی هفته های اخیر،مردم ساری در چند نوبت تجمعات اعتراض آمیزی را جهت دریافت مساعدت از مسئولان استانداری مازندران برای احقاق حقوق مالی از یکی از موسسات فاقد مجوز که نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد در ساری برگزار نموده اند که امیدواریم مردم مازندران با هوشیاری و توجه بیشتر،مجددا دچار مشکلاتی اینچنینی نشوند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ساروی
    جمعه 12 دی 1393-23:48


    با این وجود همین روزاست که اعلام کنند بانک مرکزی هم از اعتبار کافی برخوردار نیست و مجوز قانونی نداره، اگه این موسسات و بانکها مجوز قانونی ندارند میشه لطف کنید بگید چطور مشغول به کار شدند و تا زمانی که اعلام ورشکستگی نکنند و کمبود منابع مالی به وجود نیاد صداتون در نمیاد ولی زمانی که کوچکترین خبر از تخلف و عدم کار قانونی گزارش بشه ، خودتونو میکشید کنار و میگید ماگفتیم ولی شما مردم گوش نکردید و هزار مشکل و دردسر برای سپرده گذارا بوجود میاد.