آخرین عناوین

شنبه 31 تير 1396-12:8 کد خبر:44057

مدير كل روابط عمومی استانداری مازندران اعلام کرد:

تغییر ساعت كاری ادارات مازندران در روزهای يكشنبه تا سه ‌شنبه

مدير كل روابط عمومی استانداری مازندران، طی اطلاعیه ای از تغيير ساعت كاری ادارات مازندران در روزهای يكشنبه تا سه‌شنبه خبر داد.


به گزارش خزرخبر،اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که ساعات کار ادارات استان روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه یکم تا سوم مرداد ماه ساعت 6 و 30 دقیقه صبح شروع می شود و ساعت 13 و 30 دقیقه پایان می یابد.

در این اطلاعیه تاکید شد است که این تصمیم به دلیل افزایش دما در این روزها و استفاده بهینه از انرژی برق اتخاذ شده است.

هواشناسی مازندران هم پیش بینی کرده است که دمای هوای استان که از ابتدای این هفته رو به افزایش گذاشت در روزهای دوشنبه و سه شنبه شنبه به اوج خود خواهد رسید.

احساس گرما در هوای مازندران به خاطر رطوبت بالا به طور میانگین پنج درجه بیشتر از میزانی است که هواشناسی پیش بینی می کند.

جدول پیش بینی سه روزه هواشناسی نشان می دهد که دمای هوا در ساری مرکز مازندران که امروز در گرم ترین زمان به 36 درجه رسید ، در 24 ساعت آینده به 37 درجه خواهد رسید،همچنین دمای هوا در بعضی مناطق استان مانند گلوگاه ، بابلسر ، کیاسر و پل سفید در روز آینده ممکن است به بیش از 37 درجه افزایش یابد .

** صرفه جویی 120 مگاواتی برق با تغییر ساعات کار ادارات

مرکز مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان مازندران هم پیش بینی کرده است که با تغییر ساعت کار ادارات ، بین 80 تا 120 مگاوات در مصرف برق صرفه جویی می شود .

این مرکز روز شنبه از مشترکان خانگی هم خواست تا در ساعات گرم بعد از ظهر دمای سامانه های سرمایشی را بین 24 تا 26 درجه قرار داده و از استفاده وسایل غیر ضروری برقی خودداری کنند .

بر اساس پیش بینی این مرکز ، اگر مشترکان در مصرف خود مدیریت و صرفه جویی کنند احتمال قطعی برق پایین خواهد بود ، اما با وجود افزایش دما و بالا رفتن میزان مصرف ، قطعی موقت در برخی خطوط دور از انتظار نیست.

گرمای هوا هفته قبل هم باعث تغییر ساعت کار ادارات و دستگاههای اجرایی استان مازندران شده بود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :