آخرین عناوین

يکشنبه 1 مرداد 1396-17:50 کد خبر:44072

در جلسه ساماندهی طرح سالم‌سازی دریا شهرستان جویبار مطرح شد:

از پرداخت نشدن حقوق ناجیان تا انشعابات غیرمجاز برق در طرح دریا

رئیس شرکت توزیع برق جویبار گفت: انشعابات غیرمجاز برق در طرح دریا منجر به دو برابر شدن مصرف برق شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، سیدسعید سیدخندان بعد از ظهر امروز در جلسه ساماندهی طرح سالم‌سازی دریا این شهرستان به دو برابر شدن مصرف برق در طرح دریا این شهرستان اشاره کرد و افزود: انشعابات غیرمجاز برق در طرح دریا بسیار وجود دارد که به ترانس‌های برق فشار زیادی وارد می‌کند.

وی افزود: در این طرح انرژی زیادی هدر می‌رود به ‌طوری که تلفات برق در این طرح 15 درصد است.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان جویبار نیز در این جلسه با گلایه از ناسالم بودن آب شرب در این طرح گفت: جلسات متعددی برای این مشکل برگزار شده است ولی هنوز مشکل بهداشتی آب شرب طرح دریا پابرجاست.

مهدی فکوری افزود: بازدیدهای اخیر نیز حکایت از قطع آب شرب این طرح دارد و جایی که آب شرب ندارد نمی‌توان آن را منطقه نمونه گردشگری دانست.

نجات 23 غریق در دریای جویبار

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جویبار نیز اظهار کرد: در 11 منطقه حادثه‌خیز ساحل شهرستان روزانه دو تا هشت ناجی حضور دارند که در مجموع 28 ناجی غریق در طرح سالم‌سازی دریای جویبار مشغول به فعالیت و همکاری هستند.

محمدرضا صابری با بیان این‌که در طول 60 روز گذشته 23 غریق توسط ناجیان نجات یافتند گفت: تابه‌حال فوتی نداشته و فقط 143 مورد درمان سرپایی و سه مورد انتقال به بیمارستان داشته‌ایم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جویبار از انجام 176 عملیات از ابتدای طرح تا به امروز خبر داد.

حضور 24 ساعته عوامل انتظامی در طرح سالم‌سازی دریا

معاون پلیس پیشگیری و عملیات شهرستان جویبار نیز در این جلسه به حضور 24 ساعته عوامل انتظامی در طرح سالم‌سازی دریا اشاره کرد و گفت: 11 نفر از عوامل انتظامی به‌صورت 24 ساعته در طرح حضور دارند که در روزهای تعطیل به 20 نفر می‌رسند.

ابراهیم طاهردشتی از نبود زیرساخت‌های لازم برای حضور نیروی انتظامی و جمعیت هلال‌احمر در طرح دریای لاریم انتقاد کرد.

پرداخت نکردن حقوق ناجیان غریق طی 2 ماه

رئیس هیئت نجات‌غریق شهرستان جویبار نیز با گلایه از پرداخت نکردن حقوق ناجیان غریق گفت: دو ماه از آغاز طرح دریا می‌گذرد ولی هنوز ناجیان غریق حقوقی دریافت نکردند.

علی‌ اکبریان تأکید کرد: شهرک‌های ساحلی باید در دو نوبت از ناجی غریق استفاده کنند که تا به‌ حال هیچ اقدامی نکردند و از انجام این امر قانونی امتناع می‌کنند.

شهرستان جویبار در بسیاری از زمینه‌ها در فقر است

معاون فرماندار جویبار نیز دریا را یکی از نعمت‌های خداوند دانست که باید برای استفاده مردم از این نعمت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

خسرو طالبی افزود: شهرستان جویبار در بسیاری از زمینه‌ها در فقر است و مردم توقع دارند با مدیریت و برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری و تأمین امکانات به حد مطلوب برسیم.

معاون فرماندار جویبار از فعالان طرح دریا تشکر کرد و گفت: امکانات خوبی برای طرح دریا ایجادشده است اما نقص‌های زیادی نیز وجود دارد که باید برطرف شود تا شایسته مردم شهرستان و مسافران باشد.

طالبی به طرح دریای لاریم اشاره و عنوان کرد: این طرح راضی‌کننده نیست و اگر می‌خواهند طرح پابرجا باشد باید ملزومات آن فراهم شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :