آخرین عناوین

دوشنبه 15 دی 1393-17:54 کد خبر:4433

رییس اتحادیه کمپرسی‌داران آمل:

تخلفات معادن محور هراز افزایش یافته است/مسئولان سازمان صنعت و معدن بی توجه هستند

رئیس اتحادیه کمپرسی‌داران آمل با اشاره به اینکه برخی معادن محور هراز با تناژ بالا اقدام به حمل بار می‌کنند، گفت: تخلفات معادن محور هراز افزایش یافت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، محمدرضا غلامی در جلسه شورای ترافیک شهرستان، اساسی‌ترین مشکل کمپرسی‌داران و کامیون‌داران را تردد در محور هراز بیان کرد و اظهارداشت: این وسائط نقلیه بدلیل روزهای تعطیل و یا روزهای آخر هفته با بستن محور هراز مواجه بوده و این امرموجب ایجاد مشکلات برای رانندگان شده است.

وی با بیان اینکه با وجود بیشترین واحدهای معدنی در این محور نیاز اساسی به این کمپرسی‌ها است، افزود: بدلیل مسدود شدن محور هراز برخی از این کمپرسی‌ها به قاچاق در معادن می‌پردازند.

غلامی با تاکید براینکه با این روند برخی از معادن اقدام به تناژ ظرفیت بالای تولیدات خود می‌کنند، افزود: استاندارد تناژ معادن حدود 40 تن بوده، که این واحدهای تولیدی به تخلف می‌پردازند، بنابراین مسئولان امر با راه‌اندازی باسکول از تسریع این تخلفات جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه محور هراز علاوه بر تردد خودروهای سنگین شهرستان آمل، تردد وسائط نقیله دیگر شهرستان‌های این استان است، افزود: متاسفانه در مواقع مسدود کردن محور، این خودروها پشت‌سر هم قرار می‌گیرند و در زمان بازگشایی راه هرکدام از این کمپرسی‌‌ها که کمتر از 200 دستگاه‌ها نیست، با سرعت تمام می‌خواهند از یکدیگر سبقت بگیرند که این عامل موجب ایجاد حادثه‌های دلخراش و جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه همه کمپرسی‌داران و هیئت مدیره اتحادیه آن در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی تمام وقت در اختیار پلیس راهور است، اذعان داشت: این تعامل و مشارکت باید دو جانبه باشد.

غلامی از شناسایی 70 دستگاه انواع خودروی سنگین بدون پلاک از سوی این اتحادیه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کمپرسی‌دارن قشر زحمت‌کشی هستند سال‌های هشت سال دفاع مقدس حضور فعال و تاثیرگذاری داشتند، امروزه مسئولان امر باید به مشکلات موجود این قشر توجه ویژه داشته باشند.

رییس اتحادیه کمپرسی‌داران آمل گفت: هم‌اکنون این دستگاه‌های سنگین برای حمل بار ساختمانی اجازه بنیاد مسکن ندارند تا در یک بریدگی دور بزنند، بنابراین این خودروها به حمل انواع مصالح ساختمانی در یک کمپرسی می‌پردازند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :