آخرین عناوین

سه شنبه 16 دی 1393-19:53 کد خبر:4444

در جلسه ستاد بحران شهرستان قائم شهر مطرح شد:

اولتیماتوم فرماندار به اداره امور آب شهرستان/آمادگی برای مقابله با هرگونه حوادث

فرماندار قائمشهر با انتقاد از اداره آب این شهرستان گفت:اگر این اداره کار محول شده را انجام ندهد و کوتاهی نماید ناچاریم به مدیریت استان اعلام کنیم که این فرد در شهرستان توانایی و کارایی لازم را ندارد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از ایلنا، مهدی محمدی در جلسه ستاد بحران شهرستان با بیان اینکه امکانات لجستیک قائم شهر در حوزه بخش دولتی ضعیف است و دستگاه های اجرایی در تأمین ماشین آلات دچار مشکلات جدی هستند اظهار داشت: درجایی که امکانات و اعتبارات جوابگوی نیاز شهرستانی نیست می توان بخشی از آن را با مدیریت حل و فصل کرد.

وی افزود: در حال حاضر که با کمبود ماشین آلات روبرو هستیم باید قبل از بروز بحران، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم تا خدای ناکرده در زمان بحران، با مشکلات عدیده مواجه نشویم.

فرماندار قائم شهر، پاکسازی و لایروبی رودها و جوی های آب در محدوده شهری و خارج از آن را یکی از اقدامات پیشگیرانه برشمرد و تصریح کرد: باید مدیریت مناسب انجام شود تا در هنگام بارندگی، آب های سطحی مشکل ساز نشوند و با توجه به ورود جبهه هوای سرد و بارشی در روز پنجشنبه به استان، باید این مسائل رسیدگی شود.

وی از رییس امور آب در قائم شهر بعنوان اداره ای که مسئول حفاظت از حریم رودها و رودخانه هاست درخواست نمود، ظرف یک هفته درخت های بستر رودخانه سیاهرود قطع و گزارش آن به فرمانداری ارسال گردد.

محمدی با بیان اینکه بارها اعلام کردم که در اجرا، نگاه سیاسی ندارم افزود: اگر این اداره کار محول شده را انجام ندهد و کوتاهی نماید ناچاریم به مدیریت استان اعلام کنیم که این فرد در شهرستان توانایی و کارایی لازم را ندارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائم شهر، بار دیگر به تهیه و ذخیره سوخت دوم توسط ادارات شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: از اداره گاز خواستیم در صورت افت فشار و کمبود گاز، به واحدهای تولیدی و دستگاه های اداری که نسبت به تهیه سوخت دوم خود اقدام نکردند ترحمی نشود زیرا همه تلاش ما تأمین سوخت مصرفی خانوارهاست.

وی، اظهار داشت: استاندار مازندران در تلاش است تا خط گازی دامغان به مازندران در کوتاه ترین زمان ممکن رینگ شود که با اجرای این کار، مشکل کمبود گازرسانی و افت فشار مرتفع خواهد شد.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه خبازی هایی که نسبت به دوگانه سوز کردن واحدهای خود اقدامی نکردند سهمیه اش قطع می شود گفت: همیشه و همه حال باید برای بروز حوادث و بحران احتمالی آمادگی داشته باشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • علی یار
    سه شنبه 16 دی 1393-22:8


    تا بوده همین بوده، همیشه قبل از بحران جلسه برگزار می شه و حرفا و تصمیمات زیادی گرفته میشه ولی متاسفانه اینها فقط روی چند برگ کاغذ نوشته میشه وبه بایگانی ادارات و خاطره ها سپرده میشه و بیشتر مواقع دیدیم که موقع بحران، چه سیل وسرازیر شدن اب به شهرها و به خطر افتادن جان همشهریان و چه در اوج سرما افت و قطع گاز که ستاد بحران فعال میشه و فکر میکنه که باید چیکار کرد که این هیچ وقت جوابگو نبوده و فقط فقط به ضرر مردم شهر تمام شده.