آخرین عناوین

يکشنبه 14 دی 1393-14:28 کد خبر:4425

انتقاد تند امام جمعه فریدونکنار از مدیر کل اوقاف مازندران:

مدیرکل اوقاف مازندران خلف وعده و تعلل می‌کند/از عملکرد این مدیر متأسفم!/جوابیه اوقاف مازندران

امام‌جمعه فریدونکنار با ابراز تأسف از عملکرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، گفت: فقط یک امام‌زاده در فریدونکنار وجود دارد که ساخت حرم برای ایشان را سه سال آغاز کردیم و همچنان نیمه‌تمام مانده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بصیرنیوز فریدونکنار، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی با گلایه از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران و با اشاره به اینکه دلیل تعلل اداره‌کل در استقلال اداره اوقاف این شهرستان را نمی دانم، اظهار داشت: هنوز وعده 400 میلیون تومانی ساخت حرم امامزاده سیدمحمد فریدونکنار محقق نشده است.

 بهانه مکان
وی با بیان اینکه چندین بار به صورت خصوصی در این زمینه با حجت‌الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف صحبت کردم، افزود: آنها برای استقرار این اداره بهانه مکان آوردند که بلافاصله از سوی شورای شهر فریدونکنار یک دفتر با ۲ اتاق فراهم کردیم.
امام‌جمعه فریدونکنار اذعان داشت: متاسفانه اداره اوقاف در شهرستان بابلسر در یک مکان اجاره‌ای مستقر است اما ما که از آنها اجاره نمی خواهیم.
تعلل جناب مدیرکل
جلالی افزود: متأسفانه آقای مدیرکل تعلل می کند، از دادستان استان خواستیم تا این امر را پیگیری کند که باز هم نتیجه‌ای نگرفتیم.
وی ادامه داد: در جلسه اخیری که در ساری و در همایش ائمه جماعات به میزبانی اداره‌کل اوقاف داشتیم، این مشکل را برای چندمین بار به آقای علیزاده گوشزد کردیم و وی نیز بلافاصله با مسئولان بابلسری تماس گرفتند اما باز هم موثر واقع نشد.

 وعده محقق نشده مالی
امام‌جمعه فریدونکنار در ادامه با اشاره به مزیت استقرار این اداره در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: با استقرار این اداره در شهرستان بهتر می توانیم موقوفات شهر و حومه را کنترل و در جهت مصرف واقفین حرکت کنیم.
وی همچنین با انتقاد از عدم تحقق وعده ۴۰۰ میلیون تومانی بودجه برای ساخت حرم امامزاده سیدمحمد فریدونکنار، گفت: در این زمینه نیز متاسفانه با ما همکاری نکرده اند و ما از کمک‌های مردمی استفاده کردیم.
جلالی با اشاره به اینکه همتی از سوی اداره کل اوقاف برای ساخت حرم این امامزاده نشده است، اذعان داشت: با اینکه وعده ۴۰۰ میلیون تومان بودجه برای ساخت امام‌زاده سیدمحمد را داده بودند ولی هنوز از بودجه سال ۹۲ و ۹۳ یک ریال به دست ما نرسیده و ما همه مخارج را برای ساخت این امامزاده از کمک‌های مردمی تأمین می کنیم.
 تأسف از عملکرد مدیرکل
همچنین حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه 28 آذز در جمع مردم این شهرستان، اظهار داشت: وقف موجب ترویج فرهنگ دینی و اسلامی می شود.
وی با ابراز تاسف از عملکرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، اذعان داشت: فقط یک امام‌زاده در فریدونکنار وجود دارد که ساخت حرم برای ایشان را سه سال آغاز کردیم و همچنان نیمه‌تمام مانده است.
امام‌جمعه فریدونکنار افزود: با اینکه بارها به صورت خصوصی این مشکل را برای ایشان بازگو کردیم اما نه در سال ۹۲ و در سال جاری بودجه ای برای کارهای عمرانی این حرم تخصیص نداد و بسیار جای تاسف دارد.
 مجبور به علنی کردن شدم
جلالی گفت: بارها به صورت خصوصی این مشکل را برای مدیرکل اوقاف تشریح کردم اما امروز مجبور به علنی کردن آن شدم، شاید اثری داشته باشد.
وی تصریح کرد: انتقاد دیگر ما از این مدیرکل، این است که در تاسیس اداره اوقاف در فریدونکنار که مکان آن نیز از سوی شورای شهر مشخص شده تعلل می کنند، این آقای مدیر کل باید بداند که اگر این اداره در فریدونکنار تاسیس شود، می توانیم بهتر از موقوفات خدمات دینی بگیریم.

&&&&&  

در پی  انتشار خبر (انتقاد امام جمعه فریدونکنار از اداره کل اوقاف مازندران) در سایت خزرخبر،مدیر کل اوقاف مازندران در اقدامی زیبا و محترمانه،جوابیه ای به خزرخبر ارسال نموده اند که عینا منتشر می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پی انتقاد امام جمعه فریدونکنار از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران که در برخی از رسانه های استان انعکاس یافت ، جوابیه مدیر کل اوقاف بشرح ذیل اعلام می گردد.

بر اساس قانون مطبوعات و رسانه از رسانه هایی که نسبت به انعکاس این خبر اقدام نمودند در خواست می شود در جهت تنویر افکار عمومی نسبت به انعکاس این جوابیه اقدام نمایند.

  محضر مبارک امام جمعه محترم شهرستان فریدونکنار حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج سید محمود جلالی

 سلام علیکم

 با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و با احترام و عرض تبریک و تهنیت میلاد با سعادت نگین آفرینش حضرت محمد مصطفی(ص) و رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) و آرزوی توفیق الهی برای جنابعالی.

 بی شک ائمه جمعه بعنوان نمایندگان مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در شهرستانها می توانند با ارشاد، راهنمایی و هدایت های مدبرانه خویش جامعه را بسوی اهداف متعالی نظام مقدس اسلامی سوق دهند.

 بدیهی است ائمه محترم جمعه با توجه به جایگاه رفیعشان می توانند در همه امورات، نظرات سازنده ای را ارائه و با تذکرات لازم در جهت احقاق حقوق و تضیع نشدن حقوق اموال و دارائیهای ملت و دولت و بیت المال مسلمین و ... تلاش نمایند و ما مسئولین از این امر ارزشمند استقبال تا با همکاری ائمه محترم جمعه و مسئولین برای خدمت به مردم قدمهای مثمر ثمری برداشته شود.

 سازمان اوقاف یکی از عوامل موفقیت خویش در ترویج فرهنگ وقف و توجه مردم بزرگوار ایران اسلامی به مساله وقف را ورود عالمانه و همراهی های مراجع و ائمه محترم جمعه و جماعات و روحانیت عزیز بعنوان تکیه گاه نظام و مردم می داند.

 لذا با عنایت به انتشار و درج خبر حضرتعالی در سایت بصیر آنلاین (کد خبر:52396 روز یکشنبه 14/10/93 ساعت 8) و همچنین در سایت بلاغ مازندران(کد مطلب: 79044 روز یکشنبه 14/10/93 ساعت 10:15 ) و سایت خزر خبر( کد خبر:4425 روز یکشنبه 14/10/93) توسط خبرنگاران و مدیران مسئول این سایت ها و انعکاس در دیگر رسانه ها، ضمن تشکر از حضرتعالی(البته این توقع شاید بجا باشد که ای کاش این انتقاد در هفته مقدس وقف که همکاران محترم مشغول خدمت بیشتر و ارائه گزارش به مسئولین ارشد استان و شهرستان و مردم عزیز بودند،اتفاق نمی افتاد و در روزهای بعد صورت می گرفت) موارد ذیل جهت روشن شدن انظار و اذهان و در صورت صلاحدید طرح در تریبون نماز جمعه به شرح ذیل اعلام می گردد.

1- ضمن تشکر از دغدغه جنابعالی در خصوص استقرار دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان شهید پرور فریدونکنار به استحضار میرساند به محض اینکه جنابعالی فرمودید شورای شهر مکانی را برای این امر اختصاص داده است، از آن مکان توسط معاونت توسعه و منابع انسانی اداره کل و رئیس اداره اوقاف بابلسر بازدید بعمل آمد، بر اساس گزارش این دوستان مکان موصوف حداقل های امنیتی را دارا نبود و مکان دوم بعلت بسار کوچک بودن، مورد قبول واقع نشد و شما بهتر از حقیر واقفید که اگر امنیت ، حراست و حفاظت از بعضی مدارک و مستندات اداری و اوقافی صورت نگیرد خسارت جبران ناپذیری را باقی خواهد گذاشت مضافا اینکه این مکان با اداره ارشاد تجمیع شده و فاصل آن پارتیشن به حالت رو باز بوده و هیچ گونه ضمانت امنیتی برای آن مکان وجود نداشت ،بخاطر همین علل، مکان مناسبی تشخیص داده نشد و قطعا بنای ما در نظر گرفتن جهات امنیتی در استقرار اداره است که مورد تاکید سازمان و نهادهای امنیتی می باشد.

مع هذا حقیر مجددا تاکید می نمایم اگر مکان مناسبی تهیه شود قطعا دفتر نمایندگی در آن شهرستان راه اندازی خواهد شد و معتقدم هنوز دیر نشده است پس نه تعلل بوده و نه چیز دیگری و خدای ناکرده بهانه گیری نبوده و جدی هم هستیم و دلیل آن فرموده حضرتعالی که در جلسه ساری بعد از گوشزد کردن مساله، بلافاصله با رئیس اداره بابلسر تماس گرفتم.

 2-در خصوص مساعدت برای ساخت و ساز امامزاده سید محمد(ع) فریدونکنار به استحضار می رساند که اولا امامزادگان واجب التعظیم دیگری در این شهرستان وجود دارند وثانیا هر چه فکر می کنم به یاد ندارم که حقیر به جنابعالی یا هیات امناء محترم قول مساعدت 400 میلیون تومانی را داده باشم ،شاید کسان دیگری به جنابعالی قوال داده باشند که من با خبر نیستم،زیرا این مبلغ قطعا در توان اوقاف برای یک امامزاده عزیز نیست چون کل مبلغی که امسال مصوب شده ، نه تخصیص، حدود یک میلیارد تومان است که بعد از امضاء توافق نامه و تخصیص اعتبار در اختیار ادارات قرار خواهد گرفت تا با همکاری هیات امناء محترم در خصوص امامزاده ها هزینه شود که نام این امامزاده در لیست قرار دارد و مضافا اینکه در حال حاضر اوقاف استان دارای 200 پروژه در حوزه امامزادگان و بقاع متبرکه را در دست اجرا دارد که برای آن بیش از 340میلیارد ریال هزینه شده است و در طول چندین سال ،کمتر از 10 درصد آن از سوی اوقاف تامین اعتبار شده است و مابقی از سوی مشارکت های مردمی تامین می شود.

 3-در خصوص ابراز تاسف از عملکرد اینجانب به استحضار میرساند،در خصوص عملکرد هر مسئولی در هر جایگاهی در کشور و استان و شهرستان و ... انتقادی وارد است اما به نظر می رسد باید عملکرد مدیر را در حوزه های مختلف ، بررسی و بعد از آن نظر داد که چند مورد را بعرض شما برادر و سرور عزیزم می رسانم:

الف)یکی از عناوین فعالیت های اوقاف در حوزه وقف، ثبت وقف های جدید است که در سال 91 در استان تعداد 46 وقف جدید و در سال 92 تعداد 64 وقف جدید و از ابتدای سال 93 تاکنون 134 وقف جدید با اطلاع رسانی و تبلیغات لازم ومشاوره حضوری و رسانه های به ثبت رسید که از این تعداد فقط 54 موقوفه در هفته مقدس وقف به ثبت رسید.

ب)یکی دیگر از این عناوین برنامه ها طرح بصیرت عاشورایی است که این اداره کل حائز رتبه سوم کشور شده است.
ج)یکی دیگر از آنها طرح آرامش بهاری است که این اداره کل حائز رتبه سوم کشور شده است.
د) از دیگر برنامه ها رهروان زینبی است که در این طرح اداره کل حائز رتبه اول کشور شده است.
ذ) همچنین در اجرا و تحقق برنامه های سالانه در پایان سال 92 رتبه سوم کشور در این برنامه را بدست آورده است.
ر) در راستای تثبیت موقوفات سال گذشته 90 سند اخذ شد ولی از ابتدای سال تا کنون بیش از 215 سند مالکیت اخذ شد که مساحت آن بیش از 2 هزار هکتار می باشد که در طول تاریخ اوقاف مازندران بی نظیر است.
ز) در بروزرسانی و تجدید اسناد اجاره رقبات موقوفات در سال گذشته 7 هزار سند اجاره تجدید شد ولی از ابتدای سال تا کنون بیش از 16000 سند اجاره رقبات موقوفات تجدید و بروز رسانی شد.
س) در حوزه اطلاع رسانی قریب به 3000 خبر تولید و انعکاس داده شد و هر ماهه مورد تشویق سازمان اوقاف قرار می گیرد.
ش) در حوزه قرآن کریم برگزاری مسابقات قران کریم در مرحله شهرستانی و استانی و حضور بیش از 60 هزار متسابق در رشته های مختلف قرآنی بی نظیر است.
ن) در برپایی محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بیش از 300 محفل با حضور قاریان،حافظان و گرو ههای تواشیح بین المللی و کشوری برگزار شد.
و)در اجرای تقویت باورهای دینی و مشاوره به جوانان و نوجوانان بیش از 160 خیمه معرفت با حضور مبلغین مجرب در مناسبتها در ایام سال در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.
ی) در حوزه معاونت های مختلف رتبه های برتر در سطح کشور را در سال گذشته کسب نموده است
که بقیه عملکرد،در صورت نیاز و ضرورت به محضر حضرتعالی ارائه خواهد شد و البته همه اینها را مرهون حمایتها و هدایت ها ی همه مسئولین ارشد استانی و شهرستانی بویژه ائمه محترم جمعه و فعالیت ها و زحمات شبانه روزی همه همکاران عزیزم و اصحاب وقف و بقاع متبرکه می دانم و البته حقیر کمترین نقش را داشتم.
4-با عنایت به مذاکره تلفنی با جنابعالی قطعا هدف حضرتعالی این نبود که اینطور ، رسانه ها به آن پرداختند و حتی یک کلمه از تشکر و تقدیر شما از اوقاف را درج ننمودند، متاسفانه بعضی از جراید و سایتها با انتخاب جملات تند از این مساله سوء استفاده کردند که نیاز به پیگیری مجدانه از سوی حضرتعالی می باشد.
5- ضمن تشکر از همه اصحاب رسانه که نهایت همکاری و همراهی را با اوقاف استان و شهرستانها دارند از بعضی از مسئولین سایتها می خواهم که سعی کنند عین سخنان یک مسئول را بیان و انعکاس دهند و در استفاده از سر تیتر های تند که در این مورد قطعا قصد امام جمعه محترم فریدونکنار نبود، پرهیز کنند.

                                                               من اله التوفیق
                                                               ستار علیزاده
                                       مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران


                                                              

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :