آخرین عناوین

شنبه 20 دی 1393-23:2 کد خبر:4473

سخنگوی شورای شهر بابل اعلام کرد:

پاداش یک میلیونی اسراف است/استفاده شخصی از 35 ماشین دولتی ممنوع است

سخنگوی شورای شهر بابل گفت: استفاده از 35 خودروی دولتی در ساعات غیراداری خیانت به مردم است.


به گزارش  خزرخبر و به نقل از فارس، محمدحسین منصف در جمع خبرنگاران با اشاره به سه پیشنهاد اخیر خود که در سه نامه به شورای شهر بابل ارائه داده است، اظهار کرد: حدود 35 ماشین دولتی در اختیار شهرداری بدون نظارت در ساعات غیر اداری توسط کارمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: سوء‌ استفاده از اموال دولتی به‌ویژه استفاده شخصی و غیرمجاز در اوقات غیراداری که عینی‌ترین آن سوء استفاده از خودروهای دولتی است نیاز به نظارت و برخورد جدی مسئولان دارد.

 سخنگوی شورای شهر بابل بیان کرد: استفاده شخصی از خودروهای دولتی نمونه‌ای از بی‌احترامی به مقررات و قانون است، علی‌رغم نص صریح قانون و تأکید مسئولان مبنی بر عدم استفاده شخصی دستگاه‌های اجرایی از خودروها و امکانات دولتی، شاهد این گونه بی‌نظمی‌ها هستیم.

منصف خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نامه‌هایی که اخیرا به شورا برای تصویب و اجرایی شدن از سوی اینجانب ارائه شد کاهش اضافه کاری‌های غیر‌قانونی کارمندان شهرداری و شورای شهر است.

وی افزود: با قانونمند کردن و نظارت کافی بر عملکرد پرسنلی که در خدمت به مردم هستند به راحتی می‌توان انگیزه خدمت در کارمندان را افزایش داده و فرهنگ تن‌پروری را در سیستم اداری از بین برد.

سخنگوی شورای شهر بابل اظهار کرد: پیشنهاد ما در این باره این بوده که پایه اضافه‌کاری برای پرسنل عادی 50 ساعت، مدیران میانی 70 ساعت و مدیران ارشد 90 ساعت باشد که این مدت زمانی به نسبت عملکرد مثبت یا منفی کارمندان تغییر کند.

وی همچنین از پیشنهاد حذف پاداش عید فطر به کارمندان خبر داد و گفت: دادن پاداش یک میلیون تومانی به کارمندان شهرداری در عید سعید فطر حرکتی اسراف گونه بوده که پیامد ناخوشایندی درباره عدم پاسخگویی به نیازهای ضروری شهر داشته است که پیشنهاد ما این است که این عیدی به 100 هزار تومان کاهش یابد.

منصف با تاکید بر اینکه با نظارت، ساماندهی و تصویب این سه نامه ارائه شده از سوی ایشان به شورای شهر بابل مبلغ یک و نیم میلیارد تومان به درآمد شهرداری افزوده خواهد شد، ادامه داد: اگر این سه پیشنهاد تصویب شود با کاهش هزینه و افزایش درآمد می‎توان 30 پارک محله هر پارک با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان احداث کرد.

وی با بیان اینکه گاهی مسئولان باید از حق خود به نفع مردم چشم‌پوشی کنند، اظهار کرد: ما امانت‌دار مردم بوده و باید پاسخگو باشیم، نیاز مردم مقدم بر نیاز مسئولان است زیرا حاکمان جامعه اسلامی باید پیرو عدالت علی (ع) باشند.

منصف با اشاره به اینکه تصویب این سه پیشنهاد در شورا سبب افزایش درآمد یک و نیم میلیارد تومانی برای شهرداری می‌شود، گفت: با وجود ارائه مستندات کافی مبنی بر سودمند بودن این مصوبات همچنان در انتظار تصویب این سه لایحه از سوی اعضا شورای شهر بابل برای اجرایی شدن هستیم که امیدواریم به‌زودی محقق شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :