آخرین عناوین

چهارشنبه 17 دی 1393-14:40 کد خبر:4449

انقاد فرماندار چالوس از برخی دستگاه ها:

مصوبه رهبری در چالوس اجرا نشده است

فرماندار چالوس گفت: ورزشگاه پنج هزار نفره که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان مازندران بود هنوز اجرایی نشده و متوقف است.


‌به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر،محمدناصر زندی  با بیان اینکه ساخت ورزشگاه پنج هزار نفره در تجن کلای چالوس از جمله مصوبات سفر پرخیرو برکت مقام معظم رهبری است، ادامه داد: با این حال ساخت این ورزشگاه هنوز عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پیگیری های زیادی برای ساخت این ورزشگاه صورت گرفته است، اظهار داشت: این زیبنده نیست که پروژه ای که در سفر مقام معظم رهبری مصوب شده است، با گذشت چند سال تنها پنج تا هفت درصد پیشرفت داشته باشند و اکنون متوقف است.

زندی با اشاره به اینکه امیدواریم پروژه تا سفر بعدی مقام معظم رهبری به شهرستان، تکمیل شود، گفت: حیف است نسبت به این پروژه بی تفاوت باشیم.

فرماندار چالوس به بحران برف سال قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مقطع بحران برف، مردم و مسئولان آمادگی لازم را نداشتند درحالی که باید وفاق بیشتری بین مردم و مسئولان ایجاد شود.

فرماندار چالوس یادآور شد: در موقع بحران همه منتظر بودند که دولت اقدامی برای رفع بحران داشته باشند درحالی که توقع می رود با توجه به فرهنگ غنی، مردم مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی بابیان اینکه در هنگام بحران همه باید امدادگر باشیم، گفت: طرح هر خانواده یک امدادگر باید طراحی شود.

فرماندار چالوس یادآور شد: دولت برای جبران خسارت برف، رقم های خوبی اختصاص داد و هزار و ۹۱ فقره تسهیلات برای جبران خسارات به مبلغ بیش از چهار میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان داده شده است.

وی گفت: به ۱۰۱ نفر بیش از سه هزار و ۴۹۱ ورق ایرانیت به ارزش ۱۲۵ میلیون تومان و به ۳۲۱ نفر مبلغ ۳۴۱ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شد.

زندی با بیان اینکه در بخش کشاورزی نتوانستیم اقدامی سریع انجام دهیم گفت: ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی پیش بینی که کار معرفی متقاضیان به بانک ها انجام شده است.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در حوزه آب شرب دچار چالش هستیم، گفت: در حوزه آب شرب یک برنامه کوتاه مدت و بلند مدت تهیه شده است و در برنامه بلند مدت، طرح حوزه آبریز از سمت دلیر، دو شهرستان نوشهر و چالوس را پوشش می دهد.

وی اظهار داشت: در سفر وزیر نیرو نیز خواسته شد تا ردیف بودجه ای برای طرح جامع آب منطقه در نظر گرفته شود تا کار انتقال آب از بالادست صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در چالوس هم مشکل آب و هم مشکل شبکه های فرسوده را داریم و همچنین آب به جای اینکه وارد منابع آبی شود، مستقیم وارد شبکه توزیع می شود.

زندی با بیان اینکه آبفا برای این بخش قرار است اعتباراتی درنظر گیرد، گفت: در تلاش هستیم تا وضعیت آب را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به بحران آب سال قبل در هچیرود گفت: در اواخر تابستان امسال با احداث چند حلقه چاه جدید، بخشی از مشکلات رفع شود ولی باز از نظر کمیت مشکل داریم.

فرماندار چالوس با بیان اینکه در مرزن آباد در توزیع آب مشکل داریم، گفت: در سیستم شبکه و توزیع در این منطقه چالش داریم و رقم قابل توجهی برای ساختار شبکه فرسوده شهرستان نیاز داریم.

فرماندار چالوس با اشاره به وجود اقوام مختلف در شهرستان چالوس یادآور شد: به دلیل وجود اقوام متعدد، مدیریت در این شهرستان مشکل تر است ولی خوشبختانه به دلایل رشد فرهنگ عمومی مردم و رشد فکری، وضعیت ما در این شهرستان بهتر می شود.

وی از وجود اقوام به عنوان یک فرصت در منطقه یاد کرد و گفت: برخی از فرهنگ های خوب به منطقه سرایت کرد و اکنون مشکل و مورد ضعیفی از نظر اختلافات در شهرستان نداریم و وجود اقوام در منطقه تهدید نیست.

فرماندار چالوس با اشاره به آسیبهای اجتماعی در منطقه گفت: به دلیل شاهراه بودن شهرستان و مسیر ارتباطی با پایتخت، مواد مخدر از جمله آسیب هاست.

زندی با بیان اینکه مدیریت کردن در مبادی ورودی سخت تر است، گفت: برنامه هایی برای رفع آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر در دست اقدام است.

فرماندار چالوس، در زمینه جو سیاسی شهرستان یادآور شد: این شهرستان به دلایل مختلف حتی قبل از انقلاب در حوزه سیاسی فعال و برجسته بوده است و افراد ذی نفوذ سیاسی در آن زیاد وجود دارد.

.زندی تصریح کرد: با مشی اعتدالی که بر اساس سیاست های دولت پیاده شده است، تعامل خوبی بین گروه های سیاسی وجود دارد ما به همه گروه های سیاسی اعتنا کردیم و از نظراتشان استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه سیاسی یکطرفه به گروه ها نداریم، گفت: در همه گروهها افرادی وجود دارند که ظرفیت های بالایی دارند و باید از این ظرفیت ها در مدیریت و سیاستگذاری شهری مداخله دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :