آخرین عناوین

سه شنبه 23 دی 1393-23:35 کد خبر:4490

مسئولین قائمشهر اعلام کرده اند:

نامه‌نگاری 20 ساله شهرداری برای ساماندهی فاضلاب‌ها/فروش مرغ های تخم گذار بیمار در سطح شهر

تخلیه لجن‌ها در جداول طرح هادی/نامه‌نگاری 20 ساله شهرداری قائم‌شهر در مورد ساماندهی فاضلاب/بیشتر لجن‌کش‌ها فاقد پلاک و مشخصه هستند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، در جلسه کارگروه بهداشت شهرستان قائم‌شهر موارد مهمی مانند فلافل فروشی‌ها، بوفه‌های مدارس و لجن‌کش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که ریاست آن به عهده ایمان پویان مهر معاون فرماندار قائمشهر بود به جزء نماینده شهرداری تمامی اعضاء حضور داشتند.

 *فعالیت بیش از 100 فلافل‌فروشی در قائم‌شهر

در ابتدا محمد مهدی شیرخانی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قائم‌شهر در مورد تداخل صنفی میان فلافل فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها گفت: بیش از 100 فلافل فروشی در این شهر وجود دارد که با صنف اغذیه فروشان تداخل کاری و صنفی دارند.

وی با بیان اینکه نمی‌شود به مردم اجبار کرد که فلافل نخورند،اظهار کرد: با یک توجه کوچک به دور اطراف مدارس مشاهده می‌شود که بیشتر مغازه‌‌دارها اقدام به فروش چیپس و پفک می‌کنند، نمی‌شود به آنها گفت که این‌ها را نفروشند، رسانه‌ها وظیفه دارند که فرهنگ‌سازی کنند و فواید سود و زیان را به گوش مردم برسانند.

*تصویب مصوبه‌ای برای جلوگیری از فروش تنقلات پرخطر در مدارس

 سید ابوالقاسم فاضلی رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائم‌شهر نیز گفت: در ارتباط با تداخل کاری صنوف ما به تمامی واحدهای صنفی که این مشکل را داشتند یک‌ماه فرصت دادیم تا مشکل‌شان را رفع کنند.

وی در مورد حذف تنقلات خطرساز برای دانش‌آموزان در بوفه‌های مدارس و مغازه‌های نزدیک مدارس اظهار کرد: قانونی داریم که در شعاع 100 متری مدارس نباید هیچ سیگار فروشی فعالیت داشته باشد، در همین ارتباط یعنی برای فروش پفک و چیپس که از تنقلات پرخطر محسوب می‌شوند در کارگروه باید مصوبه‌ای را برای جلوگیری از فروش این نوع تنقلات به تصویب رساند.

* بیشتر دانش‌آموزان بدون صبحانه به مدرسه می‌روند

 حسین آهنگر معاون پرورشی و سلامت آموزش و پرورش قائم‌شهر در این جلسه با اشاره به اینکه طرح بوفه‌ها طبق دستور وزارت آموزش و پرورش اجباری است، بیان کرد: بوفه مدارس یک بحث وزارت‌خانه‌ایی است و آموزش و پرورش نظارت کامل بر این بوفه‌ها دارد.

وی تصریح کرد: اجاره بوفه‌های مدارس به تصویب شورای دانش‌آموزی هم رسیده و می‌توان به سه قشر شورای دانش‌آموزی، خدمتگذار مدارس و نیرو های بازنشسته آموزش و پرورش به‌صورت اجاره تحویل داد، چرا که سازماندهی بوفه‌ها یک معضل است نمی‌توان برای آن نیرو استخدام کرد.

این مسئول نخوردن صبحانه توسط دانش‌آموزان را یک معضل بزرگ دانست و متذکر شد: بیشتر دانش‌آموزان صبح بدون صبحانه به مدارس می‌روند و به همین دلیل قدرت یادگیری آنها افت می‌کند، که باید آموزش و فرهنگ‌سازی درستی در این زمینه انجام شود.

* تخلیه لجن‌ها در جداول طرح هادی

آرمان فتحی عضو شورای شهر ارطه در مورد معضلات بهداشتی این شهر گفت: بوفه‌های مدارس این شهر از لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی دارد.

وی در مورد تخلیه لجن‌کش‌ها در حوزه روستایی گفت: لجن‌کش‌ها شب‌ها تمامی تفاله‌ها را در داخل رودخانه‌ها و جداولی که از طرح هادی در روستاها اجرا شده تخلیه می‌کنند که این موضوع بسیار مهم است.

فتحی در مورد دستگاه کلرزنی شهر ارطه افزود: دستگاه کلرزنی آب شرب ارطه مشکل دارد که با وجود پیگیری‌های مردم این مسئله حل نشده است.

*مشکلات آب ارطه نیاز به بررسی از سوی بهداشت دارد

مصطفی زمانی رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان قائم‌شهر در ادامه این جلسه در مورد مشکل آب شرب شهر ارطه گفت: چطور می‌گویند که دستگاه کلرزنی خراب است و آب کلر ندارد مگر می‌توان با چشم دید یا حس کرد، این موضوع نیاز به بررسی و آزمایش دارد که اگر درست باشد نسبت رفع این مشکل سریع اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که این کارگروه در مورد بهداشت است از شما خواهش دارم مگر در روی پاکت سیگار ضرر و زیان آن چاپ نشده همین موضوع را برای پفک و چیپس انجام دهند، ما می‌بینیم در رسانه ملی و  تمامی رسانه‌ها تبلیغات این نوع کالاها بیشتر و بیشتر می‌شود و این معضل بزرگی در جامعه محسوب می‌شود.

*نامه‌نگاری 20 ساله شهرداری قائم‌شهر در مورد ساماندهی فاضلاب

محمد رحمتی رئیس محیط زیست قائم‌شهر نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: از سال 1374 مشکل فاضلاب این شهر حل نشده و شهرداری قائم‌شهر در این 20 سال فقط نامه‌نگاری انجام داده است.

 مصطفی باقرزاده رئیس دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر نیز در این جلسه فروش مرغ تخم‌گذار را یکی از مهم‌ترین موضوعات بهداشتی دانست و گفت: در سطح شهر و پشت وانت‌ها مرغ‌های تخم‌گذار بیمار برای فروش دیده می‌شود، این مرغ ناقل بیماری‌های ویروسی مهمی به انسان هستند که باید جمع‌آوری شوند.

*بیشتر لجن‌کش‌ها فاقد پلاک و مشخصه هستند

امین علی‌نژاد رئیس بهره‌برداری آب و فاضلاب این شهرستان نیز درباره برخورد با لجن‌کش‌ها گفت: در ساعات غیرکاری به‌صورت نامحسوس که با این لجن‌کش‌ها برخورد می‌کنیم می‌بینیم که بیشتر آنها فاقد پلاک هستند که باید برای ساماندهی این افراد یک نقطه را با مسئولان انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: کشتارگاه قائم‌شهر بهترین نقطه ممکن برای این کار بوده چرا که برای تصفیه تمامی امکانات موجود بوده و پیمانکار این موضوع هم انتخاب شده است.

*بوفه‌های مدارس با سینما اشتباه گرفته شد

ایمان پویان‌مهر معاون فرمانداری شهرستان قائم‌شهر در پایان جلسه کارگروه بهداشت و محیط گفت: جلسات زیادی در این مدت برگزار شد ولی از شهرداری قائم‌شهر کسی حضور نداشته است.

وی در ادامه افزود: روز گذشته جشن سلامت با حضور رئیس جمهور برگزار شد که نشان می‌دهد که توجه دولت به این بخش بسیار زیاد بوده است.

معاون فرماندار در ارتباط با سورتینگ‌ها یادآور شد: اداره بهداشت باید نظارت زیاد درباره سورتینگ‌ها و واکس میوه داشته باشد تا این موضوع تا پایان سال به صفر برسد.

پویان‌مهر بهداشت در مدارس را مهم دانست و گفت: بهداشت مدارس باید بر بوفه‌ها باید نظارت داشته باشد مدارس که سینما نیست در آن تنقلات پرخطر به‌فروش برسد، بهداشت باید به‌صورت ویژه این موضوع را بررسی کند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزی که از ابتدا به این تنقلات عادت کند در آینده خود با مشکل و بیماری مواجه می‌شود.

معاون فرماندار قائمشهر در مورد فروش فلافل و مشکلات اظهار کرد: فروش فلافل مجاز است اما ارزش غذایی پایینی دارد نمی‌توانیم به مردم اجبار کنیم که استفاده نکنند.

وی درباره مشکلات روستاها خاطرنشان کرد: 110 هزار روستایی برای انجام کارهای اداری با مشکل مواجه هستند که نیاز است که به این قشر توجه شود.

معاون فرماندار قائم‌شهر در ارتباط با خونه باغ‌ها و کبابی‌ها افزود: در این مراکز که بیشتر آنها در خارج شهر و روستاها قرار دارند مشکلاتی دارند که فاجعه است.

وی در پایان در مورد خبازی‌ها با بیان اینکه باید 20 درصد نانوایی‌ها آزادپز باشند، گفت: در حوزه نانوایی‌ها بهداشت توانست به‌خوبی در بحث جوش شیرین و رنگ زعفران کنترل کند و اگر موردی هم دیده شود سهمیه آن کاملا حذف می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • هادی
    چهارشنبه 24 دی 1393-11:9


    تکلیف ما و بچه مدرسه ای ها رو با این تنقلات پر خطر روشن کنید که بالاخره بخوریم یا نخوریم، در شبانه روز بیشتر از دو ساعت تلوزیون تبلیغ همین تنقلات رو می کنه و کلی به اون رنگ و لعاب میده که ما بزرگترها رو هم وسوسه می کنه برای خوردن چه برسه به بچه مدرسه ای ، اگه این تنقلات بده چرا تبلیغ و تولید میشه و اگر هم که نه بذارید مردم استفاده کنند.