آخرین عناوین

پنجشنبه 11 دی 1393-11:50 کد خبر:4404

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خبر داد:

تعیین یارانه 2300 میلیارد تومانی در بخش رفاه اجتماعی

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: لحاظ شدن 2 هزار و 300 میلیارد تومان یارانه در بخش رفاه اجتماعی و جوانان در بودجه 94 .


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، کمال علیپور صبح امروز در نهمین جلسه شورای هماهنگی رفاه اجتماعی مازندران که در دفتر مجمع نمایندگان استان برگزار شد، اظهار کرد: مردم در سال 88 حضور پررنگ در انتخابات داشتند و حدود 40 میلیون نفر در سرنوشت خود شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بدخواهان جمهوری اسلامی بعضی از فریب‌خوردگان ساده‌لوح کشور را مورد استفاده قرار دادند که به سران فتنه معروف هستند، افزود: استراتژی حضور مردم را به کام ملت تلخ کردند و هنوز هزینه حرکت‌های فتنه‌گران را پرداخت می‌کنیم.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 9 دی انقلاب سوم بود، گفت: مردم نشان دادند عشق به اهل بیت (ع) را در دل دارند.

وی با بیان اینکه مردم در 9 دی میلیونی به پای ارزش‌ها ایستادگی کردند، اضافه کرد: ما به عنوان ستاد فرماندهی در شورای هماهنگی رفاه اجتماعی، باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

علیپور با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی، کم کردن فاصله‌ها در همه ابعاد است، ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی از سوی مستضعفان جامعه بوده است.

نماینده مردم قائمشهر، سیمرغ، جویبار و سوادکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کار کردن برای مردم باید فاصله‌ها را کاهش دهیم، تصریح کرد: هدف از این جلسات این است که باید خودمان را در داخل قوی کنیم و خیلی نگاه به آن سوی مرزها نداشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با دنیا تعامل داشته باشیم، افزود: با هیچ کشوری در جنگ نبودیم اما به عنوان مدلی که در دنیا مطرح هستیم باید حرف داشته باشیم و نگاه ما به داشته‌های خودمان باشد.

علیپور با اشاره به اینکه ما امروز در موضوعات مختلف نانوتکنولوژی مطرح هستیم و دنیا به دنبال ما است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری را در کشور باید کاهش دهیم و باید ارزیابی شود از محل این جلسات تا چه اندازه در کاهش نرخ بیکاری موثر بوده‌ایم.

وی گفت: در بخش بودجه 94 از محل یارانه‌ها در دو بند که شامل یک‌هزار و 300 میلیارد تومان در بخش رفاه و یک‌هزار میلیارد تومان در بخش رفاه اجتماعی و جوانان اعتبار لحاظ شده است.

علیپور با بیان اینکه مدیران شورای هماهنگی رفاه اجتماعی از پرکارترین مدیران استان هستند،افزود: این مدیران به صورت مستقیم با مردم در ارتباط هستند و تسهیلات ارائه می‌دهند.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه قرار است علم را برای علم نخواهیم، ادامه داد: علم برای کاربردی کردن آن است و از این منظر باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش فنی‌وحرفه‌ای باید بازوی کاربردی کردن افراد باشد، خاطرنشان‌ کرد: افراد باید به گونه‌ای آموزش ببینند که از تخصص خوبی برخوردار شوند.

علیپور ادامه داد: در یک ماه آینده بودجه دولت به صحن مجلس ارائه می‌شود و مدیران استان هر پیشنهادی برای بودجه دارند ارائه دهند تا در مجلس مطرح شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه سال 94 سال پایانی برنامه پنجم است، افزود: در کنار شورای هماهنگی رفاه اجتماعی، اتاق برنامه ششم را تشکیل دهید و پیشنهادات را به نمایندگان ارائه کنید.

وی با بیان اینکه بیمه کشاورزان و بیمه کارگران ساختمانی در بودجه 94 لحاظ می‌شود، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 94 باید اجرا شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :