آخرین عناوین

دوشنبه 15 دی 1393-14:53 کد خبر:4431

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد:

گزینش بیش از 4 هزار دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در مازندران/گزینش دارای پشتوانه انقلابی است

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران گفت: در یک سال اخیر از 4 هزار و 213 نفر کار گزینش در آموزش و پرورش مازندران برای 278 نفر رای عدم پذیرش صادر شد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین کمالی در دیدار هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: امام راحل در اوایل شکل‌گیری انقلاب به منظور جذب نیروی‌های انقلابی برای اداره نظام جمهوری اسلامی نهاد مقدس گزینش را راه‌اندازی کرده است.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در انتخاب معلمان افرادی که کار گزینش را انجام می‌دهند باید ارزشی و معتقد به نظام جمهوری اسلامی باشند، افزود: گزینش نهادی انقلابی است و دارای پشتوانه انقلابی و عقلی است.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از افراد مخالف اجرای گزینش در جذب نیروی انسانی هستند، تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی برای قانون‌مند کردن فعالیت گزینش در دستگاه‌ها اجرایی طرح تصویب قانون گزینش در مجلس شورای اسلامی مطرح و در 18 ماده و 17 تبصره به تصویب و مورد تایید شورای نگهبان هم رسید.

کمالی افزود: برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش ماده واحده‌ای در مجلس تصویب شد و به همه دستگاه‌های دولتی تسریع بافت.

وی یادآور شد: آیین نامه اجرایی گزینش در آموزش و پرورش دارای 52 ماده و 40 تبصره است که نشان از قانون‌مند بودن گزینش است.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: گزینش برای اینکه در دستگاه تعلیم و تربیت به اهداف خود برسد از ابزاری همچون احراز شرایط، تحقیقات کامل از عملکرد شخصیتی و مذهبی نیروهای منتخب، ارزیابی از پرونده در سایر واحدها، استعلام از مراجع ذی‌صلاح، معتقد به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی در قانون، التزام عملی به احکام اسلام، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه، عدم وابستگی به احزاب و گروه‌های غیررسمی، عدم سابقه محکومیت کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر از ضوابط عمومی است که در آموزش و پرورش باید لحاظ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه گزینش کاری قانونی، شرعی و عقلی است، تصریح کرد: یکی از کارهای ماندگار آموزش و پرورش راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان است که از سال 91 کارش را شروع کرد.

کمالی با بیان اینکه آموزش و پرورش مازندران از شروع فعالیت دانشگاه فرهنگیان از سال 91 تا 93 اقدام به گزینش بیش از 4 هزار نفر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کرده است، خاطرنشان کرد: برخی افراد متقاضی اشتغال در مدارس غیردولتی هستند که سال گذشته برای 3 هزار و 119 نفر پرونده اشتغال در مدارس غیر دولتی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: 70 نفر هم سرباز معلم برای کار در آموزش و پرورش گزینش شدند.

مدیر هسته گزینش آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه قانون‌گذار دست گزینش را باز گذاشت تا زمینه ارشاد هم فراهم شود، گفت: گزینش آموزش و پرورش مازندران برای یک‌هزار و 323 نفر مذاکره ارشادی انجام داد که یک‌هزار و 77 نفر سیر مطالعاتی برای ارتقای سطح دانش اجتماعی و سیاسی را گذراندند.

وی افزود: در یک سال اخیر از 4 هزار و 213 نفر کار گزینش در آموزش و پرورش مازندران برای 278 نفر رای عدم پذیرش صادر شد.

کمالی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه ورود در فضای سایبری، مجازی و انحرافاتی از این دست سبب نگرانی گزینش در آموزش و پرورش است، گفت: اعتیاد به مواد مخدر نیز از دیگر معضلات است که همه افراد جامعه را تهدید می کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :