آخرین عناوین

شنبه 13 دی 1393-10:25 کد خبر:4413

آیا نطق فرماندار ساری برای کارمندانش بوی خداحافظی می دهد:

یک دست جام باده و یک دست زلف یار/ پیام غیرمستقیم واحدی به اصلاح طلبان

آنچه مثل روز روشن است تغییر رویکرد واحدی است،تغییر رویکردی که تنها از شخصیتی پخته در سیاست بر می آید.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، جواد واحدی از معدود مدیران باقی مانده از دولت قبل در پستی کاملا سیاسی و اجتماعی یعنی فرمانداری است.

 آنهم نه فرمانداری یکی از شهرهای کوچک مازندران، بلکه حضور به عنوان شخصیت نخست سیاسی در مرکز این استان؛ ساری!

این ماندگاری دو پیام بزرگ دارد، اول اینکه وی آدم باعرضه ای بوده است که توانسته جایگاه خود را تثبیت کند و دوم اینکه هواخواهان قدرتمندی نیز داشته است، چراکه تغییر اکثر فرمانداران مازندران نشان می دهد که دولت به نیروهای تازه و همسو فکر می کند.

ارتباط خوب جواد واحدی با طاهایی و ابراهیمی، استاندار و معاون سیاسی وی در دولت پیشین باعث شد که منتقدان واحدی از استانداری تقاضای برکناری فوری وی را داشته باشند،اما تا به امروز نه ربیع فلاح و نه یونسی تمایلی به این تغییر از خود نشان نداده اند و بعضا سعی می کنند با گفتگوی مستقیم منتفدان را مجاب کنند تا دست از انتقاد بر دارند و فعلا با واحدی کاری نداشته باشند.

هرچند از شدت گلایه ها کاسته شده است اما هرزگاهی که تنش میان دولت و همراهانش، بالاخص اصلاح طلبان،  در استان بالا می گیرد «واحدی» پای ثابتی است که به مثابه اهرم فشار به کار گرفته می شود.

واحدی پیش از ظهر پنجشنبه دیداری با پرسنل فرمانداری ساری داشت و در این دیدار که مناسبتش چندان معلوم نیست حرف های جالبی زد که می تواند ماده خام تحلیل آینده سیاسی وی در ساری باشد.

وی حرف هایش را با گلایه آغاز کرد و گفت: عملکرد ضعیف بعضی دستگاههای شهرستانی باعث شده فرمانداری جور آنها را بکشد.

این انتقاد درست از فرماندار ساری به نوعی ضدحمله به گروه های مخالفش به شمار می آید و البته شیوه ای است که عموما دولتمردان احمدی نژاد در پیش می گرفتند.

واحدی با این حرف عملا توپ را در زمین دستگاه های دیگر انداخت و البته به این مسئله اشاره نکرد که فرمانداری ساری برای رفع ضعف دستگاه های شهرستانی چه کرده است.

ضمن اینکه نباید این مسئله را نادیده گرفت که این انتقاد به شکلی غیرمستقیم متوجه تفکر و شیوه اداره دولت تدبیر و امید هم هست.

 فرماندار ساری در ادامه با اشاره به اینکه عقلانیت و تدبیر از جمله محوری ترین شعارهای دولت است عنوان کرد: با مقایسه عملکرد یکساله دولت با سنوات گذشته به روشنی مشخص می شود که دولت تدبیر و امید تحقق بخش موارد زیادی از شعارهای خود بوده و در سراسر کشور توفیقات بسیاری در این زمینه وجود داشته است.

قیاس این دولت با دولت قبل در بسیاری از سخنرانی های واحدی به چشم می خورد، وی عموما دولت یازدهم را موفق تر از دولت دهم می داند و این در حالی است که 6 ماه پس از انتخابش به عنوان فرماندار ساری دولت احمدی نژاد را یکی از موفق ترین دولت های تاریخ ایران می دانست و در بسیاری از نطق هایش به این مسئله اشاره کرده بود که دولت دهم، دولتی است که به وعده هایش عمل می کند.

اما گویا نظر واحدی کاملا عوض شده است چراکه مثالی هم برای برتری عملکرد این دولت نسبت به دولت قبل می زند و می گوید:تخصیص شهرستانی از ۱۹ درصد سال گذشته به ۷۰ درصد در سال جدید  رسیده که باید گزارش عملکرد دولت به افکار عمومی ارائه شود تا مردم ضمن اطلاع از اقدامات انجام گرفته، از کارها و برنامه‌های آینده نیز مطلع شوند.

واحدی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت یک امانتی است در اختیارما؛ اظهار داشت: هر کدام از ما تا زمانی که مسئولیت و وظیفه ای را بر عهده ما گذاشته شده بایستی با دلسوزی و جدیت در ارائه خدمات به محرومین و اقشار مختلف مردم و در دفاع از نظام وحراست از آرمان های امام و شهدا گام برداریم.

این بخش سخنرانی واحدی بوی خداحافظی می دهد،گویا مدیری برای آخرین بار با کارمندانش صحبت می کند و مشغول تراشیدن ته دیگ نصایح است.

هرچند سخنرانی بدون مناسبت و تفسیر حرف های وی در این دیدار گمانه زنی ها برای اتمام ماموریت واحدی را قوت می بخشد اما با توجه به نزدیکی به پایان سال جاری کمی دور از ذهن است که ربیع فلاح دست به تغییر واحدی بزند.

مخصوصا در زمانی که به واسطه قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تحت فشار است و دوست ندارد توجه محافظه کاران را بیش از پیش به خود جلب کند و وارد فاز جدیدی از مجادله سیاسی با نمایندگان اصولگرای مجلس، از جمله شجاعی کیاسری، شود.

 واحدی در ادامه خطاب به کارکنان فرمانداری افزود:کار برای خدا انجام دادن ماندگار است لذا ما بایستی بدون سیاسی کاری و با توجه به مسائل دینی و اعتقادی و رعایت اخلاق در محیط کار و خانواده با استفاده درست و بهینه از امکانات موجود و رعایت اصلاح الگوی مصرف با عزت از سیاست ها و اولویت های دولت محترم دفاع کرده و در راه خدمت به محرومین از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

تاکید واحدی بر پرهیز از سیاسی کاری به نوعی پیام غیرمستقیم برای منتقدان اصلاح طلب فرمانداری ساری است. واحدی می خواهد بگوید که نقد سیاسی راهگشا نخواهد بود و تنها به واسطه اینکه من در دولت قبل هم فرماندار بودم نباید مورد شماتت قرار بگیرم. اینکه آنها به این حرف ها توجهی خواهند کرد یا نه در گذر زمان روشن می شود.

 اما آنچه مثل روز روشن است تغییر رویکرد واحدی است،تغییر رویکردی که تنها از شخصیتی پخته در سیاست بر می آید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :