آخرین عناوین

چهارشنبه 17 دی 1393-10:39 کد خبر:4447

آتش جان جنگل های مازندران را گرفت:

جنگل‌های شرق مازندران همچنان در آتش می‌سوزد

وزش باد گرم، باعث شد بخش وسیعی از مناطق جنگلی شهرهای نکا و بهشهر در شرق مازندران در آتش بسوزد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از تسنیم، گرمای شدید شب گذشته تاکنون سبب شد تا بخش وسیعی از مناطق جنگلی شهرهای نکا و بهشهر در شرق مازندران در آتش بسوزد.

 تلاش نیروهای اطفاء حریق شرکت نکا چوب و صنایع چوب و کاغذ مازندران از شب گذشته ادامه دارد ولی آتش همچنان در جنگل‌های این منطقه شعله‌ور است و نیروهای مردمی و امدادی در حال مهار آتش هستند.

بر اساس گزارش‌های اولیه تاکنون مناطق جنگلی روستاهای قرمرض، خیرآباد و چلمردی تاکنون شاهد بیشترین آتش‌سوزی بوده است.

مدیرعامل شرکت نکا چوب و صنایع چوب و کاغذ مازندران به همراه مسئولان شهرستانی در حال برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری نکا هستند.

آتش‌سوزی همچنین بخش وسیعی از منطقه جنگلی محمدآباد بهشهر را سوزاند.

هواشناسی مازندران شب گذشته در اطلاعیه‌ای فوری از افزایش محسوس دمای هوا و وزش باد گرم شدید در مناطق جنگلی و مرتعی شرق استان خبر داد.

مازندران دارای یک میلیون و 650 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی بوده که بخش عمده‌ای از این عرصه‌ها دارای گونه‌های نادر و پهن‌برگ، گیلکانی و سوزنی است.

محمد محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه شب گذشته آتش‌سوزی در بخش‌هایی از جنگل‌های پی‌رجه نکا اتفاق افتاد، اظهار کرد: آتش‌سوزی در بخش محدودی از مناطق جنگلی پی‌رجه نکا اتفاق افتاد که با ورود به موقع مردم و گروه‌های امدادی به مناطق این آتش مهار شد.

وی با بیان اینکه این آتش‌سوزی غیرعمدی در سه نقطه از روستاهای قرمرض، کرداب و خیرآباد اتفاق افتاده بود، افزود: تاکنون هیچ اعلامی از میزان خسارت وارده نداشته‌ایم و میزان خسارت در دست بررسی است.

دبیر مدیریت بحران نکا با تکذیب درج خبری در سایت‌ها و وبلاگ‌های محلی مبنی بر اینکه 50 هکتار از جنگل‌های نکا طعمه حریق شده است، گفت: این مقدار از آتش‌سوزی در این سطح وسیع واقعیت ندارد و براساس اعزام اکیپ به محل حادثه، خسارت بسیار پایین‌تر از میزان ادعا شده است که مقدار خسارت در دست بررسی است.

محمدیان ادامه داد: علت آتش‌سوزی‌ در این منطقه در حال حاضر نامعلوم است و علت حادثه نیز در دست بررسی است اما به احتمال زیاد، برافروختن آتش در جنگل و خاموش نکردن آن توسط رهگذران و وزش بادهای گرم در منطقه در این حادثه تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در یک‌ماه گذشته این سومین آتش‌سوزی در منطقه هزارجریب نکا است، تصریح کرد: تاکنون همه آتش‌سوزی‌های منطقه غیرعمد بوده است، چون تاکنون کسی شناسایی و معرفی نشده که اعتراف کند و لذا آتش‌سوزی غیرعمد گزارش شده‌ است.

محمدیان با بیان اینکه اعزام گشت‌های میدانی به جنگل‌های پی‌رجه توسط منابع طبیعی انجام شده است، افزود: علت و میزان حادثه آتش‌سوزی شب گذشته در جنگل‌های نکا توسط مسئولان مربوطه در حال پیگیری است که علت و خسارت اصلی اعلام می‌شود.

دبیر مدیریت بحران فرمانداری نکا همچنین با اشاره به اعلام هواشناسی و نامساعد بودن شرایط جوی در آخر هفته اظهار کرد: مدیریت بحران شهرستان نکا در آماده‌باش کامل است و به دستگاه‌های مربوطه اعلام آمادگی شده و جای نگرانی نیست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :