آخرین عناوین

شنبه 20 دی 1393-9:53 کد خبر:4467

انتقاد دسته جمعی ائمه جمعه از تیم اقتصادی استان مازندران:

وضع اقتصادی داد همه را درآورده است/ زمستان استخوان خُردکن استانداری مازندران

چراغ انتقادات از وضعیت اقتصادی و استانداری مازندران را امام جمعه مرزن آباد روشن کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از وارش نیوز، زمستان 93 برای استاندار و استانداری مازندران بسیار سخت شروع شد،اگرچه سرمای هوای امسال در مازندران آنقدرها هم نفسگیر نبود و نشان داد که تغییرات اقلیمی جدی تر از آنچه فکر می کردیم بوده است، اما هوای ساختمان سفید خیابان انقلاب سرد سرد است.

دلیل اصلی آن نیز آغاز انتقادات گسترده امامان جمعه مازندران از تیم اقتصادی استان است، این روند پیشتر و در اواخر آبان ماه امسال توسط نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از شیوه بانک ها در مواجه با مردم شروع شد اما همان یک مورد بود و دیگر ادامه پیدا نکرد.

ولی چراغ انتقادات از وضعیت اقتصادی و استانداری مازندران را امام جمعه مرزن آباد روشن کرد،وی مستقیما استانداری و استاندار مازندران را بی عرضه دانست و خطاب به روحانی گفت که  استاندار منصوب وی با مردمانش تعامل ندارد و تلویحا خواستار تعویض وی شد.

وقتی این انتقادات منتشر می شد استاندار مازندران در محمود آباد و در جمع استانداران منطقه یک سخنرانی می کرد و روحش هم خبر نداشت قرار است سونامی گسترده ای علیه وی و تیم اقتصادی اش آغاز شود.

البته ماجرا به همین جا خلاصه نشد و جمعه؛ روز انتقادات گسترده ائمه جمعه از استانداری بود.

حجت الاسلام قامسی؛ امام جمعه ساری و داماد آیت الله طبرسی شدید ترین انتقاد را از زمان روی کار آمدن تیم استانداری روا داشت و با نقد جدی عملکرد بانک ها در استان، صراحتا اعلام کرد که چرخ اقتصادی استان می لنگد.

وی با بیان اینکه چندین کارخانه تعطیل شده اند و مراجعات زیاد است، گفت: زمانی مازندران از استانهای دیگر کارگر تقاضا می کرد ولی امروز باید برای کارگری به استانهای دیگر بروند و بیکاری در استان بیداد می کند.

اعلام تعطیلی کارخانه ها توسط قاسمی دقیقا در نقطه مقابل آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان اقتنصادی استان است که با استناد به کاهش میزان بیمه بیکاری از کاهش تعطیلی کارخانجات سخن می گفتند.

 پس از حجت الاسلام قاسمی  نوبت به امام جمعه چالوس رسید. حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌‌نوری درخواست کرد که مسئولان گزارش عملکرد خود برای تحقق شعار سال را ارائه دهند. این حرف بدین معناست که وی نیز از وضعیت ناراضی است و به همین خاطر می خواهد نشان دهد که به نقشه راه ترسیم شده توسط رهبری به درستی عمل نشده است.

آیت الله علی معلمی؛ امام جمعه قائمشهر منتقد بعدی عملکرد دولت و استانداری مازندران بود که گفت: اگر نمی توانید بگوئید نمی توانیم و عذر خواهی کنید.

 امام جمعه زیراب نیز خواهان برنامه ریزی جدی مسئولان برای رفع مشکل بیکاری در این شهرستان شد و اظهارداشت: اگر جامعه بیکار باشد، آرامش نخواهد داشت و مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنند.

 البته در سخنان بسیاری دیگراز ائمه جمعه استان من جمله امام جمعه بهشهر که این شهررا بیکارترین شهر مازندران اعلام کرد هم انتقاداتی روشن و صریح به چشم می خورد که نشان می دهد متنفذترین اشخاص در بین مردم، یعنی روحانیت از عملکرد اقتصادی استان به هیچ عنوان رضایت ندارند و به همین خاطر لب به نقد باز کرده اند.

زیرا رابطه بین آنها و مردم رابطه ای متقابل و رودررو است و آنها باید برای جلب رضایت جامعه و حفظ جایگاه و محبوبیت خود خوستار شرایط عادلانه باشند

استاندار مازندران باید هرچه سریعتر فکری برای حل این مشکلات کند وگرنه عمرمدیریتش  آنقدر کفاف نخواهد داد که بهبود وضعیت را از نزدیک ببیند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • محمود
    شنبه 20 دی 1393-21:4


    همیشه یادمه جماعت شهرها صبور ترین افراد بودن و همه مردم رو به صبر و تحمل دعوت می کردند و میشد گفت حلقه اتصال مردم و دولت همین روحانیون و ائمه محترم جمعه می باشند.
    ولی حالا ببینید چقد اوضاع اقتصادی و وضع استان رو به بحران هست و آقایان مدیر از خود بی کفایتی و کم کاری نشان دادن که خود ائمه جمعه دست به اعتراض زدند و شنیدن وسیله برای رساندن صدای اعتراض مردم به گوش مدیران و مسئولان استانی .
    خدا عاقبتمون رو به خیر کنه