آخرین عناوین

سه شنبه 16 دی 1393-0:0 کد خبر:4436

استاندار مازندران هشدار داد:

فاضلاب تهدیدی جدی برای بهداشت و محیط زیست مازندران/مردم در خطر بیماری های فاضلاب ها

استاندار مازندران وضعیت فاضلاب روستایی ، شهری و صنعتی استان را نامناسب توصیف کرد و گفت : تهدید فاضلاب برای محیط زیست و بهداشت استان باید جدی گرفته شود زیرا تاثیر این تهدید در وضعیت بیماران استان قابل مشاهده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایرنا، ربیع فلاح  در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران در ساری افزود : باید برای رفع معضل بهداشتی فاضلاب در استان با برنامه ریزی مدون و مناسب اقدام کرد .

وی ادامه داد : تلاش و اقدامات خوبی در خصوص احداث فاضلاب در مازندران در حال انجام است تا با اجرایی شدن آنها مشکلات بهداشتی این بخش رفع شود.

استاندار مازندران به سفر اخیر وزیر نیرو و پیشنهاد وی مبنی بر استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای ساماندهی فاضلاب در نقاط مختلف کشور اشاره کرد و گفت : استفاده موفق از ظرفیت و توان بخش خصوصی در اجرای طرح های فاضلاب استان های اصفهان و یزد را می توان در مازندران به کار بست.

وی محدودیت منابع و اعتبار دولتی را عامل اثر گذار بر روند اجرای طرح های فاضلاب دانست و افزود : مازندران از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های فاضلاب استقبال می کند.

فلاح از پرداخت تسهیلات 150 میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح فاضلاب در شهرهای قائمشهر ، آمل ، محمود آباد ، تنکابن و رامسر خبر داد .

استاندار مازندران همچنین با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت نان همراه با افزایش قیمت آن گفت : مردم انتظار دارند که همگام با امنیت غذایی با تامین نان موردنیاز ، از بعد بهداشتی نیز نان مورد توجه قرار گیرد.

وی اثرات و تبعات کوچکترین چشم پوشی به مقوله بهداشتی را تحت الشعاع قرار گرفتن سلامت مردم دانست و تاکید کرد: همچنین نباید نظارت در مناطق محروم و دور افتاده مورد غفلت قرار گیرد .

مدیرکل دامپزشکی مازندران نیز در این جلسه گفت : کشتار و توزیع فرآورده های گوشتی سالم دام ها از جمله وظایف دامپزشکی به شمار می رود .

حسین رضوانی افزود : کشتارگاه صنعتی به عنوان روشی مناسب برای عملی شدن این وظیفه است که هم اکنون دو کشتارگاه صنعتی در شهرهای بابل و ساری مشغول فعالیت است .

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن غرب مازندران و مصرف زیاد گوشت دام در این مناطق ، ادامه داد : کشتارگاه صنعتی در این منطقه وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت : با طرح بسته شدن کشتارگاه های سنتی ، هشت سال پیش ساخت کشتارگاه صنعتی غرب مازندران مطرح شد و با وجود تمامی تلاش ها این طرح به نتیجه نرسیده است و تمامی کشتارگاه های غرب مازندران به صورت سنتی فعالیت می کنند.

رضوانی همچنین به تلاش برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی شرق مازندران واقع در شهرستان نکا اشاره کرد و افزود : عملیاتی شدن ساخت این کشتارگاه به هماهنگی و همکاری فرمانداران و مسوولان شهرستان های شرق استان از جمله نکا ، بهشهر و گلوگاه نیاز دارد.

وی همچنین از تلاش برای راه اندازی کشتارگاه صنعتی در سوادکوه و آمل با جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی خبرداد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به بروز بیماری آنفلولانزای پرندگان در کشورهای همسایه همچون روسیه اشاره کرد و گفت: مازندران کریدور پرواز پرندگان مهاجر از روسیه به شمار می رود و می بایست نسبت به کنترل این بیماری در استان دقت و نظارت کافی اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه با آغازفصل سرد تاکنون 15 هزار نمونه گیری پرندگان از واحدهای صنعتی ، بومی ، آب بندان ها و بازارهای محلی مازندران انجام شد ، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از بیماری آنفلولانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است .

رضوانی ازکارشناسان و مسوولان محیط زیست خواست تا هرگونه تلفات ، بیحالی و بیماری پرندگان را به اداره کل دامپزشکی مازندران اعلام کنند.

وی نسبت به عرضه پرندگان بومی و محلی در بازارهای روز و محلات ابراز نگرانی کرد و گفت : باید نظارت و کنترل بر روند توزیع پرندگان در این مکان ها مورد توجه جدی تری قرار بگیرد .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • ستاره
    سه شنبه 16 دی 1393-22:31


    اگر وضع زباله ها به همین منوال پیش بره تا چند سال آینده دیگه چیزی از این استان زیبا و جنگل سرسبز و دریای پاکش باقی نمی مونه