آخرین عناوین

يکشنبه 14 دی 1393-22:25 کد خبر:4428

سردرگمی شورای شهر ساری پیرامون یک فاجعه فرهنگی!!!

حضور شاعر بدنام در شهر ساری و عکس العمل شتاب زده ای غیر معقول از سایت شورای شهر ساری/اسناد

حضور شاعر هتاک در خانه فرهنگ و هنر شهر ساری در حالی که می‌بایست با موضع گیری صریح و شفاف از سوی شورای شهر ساری مواجه می‌شد با نوعی فرار از مسئولیت مواجه شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مازندشورا، در آستانه حماسه تاریخی 9 دی، شهر ساری شاهد حضور «یغما گلرویی» شاعر و ترانه‌سرایی بود که یکی از اشعار وی دستاویزی برای «شاهین نجفی» به منظور هتاکی به امام معصوم (ع) قرار گرفت و حضور شاعر هتاک در خانه فرهنگ و هنر شهر ساری در حالی که می‌بایست با موضع گیری صریح و شفاف از سوی شورای شهر ساری مواجه می‌شد با نوعی فرار از مسئولیت مواجه شد.

چه کسی باید پاسخ گو باشد؟

در این باره «مسعود پیری» رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر ساری در پاسخ به انتقاد «محمد آقامیری» دیگر عضو شورای شهر ساری در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اظهار داشت: «شاعر مورد بحث صراحتا اعلام كرده به دعوت اداره ارشاد به ساری آمده و گلایه كرده كه چرا ارشاد نتوانست موضوع را اداره كند بنابراین نامی از شورا و شهرداری نیامده كه واكنش نشان دهیم و سوال من این است اگر كسی در پارك روشن كه متعلق به شهرداری است جرمی مرتكب شود آیا شورا و شهرداری باید پاسخگو باشند؟»

اگرچه اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری پیرامون اینکه شاعر معروف میهمان اداره ارشاد بوده است باتوجه به آنچه که ازصفحه فیسبوک شاعر هتاک مشهود است صحیح می‌باشد اما باید خاطر نشان ساخت مسئولیت شورای شهر ساری به عنوان پارلمان شهری در بازخواست از مسئولین مربوطه غیر قابل کتمان است، لذا اگر کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری بر این باور است که مسئولیت دعوت از این شاعر هتاک با اداره ارشاد اسلامی بوده است شورای شهر ساری باید از رئیس این اداره برای وکلای خود توضیح بخواهد و همچنین اگر دعوت از این شاعر از سوی شهرداری نیز نبوده باشد اما مسئولیت شهرداری نیز به همین مقدار که باید با استعلامی از برنامه‌هایی که قرار است از سوی برگزارکنندگان صورت گیرد اقدام به واگذاری امکانات خود نماید. امری بدیهی میباشد.

لذا در پاسخ به پرسش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری که اعلام کرد «آیا شورا و شهرداری باید پاسخگو باشند؟» این پرسش مطرح است که چه کسی باید پاسخ گو باشد؟

از سویی دیگر رئیس شورای شهر ساری مصاحبه‌ای که به نقل از او مطرح ساخته بود «قضیه حضور شاعر بدنام در ساری را به طور جدی پیگیری می‌کنیم» را در جلسه شورای شهر ساری قویا تکذیب نمود.

وی در پاسخ به آقامیری اظهار داشت: «در این خصوص چون با بنده هیچ مصاحبه‌ای نشده بود و بطور غیر واقعی خبری از قول بنده در این سایت درج گردید، آنرا كتبا تكذیب كردم.»

در حالی که پیشار اعلام شد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری اظهار داشت: شاعر معروف میهمان اداره فرهنگ و ارشاد بوده است اما این اظهار نظر با نامه شورای شهر به شهرداری تناقض دارد.

شهرداری دغدغه متدینین را پیگیری کند

در متن خبری که سایت شورای شهر پس از انتشار آن اقدام به حذف نموده است آمده است: در پی حضور بدون هماهنگی یکی از شاعران در خانه فرهنگ و هنر مستعر {مستقر} در پارک روشن ساری که بازتاب آن به جهت اشتهار منفی مشارالیه موجب نگرانی افکار عمومی شده، شورای اسلامی شهر ساری طی نامه ای از شهرداری خواست تا موضوع را پیگیری نماید.

در این نامه آمده است: با توجه به حضور فردی معلوم الحال شاعر بدنام یغما گلرویی در پارک روشن بتاریخ 7/10/93 که به وسیله احدی از کارکنان خانه فرهنگ و هنر معاونت فرهنگی شهرداری بدون دعوت قبلی و هماهنگی شورا و شهرداری وارد آن مجموعه شده و بازتاب آن موجبات تشویق {تشویش} اذهان و نگرانی مردم بخصوص نیروهای انقلابی و مذهبی را فرآهم آورد، لازم است پیگیری های لازم در این زمینه معول و با فرد خاطی برخورد مقتضی صورت گیرد.

خبر فوق که در تاریخ 10/10/93 روی خروجی سایت شورا قرار گرفت تنها پس از سه بازدید از خروجی سایت خارج شد.

اما پرسشی که مطرح است این است که آیا شورای شهر ساری به وظیفه نظارتی خود آگاه و حاضر به انجام آن می باشد و یا آنکه همچون اتفاق خاص پیشین (پرچم امریکا) موضع گیری‌های ضد و نقیض خواهد نمود و افکار عمومی را با علامت‌های سوال متعدد رو به و خواهد ساخت؟ و به راستی واکنش شورای شهر با اتفاقات مشابه‌ای که رخ دادن آن در آینده دور از ذهن نمی‌باشد چگونه خواهد بود.

درخواست شورا از شهرداری پیرامون اتفاق پارک روشن

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • حسي
    دوشنبه 15 دی 1393-7:47


    اختلاف بين رسانه شورا با معاونت فرهنگي باعث شده دودش به چشم عبوري وشهرداري بره !!؟
    اين خبر زيركانه درسايت زده شد