آخرین عناوین

جمعه 30 تير 1396-23:7 کد خبر:44045

وقتی اداره برق غافل از صرفه‌جویی می‌شود:

روشن ماندن چراغ ‌برق‌ها تا ساعتی بعد از روشنایی آسمان

در گرم‌ترین و پرمصرف ‌ترین روزهای سال، این ‌بار اداره برق که خود منادی نحوه صحیح مصرف است، از صرفه‌جویی در مصرف برق غافل می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، این روزها که با افزایش دمای هوا در رسانه‌ها با اطلاعیه‌هایی مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف برق از سوی این اداره مواجه می‌شویم اما گاهاً مشاهده می‌کنیم خودِ اداره برق در برخی مواقع این مسئله را زیاد جدی نمی‌گیرد.

صرف نظر از ادبیات مصرف در این اداره، به‌عنوان مثال بسیاری از شهروندان در روزهای مختلف سال روشن ماندن چراغ ‌برق‌های خیابان‌ها یا جاده‌ها را تا ساعاتی بعد از روشنایی هوا، دیده‌اند.

استان مازندران که این روزها گرم‌ترین روزهای خودش را تجربه می‌کند و با فراگیر شدن دستگاه‌های خنک‌کننده در بیشتر خانه‌ها و اماکن عمومی، بیشترین مصرف برق را در خود مشاهده می‌کند، به ‌طوری که در هفته اخیر با صدور اطلاعیه‌ای از سوی استانداری مازندران،، ساعات اداری کارمندان 45 دقیقه کاهش یافت تا در مصرف برق در ساعات پیک، کاسته شود؛ با این حال مسئولان اداره برق قائم‌شهر درر روز پنج‌شنبه 29 تیرماه چندین ساعت بعد از روشنایی هوا، از خاموش کردن چراغ‌ برق‌های اتوبان قائم‌شهر به بابل غافل شدند.

تصویری را که از چراغ ‌برق‌های روشن این اتوبان مشاهده می‌کنید، مربوط به ساعت 8:20 دقیقه صبح است که یکی از شهروندان ارسال کرده، حال معلوم نیست که این چراغ‌ برق‌ها چه وقت خاموش شده‌اند.

انتظار می‌رود که اداره برق در رعایت مصرف برق، دقت نظر بیشتری را به‌عمل آورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :