آخرین عناوین

شنبه 14 تير 1393-21:19 کد خبر:448

عقب‌نشینی شهرداری سرخرود از تجاوز به حریم مرزی فریدونکنار

شهرداری سرخرود با احترام به حق مسلم فریدونکنار در رودخانه مرزی «شیرارود»، از حرکت قبلی خود عقب نشست و نهر شیرا را بازگشایی کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در روزهای گذشته اخبار مختلفی از گوشه و کنار شهر توریستی فریدونکنار شنیده شده است، این اخبار حکایت از این دارد که شهرداری سرخرود در اقدامی عجیب، فعالیت‌هایی عمرانی در حریم شهر بندری و توریستی فریدونکنار، داشته است.

حبیب‌الله دیلمی عضو شورای اسلامی شهر فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان فریدونکنار، گفت: رودخانه «شیرا» از سال‌ها پیش به‌عنوان مرز شهر سرخرود با شهرستان فریدونکنار شناخته شده است.

وی بیان داشت: شهرداری سرخرود در اقدامی تامل‌برانگیز، این رودخانه که پیشینه‌ای یک قرنی دارد را در انتهای مسیر، بست و مدعی شد که مالک آن به‌ عنوان پلاک یک است.

دیلمی با اشاره به بهانه جویی‌های شهرداری سرخرود در این زمین، افزود: بلافاصله با اطلاع از این موضوع، مراتب اعتراض شفاهی خود را به همراه فرماندار، شهردار و قاضی "برخور" به مسئولان مربوطه اطلاع دادیم و فرماندار فریدونکنار نیز با برقراری ارتباط تلفنی با فرماندار محمودآباد که سرخرود از توابع آن محسوب می‌شود، پیگیر موضوع و خواستار احقاق حق مردم شهرستان شد.

به گفته دبیر شورای اسلامی شهر فریدونکنار، مسئولان و مردم این شهرستان ذره‌ای از حق خود کوتاه نخواهند آمد و با وجود دوستی‌ها، بر خواسته‌های به‌حق خود پافشاری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این رودخانه، ارث نیاکان ما فریدونکناری‌ها است، تصریح کرد: نهر شیرا برای آبرسانی به مزارع شالیزاری منطقه، نقشی بسیار حیاتی داشته و اگر به‌موقع با این موضوع برخورد نمی‌کردیم، خسارات جدی متوجه همه اهالی منطقه می‌شد.

دیلمی با تاکید بر اینکه شهرداری سرخرود متوجه اشتباه خود شده است، خاطرنشان کرد: این شهرداری با فرستادن یک بیل مکانیکی، رودخانه شیرا رود را تا ورودی دریا، بازگشایی کرد و به حق مسلم فریدونکناری‌ها احترام گذاشت.

به گزارش فارس، شهر سرخرود از توابع شهرستان محمودآباد همسایه غربی شهرستان فریدونکنار است که رودخانه شیرا، مرز منطقه مورد نظر را برای فریدونکنار و سرخرود مشخص می‌کند.

خبرگزاری فارس ضمن احترام به حقوق طرفین، فضا را برای اظهار نظر و دفاع از حق برای فریدونکناری‌ها از یک طرف و سرخرودی‌ها از طرف دیگر قایل بوده، و از مدیران مربوطه در این دو شهر ساحلی می‌خواهد تا با تدابیر شایسته، در راستای احقاق حق شهروندان فریدونکنار گام بردارند و اجازه حرکات  سهم‌خواهانه را به افراد سودجو، ندهند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :