آخرین عناوین

شنبه 14 تير 1393-19:8 کد خبر:446

شهردار ساری خواستار شد:

تلاش براي تقويت نهاد مديريت شهری

عضو شوراي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از همگان خواست با تلاش مضاعف در راستاي تقويت نهاد مديريت شهري از هيچ تلاشي فروگذار ننمايند.


 به گزارش خزرخبر، مهدي عبوري شهردار ساري در آستانه گراميداشت روز شهرداريها و دهياريهاي كشور طي پيامي اين روز را به شهروندان و شهرداران و شوراييان و كاركنان خدوم شهرداريهاي كشور به خصوص همكاران عزيز در شهرداري  ساري تبريك گفت.

عضو شوراي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور از همگان خواست با تلاش مضاعف در راستاي تقويت نهاد مديريت شهري از هيچ تلاشي فروگذار ننمايند.

وي گفت:14 تيرماه روز شهرداريها و دهياريها نشانگر قدر و قيمت نهاديست كه رسالتي بس عظيم را به دوش مي كشد . رسالت خدمت به مردماني كه به حق شهر را خانه خويش مي پندارند و براي عمران و ابادي ان از هيچ تلاشي فروگذار نيستند

شهردار ساري ادامه داد :ضمن گراميداشت اين روز فرخنده و عرض تبريك به همكاران پر تلاشم در شهرداري ساري با همشهريان شريفم عهد و پيمان مي بندم كه در انجام اين مسئوليت خطير لحظه اي و ذره اي كوتاهي نكرده و با جان و دل خود را وقف انها نمايم.

******   

سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران به اتفاق دو تن از معاونين اين اداره كل با حضور در شوراي شهر ساري با رئيس شورا ديدار و درخصص همكاري هاي فرهنگي گفتگو كرد.

در اين نشست سرپرست اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان مازندران با تشكر از رويكرد فرهنگي مديران شهري ساري و كمك هاي اين نهاد به توسعه فضاهاي كتابخانه اي تصريح كرد : در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي ، كمك به تقويت مقوله هاي فرهنگي براي همه تكليف است و ما هم بنا داريم برنامه بلند مدتي را بري توسعه كتابخانه هاي عمومي به عنوان يك كار صدر در صد فرهنگي تدوين كنيم .

باقري با بيان اينكه دستگاه ها با پرداخت سهم كتابخانه ها از بودجه سالانه بايد به اين امر كمك كنند از شورا وشهرداري خواست در اين راستا حمايت بيشتري از اين نهاد به عمل آورند .

در اين جلسه كه با حضور عبوري شهردار ساري ادامه يافت ،رئيس شوراي شهر با بيان اينكه دغدغه هاي فرهنگي شورا وشهرداري بر كسي پوشيده نيست افزود : طي دو سه سال اخير ، نهاد مديريت شهري ساري در كنار فعاليت هاي عمراني در حوزه فرهنگي نيز تلاش كرده و اقدامات كم نظيري در اين مدت در شهر انجام وموجب رضايتمندي مردم شد .

باقري يادآور شد : احداث كتابخانه در قلب يك پارك نشانگر رويكرد مثبت و همكاري شورا وشهرداري در فعاليت هاي فرهنگي و بخصوص توسعه كتابخانه هاست ولي ما مي خواهيم انواع خدمات شهري به طور متوازن ارايه شود

وي تاكيد كرد : شهرداري همان طور كه دنبال مطالبات خود هست ، سهم فرهنگ را هم خواهد پرداخت چنانكه با اجراي طرح سراي تداوم در محله هاي شهر ، مباحث فرهنگي را پشتيباني مي كند .

باقري گفت : بايد به مطالبات اولويت دار شهروندان هم توجه كرد با اين وجود شورا و شهرداري براي كمك به امور كتابخانه ها هيچ منعي نمي بينند

 ايجاد سراي تداوم اقدام فرهنگي و از الزامات زندگي شهروندي است

 عبوري شهردار ساري نيز با بيان اينكه انتظارات از شهرداري بيشتر از منابع اين نهاد است اظهار داشت : شهردار ساري با 2300 نفر پرسنل ، يك نهاد خود گردان مي باشد و در عين حال تعهداتي هم دارد كه بايد آنها را محقق نمايد ولذا رسيدن به يك نقطه آرماني براي ارايه كمك هاي  ديگر كاري زمان بر است .

وي تصريح كرد با وجود حجم بالاي فشار مالي در شهرداري و تعهدات بانكي و پروژه هاي چند ده ميلياردي در دست اجرا ، پرداخت سهم امور فرهنگي از سوي شهرداري هرگز فراموش نشده و نمي شود .

عبوري گفت : اتفاقا طرح سراي تداوم يكي از كارهايش فرهنگ سازي است تا مردم با الزامات زندگي شهروندي بيشتر آشنا شوند. 

******  

 
 
 
 

معاون خدمات شهري شهرداري ساري :

 

به زودي لكه گيري درختان آلوده موجود در سطح شهر آغاز مي شود

   

 حسن كلانتري معاون خدمات شهري شهرداري ساري در مصاحبه اي اعلام كرد : درختان نارنج مركز استان مازندران طي 3 هفته با استفاده از سم دورسبان روغن و كود سولفات آمونيوم سمپاشي شد .

بنا به گزارش مركز امور رسانه شهرداري ساري مهندس حسن كلانتري در اين مصاحبه با تاكيد بر اين مطلب كه حفاظت و نگهداري از فضاي سبز شهر يكي از مهمترين برنامه هاي شهرداري بشمار مي آيد خاطرنشان كرد : در همين پيوند بزودي لكه گيري درختان آلوده را آغاز خواهيم كرد.

وي آنگاه در پاسخ به برخي نگراني ها درباره دانه هاي سفيد آفت كه بر روي برخي از برگهاي درختان ديده مي شود گفت : اينها پوسته آفت هستند كه در اكثر موارد حشره فعال آن كشته شده است ضمن اينكه بايد يادآور شوم در بحث مبارزه با آفات هيچ وقت آنها بصورت صد در صد از بين نمي رود بلكه كنترل مي شوند .

معاون خدمات شهري شهرداري ساري در بخش ديگري از اين مصاحبه حساسيت فوق العاده شهردار ساري نسبت به حفظ محيط زيست و فضاي سبز شهر را مورد توجه قرار داد و تاكيد كرد: ما در كنار مقابله مستمر با آفات گياهي و نگهداري از فضاي سبز موجود با يك برنامه ريزي مدون و كارشناسانه در پي افزايش سرانه فضاي سبز در بهسازي آن در ساري هستيم . بنابراين به  همشهريان بزرگوار خود اطمينان خاطر مي دهيم در اين ارتباط جاي هيچگونه نگراني وجود ندارد و ما با چشمان باز و حساسيت ويژه اي از درختان ساري كه مجاري تنفسي شهر تلقي مي شوند نگهداري و مراقبت مي كنيم  . 
*****   

مديرعامل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري ساري اعلام كرد:

 

پاكسازي معابر بازار شهيد بهشتي بلوار كشاورز

 

   

به گزارش مركز رسانه شهرداري ساري ، مهندس زارع با بيان مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: با توجه به تاكيدات مهندس عبوري شهردار ساري مبني برجلوگيري از سد معابربه ويژه در بازارها، سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري ساري با اخذ مجوز از مراجع قضايي ، صبح شنبه با همكاري نيروهاي انتظامي و سد معبر شهرداري منطقه 3 اقدام به به پاكسازي  معابربازارشهيد بهشتي بلوار كشاورز نموده است.

وي افزود:اين اقدام پس از تذكرات متعدد به مستاجرين بازار مذكور مبني بر رعايت قوانين و جهت رفاه حال شهروندان صورت پذيرفت

زارع ادامه داد: در راستاي سياستهاي مديريت شهري اقداماتي همچون گازرساني، كف سازي ، سقف سازي ، ايجاد سيستم لوله كشي مخصوص اطفاء حريق ، اتصال فاضلاب سرويس هاي بهداشتي به شبكه فاضلاب شهري و ديگر موارد رفاهي در سطح بازارها انجام و يا در حال اجرا مي باشد.

****  

سيدي خبر داد :

 

آمادگي كامل سازمان آتش نشاني در حوادث غير مترقبه

   

به گزارش مركز امور رسانه شهرداري ساري ، سيدي مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري ساري طي گفتگويي با خبرنگار ما گفت : براي ايجاد آمادگي در كاركنان ،اقدام به برگزاي دوره هاي آموزشي براي 60 نفر از آتش نشانان سازمان نموديم .

وي افزود: سازمان آتش نشاني شهرداري ساري از ساختمانهاي در دست احداث سطح شهر بازديد و با ارزيابي تجهيزات آتش نشاني اقدام به ارائه دستورالعمل هاي ايمني نموده و نيز با برگزاري كلاسهاي مختلف آموزشي براي رانندگان تاكسي و بيمارستانها و جايگاههاي سوخت آمادگي لازم را در آنان ايجاد كردند .

سيدي ادامه اد : با توجه به وظيفه ذاتي سازمان آتش نشاني در حوادث غير مترقبه همواره سعي ما اين بوده كه آتش نشانان از آمادگي كامل برخوردار باشند و نيز با عنايت ويژه مهندس عبوري شهردار ساري توانستيم سازمان را از لحاظ امكانات امدادرساني در حد مطلوب تجهيز كنيم كه اين نشان دهنده اهميت نقش سازمان آتش نشاني در حوادث غير مترقبه مي باشد.

 

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :