آخرین عناوین

يکشنبه 14 دی 1393-0:2 کد خبر:4418

انتقاد یک مسئول دیگر از بانک های مازندران:

اقدامی برای جبران خسارت بحران سفید در مازندران توسط بانک ها صورت نگرفته است

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود مصوبه دولت هنوز اقدامی برای جبران خسارت بحران سفید سال گذشته در بخش کشاورزی انجام نشده است، گفت: بانک مرکزی و بانک‌ها هنوز در این مورد به تعهدات خود عمل نکردند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین نیازآذری در جلسه هم‌اندیشی فعالان و تشکل‌های بخش کشاورزی مازندران در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار کرد: جهاد سازندگی از نهادهای با برکت نظام است که برای حمایت از بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله عمران روستایی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال فرهنگ و اقتصاد پروژه ملی اقتصاد مقاومتی برای برون‌رفت از شرایط فعلی در حال اجرا است، افزود: اقتصاد مقاومتی نظریه نوین در عرصه بین‌المللی بوده که نیازمند همت همگانی است تا توانمندتر از همیشه حضور فعال داشته باشند.

نماینده مردم بابل در مجلس با بیان اینکه هدف از اقتصاد مقاومتی داشتن زبان مشترک در کار و مدیریت حرکت ملی با تفکر نوین است، گفت: این نشست درصدد انتقال این پیام است که مازندران به عنوان قطب برتر کشاورزی قادر به تامین نیازهای غذایی کشور است.

نیازآذری تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات عدیده پیشرو بخش کشاورزی، مازندران این ظرفیت را دارد تا در تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشته و در راستای امنیت غذایی برای حفاظت از فضیلت اصلی انقلاب تلاش کنند و همه کشاورزان آن نمونه باشند.  

وی با اشاره به اینکه حماسه 9 دی انقلابی برای انقلاب بود، اضافه کرد: امروز وظیفه مسئولان  خدمت به همین مردمی است که زینت نظام هستند، باید با تفکر جهادی در این عرصه ورود یافت و در عرصه تولید زبان مشترک داشت.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه زبان مشترک ایجاد شود باید فرهنگ را در عرصه بین‌المللی ترویج کرد، چون دشمنان نظام به حوزه اقتصاد و فرهنگ حمله کردند و باید زمینه پیوند اقتصاد و فرهنگ را فراهم کرد.

وی به اینکه میراث مازندران کشاورزی است، گفت: برای اینکه مجلس به موضوعات مهم بخش کشاورزی توجه کند قانون انتزاع بخشی از وظایف صنعت، معدن و تجارت را به جهاد کشاورزی داد و در آن ظرفیت قانونی برای کشاورزان، صادرات، واردات و الگو کشت لحاظ و اختیارات لازم به جهاد کشاورزی و تولید داده شده است.

نیازآذری اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی جهادکشاورزی و نگاه مثبت دولت به حوزه کشاورزی در آستانه بودجه 94 بودجه جهاد کشاورزی با رشد بیش از 33 درصدی برخوردار شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با وجود مصوبه دولت هنوز اقدامی برای جبران خسارت بحران سفید سال گذشته در بخش کشاورزی انجام نشده است، گفت: بانک مرکزی و بانک‌ها هنوز در این مورد عمل نکردند.

وی با بیان اینکه امروز در بخش کشاورزی، ایده تجاری نیست، اظهار کرد: در صنعت طیور، مازندران نیاز به تجاری‎سازی دارد تا شرایط تولید و صادرات انجام گیرد، زمانی تولید ما ریشه‌دار است که تجاری‌سازی در تولید افزایش یابد.

نیازآذری در پایان تجهیز و نوسازی، مکانیزاسیون، برق‌دار کردن چاه‎های کشاورزی، شن‌ریزی جاده بین مزارع و لایروبی رودخانه‎ها را از مهم‎ترین برنامه دولت برای رونق کشاورزی برشمرد و متذکر شد: برای تقویت بخش خصوصی باید فضای کار در اختیار بخش خصوصی و تشکل‌های کشاورزی قرار گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :