آخرین عناوین

جمعه 12 دی 1393-15:18 کد خبر:4407

افشاگری های عضو حقوقدان شورای ساری همچنان ادامه دارد!!

فروش غير قانوني زمين هاي شهرداري/دعوت از یک نماینده خاص توسط شهرداری/اقدامات ضد فرهنگی پاسخ داده شود

عضو حقوقدان شورای شهر ساری،افشاگری ها و انتقادهای جدیدی را در جلسه شورای شهر ساری اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از سایت شورای شهر ساری،سید محمد آقاميري عضو شوراي شهر از ريیس و معاونت سوال نمود كه آيا شما مطلع ايد كه شهرداري در حال فروش زمين هاي روبري ساختمان عمارت مي باشد؟

وقتي معاون و اعضای شورا اظهار بي اطلاعي كردند وي گفت: ظاهرا ۵ قطعه زمين قدرالسهم شهرداري به مساحت هر قطعه ۴۰۰ مترمربع از تفكيكي زمين صفدري با تعيين قيمت جهت فروش اقدام گرديده است كه اين اقدام شهرداري تخلف مي باشد.

 در پاسخ به انتقاد آقامیری،پيري عضو دیگر شورا پاسخ داد: وقتي در بودجه مصوب كرده ايم كه شهرداري بخشي از بودجه را از طريق فروش زمين بدست آورد مجوز داريم .

آقاميري در پاسخ به پیری با قرائت بند ۱۴ از ماده ۷۱ قانون شوراها و ماده ۱۳ آيين نامه مالي اظهار داشت : كليه معاملات فروش ، اجاره و .... بايد به تصويب شورا ي شهر برسد و درست است که مجوز داده ايم تا بخشي از درآمد از فروش زمين باشد ولي نه هر زمينی، چرا قيمت پايه فروش را فقط يك عضو مي داند، بقيه نمي دانند؟!! آيا شهرداري مي تواند زمين پارك ملل يا پارك مرحوم دامادي يا زمين پارك سبزه ميدان را بفروشد؟!حتما پاسخ منفي است در نتیجه شهرداري براي فروش هر قطعه از زمين بايد از شورا مجوز بگيرد زیرا ممکن است در قيمت پايه شوراي شهر معترض باشد، شايد نظر شورا در اين زمين ايجاد فضاي سبز باشد ،شايد نظر شورا تبديل به احسن باشد،در نتیجه زماني شهرداري ها مي توانند زمين بفروشند كه اوضاع اقتصادي وخيم و نابسامان باشد،پس اگر وضع شهرداري ساري خوب است چرا بفروشيم ؟ اگر خراب است چرا اعلام مي كنيد ۱۰۸ ميليارد تومان درآمد ۷۰% تحقق يافته است .

وی تصریح کرد:تذكر مي دهم قبل از فروش زمین ها و املاک، شهرداري مجوز از شوراي شهر بگيرد والا تخلف محرض قانوني و بيم تباني مي رود.

عضو ناظر شوراي شهر در سازمان اتوبوسراني همچنین خطاب به رییس شورا اعلام كرد :در جلسه اي كه مديرعامل سازمان اتوبوسراني به همراه خبرنگاران حضور داشتند اعلام كرده ام  كه هر جمعه از حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس و ميني بوس بخش خصوصي براي نمازگزاران بدون پرداخت هزينه كرايه استفاده مي شود كه هيچ كدام از رانندگان راضي نمي باشند ولي شمشيربند رییس شورا قبول نداشته اند .

آقامیری اظهار داشت:در مسجد آذري در شب شهادت امام حسن عسگري (ع) با رانندگان جلسه داشتيم و از آنها سوال كردم و سه بار هم سوال كردم كه در جلسه شوراي شهر مطرح خواهم كرد،آيا به شما كرايه يا وجهي از ارگان و نهادي يا شهرداري مي دهند ؟ همگي گفتند خير، گفتم آيا راضي هستيد رايگان خدمات مي دهيد ؟ همگي گفتند به هيچ وجه راضي نيستيم، لذا حدود سالي بيش از ۳۰۰ ميليون تومان به رانندگان شرعا بدهكار مي باشيم که استدعا مي شود كه ديني به گردن نمازگزاران نگذاريد و در بودجه اتوبوسراني شهرداري پرداخت كند و همچنين از سهم يارانه اي كه وزارت كشور به شهرداري ساري مي دهد چيزي به رانندگان حمل و نقل اتوبوسراني نمي رسد كه حتما مي بايست تا پايان سال ۹۳ به رانندگان پرداخت شود .

این عضو حقوقدان شورا در ادامه تصریح کرد:رياست شورا و رياست كميسيون فرهنگي پاسخ دهيد : در ۹ دي ۹۳ چه اقدام زشت فرهنگي در ساري اتفاق افتاد؟؟!!!

در ادامه مسعود پيري رییس کمیسیون فرهنگی شورا با بيان اين كه چون مخاطب اين بحث كميسيون فرهنگي است ،بنده بايد در اين رابطه توضيح دهم اظهار داشت : شاعر مورد بحث صراحتا اعلام كرده به دعوت اداره ارشاد به ساري آمده و گلايه كرده كه چرا ارشاد نتوانست موضوع را اداره كند، بنابراين نامي از شورا و شهرداري نيامده كه واكنش نشان دهيم و سوال من اين است اگر كسي در پارك روشن كه متعلق به شهرداران است جرمي مرتكب شود آيا شورا و شهرداري بايد پاسخگو باشند ؟

پيري پاسخگويي به اين موضوع از سوي شورا را در حالي كه ارتباطي به اين نهاد نداشت نوعي بي تدبيري خواند و افزود : در حالي كه اصل خبر غير واقعي در سايت مزبور وجود دارد ، تكذيبيه آقاي شمشيربند از سايت برداشته مي شود و اين حاكي از تعمد در تخريب افراد است .

آقاميري همچنین از مطالبي كه در یکی از سایت های استانی منتشر شده بود رياست شورا و شعباني را مورد خطاب و سوال قرار داد كه اعلام نمایید رياست كميسيون فرهنگي در سالي كه مقام معظم رهبري به سال اقتصاد و فرهنگ مزين كرده درخواست توضيح نمایید كه در سال فرهنگ ، كميسيون فرهنگي كاري جز رسيدگي به تمديد قراردادهاي دكه هاي ۵۰هزار توماني و تابلوها، بضاعت بيشتری ندارد ؟ توضيح دهيد. در حالي كه شهرساری، به شهر دكاكين تبديل شده ،چه اقدام زشت فرهنگي صورت گرفته است كه دل، دل سوختگان انقلاب به درد آمد .

رئيس شوراي شهر ساري در پاسخ به آقامیری اظهار داشت : در اين خصوص چون با بنده هيچ مصاحبه اي نشده بود و بطور غير واقعي خبري از قول بنده در اين سايت درج گرديد ، آنرا كتبا تكذيب كردم.

آقامیری همچنین در انتقاد به دعوت یک طرفه شهرداری در بازدید ها از یک نماینده خاص،اظهار داشت:در اين بازديدها چرا از ديگر نماينده مردم ساري يعني دامادي دعوت نمي شود؟

به گزارش خزرخبر،دعوت و یا عدم دعوت از خبرنگاران در جلسات شورا به سوالی برای خوانندگان تبدیل شده است که :چرا برخی از اعضای شورا(!!)در ظاهر موافق با حضور رسانه ها در جلسات شورا و در پشت پرده مخالف این موضوع می باشند،رسانه ها امیدوار بودند حضورشان در جلسات شورا مستمر باشد اما این موضوع خود به نوعی چالش برای شورای شهر ساری تبدیل شده است که امیدواریم اعضای شورا،از قضاوت رسانه ها و مردم در مورد خود در آینده های نزدیک ،گلایه نکنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • عرشيا
    يکشنبه 14 دی 1393-7:26


    طبق قانون شهرداريها اين موضوع دراختيارشهرداره تازه عبوري بيشترين مكاتبات ومشورت راباشوراييان داره
    به قول رفيقي قطاروايستاده راكسي سنگ بهش نميزنه قطارعبوري با ريل گذاري صحيح پرشتاب درحال حركته اين موضوعات همان سنگ پراكني بيش نيست