آخرین عناوین

چهارشنبه 24 دی 1393-23:13 کد خبر:4496

خبرگزاری مهر بررسی می کند:

فوتبالیست‌هایی که لنگ کفش و لباس هستند/تیمهای مازندران در آفساید انحلال

در حالی که برای برخی تیم های پایتخت هزینه های میلیاردی می شود، برخی تیم ها در شهرستان ها از جمله تیم فوتبال دسته سومی شهدای ساری لنگ تامین هزینه های کفش و لباس بازیکنانشان مانده اند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، اگرچه داغ داشتن تیم فوتبال در لیگ برتر کشور به رغم داشتن استعدادهای برتر بر دل مازندرانی ها مانده است اما تیم های متعدی در لیگ دسته های دوم و سوم کشور از این استان با محدودیت شدید مالی و امکانات در حال فعالیت هستند.

مشکلات متعدد فراروی تیمهای فوتبال استان مازندران، این تیمها را برای ادامه فعالیت دچار چالش کرده است و در صورت عدم حمایت، تیمهای متعدد به سرنوشتی شبیه انحلال تیم فوتبال شموشک مواجه خواهند شد و سوت انحلال تیمها در صورت عدم حمایت و برنامه ریزی برای رفع مشکلاتشان در استان نواخته می شود.

تیم فوتبال ساری با سابقه فعالیت در لیگ های دسته های مختلف استان و کشور برای ادامه حضور در مسابقات باشگاهی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند، مشکلاتی که ریشه آن ناشی از بی پولی است و عدم حمایت.

یکی از بازیکنان تیم فوتبال شهدای ساری با اشاره به مشکلات این تیم، گفت: از نظر مالی و امکانات تیم فوتبال شهدای ساری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

محمد خداشناس در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اینکه خواستار حمایت همه جانبه مسئولان از این تیم شد، مشکلات رفت و آمد برای مسابقات فوتبال، کمبود فضا و امکانات کم را از مشکلات این تیم عنوان کرد و افزود: مشکل رفت و آمد بازیکنان را شهرداری، شورای شهر و مسئولان دیگر برطرف کنند.

 

خداشناس که ۲۰ سال سابقه فعالیت ورزشی دارد، بیان کرد: مسئولان با حمایت خود می توانند موجب شوند تا بازیکنان با خیال راحت تر بتوانند خواسته های مربیان و دیگر عوامل تیم را در برگزاری مسابقات پیاده کنند.

خداشناس با بیان اینکه مشکلات مالی در تیم های فوتبال کشور وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه مازندران و ساری در بحث مالی تیم های فوتبال بیشتر از استان های دیگر مشکل دارند.

وی به عدم حمایت مسئولان در خصوص تیم فوتبال اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جوانان به ورزش علاقه دارند، باید حمایت شوند اما دلیل عدم حمایت مسئولان مشخص نیست.

همچنین کاپیتان تیم فوتبال شهدای ساری با اشاره به سابقه فعالیت در تیم بزرگسالان، گفت: متاسفانه با مشکل مالی مواجه هستیم و اگر این مسئله رفع شود تیم می تواند به لیگ های بالاتر راه پیدا کنیم.   

محسن ساعمی بیان کرد:  مسئولان در خصوص پاداش و پول، قول می دهند اما عمل نمی کنند.

وی با بیان اینکه در مازندران با مشکل مالی مواجه هستیم، اظهارداشت: دلیل راه نیافتن تیمهای فوتبال استان به لیگ برتر مشکلات مالی است که با رفع آن بازیکنان با امیدواری می توانند به بازی فوتبال بپردازند.

همچنین بازیکن تیم فوتبال شهدای ساری که بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت ورزشی دارد، هدف از بازی را رسیدن به پیشرفت و درجات بالاتر عنوان کرد و افزود: پیشرفت در فوتبال متحمل یکسری حمایت های مالی و امکانات است که متاسفانه در استان این موارد وجود ندارد.

کمیل نوریان خواستار کمک های مالی و معنوی مسئولان به تیم شد تا تیم فوتبال شهدای ساری با همت بازیکنان، کادر فنی و مسئولان به رده های بالاتر صعود کند.

وی بیان کرد: در مازندران تیم های فوتبال از نظر مالی  حمایت نمی شوند، این در حالی است که در استان های دیگر مسئولان کمک و حمایت های متعدد می کنند و به لیگ بالاتر و برتر صعود می کنند.

نوریان تصریح کرد: به عنوان نمونه در مازندران تیم خونه به خونه که از نظر مالی تامین می شود به لیگ بالاتر راه پیدا کرد. با رفع مشکل مالی و حمایت های مسئولان می توان روی ورزش مازندران حساب باز کرد.

نوریان خواستار حمایت و کمک مسئولان شد و گفت: این تیم با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های مناسب و جوانان مستعد می تواند با حمایت و کمک مسئولان در سالهای آینده به لیگ برتر برسد.

همچنین بازیکن دیگر تیم فوتبال شهدای ساری هدف از روی آوردن به فوتبال را رسیدن به مرحله های بالاتر در کشور عنوان کرد و گفت: مشکلات بسیاری همچون مادی، معنوی و نبود امکانات وجود دارد که باید این مسائل برطرف شود. 

حسن قبادی بازیکنی که از ۱۰ سالگی فوتبال بازی می کند، بر حمایت مسئولان از این تیم فوتبال تاکید کرد.

هافبک دفاعی تیم شهدای ساری با بیان اینکه مسئولان باید از تیم حمایت کنند، افزود: مسئولان باید با همکاری و مشارکت از تیم فوتبال شهدای ساری حمایت کنند تا تیم به مرحله بالاتر صعود کند.

مجتبی بابایی با اشاره به اینکه این تیم فوتبال در لیگ دسته سه فعالیت دارد اظهار داشت: مسئولان باید برای پیشرفت تیم هزینه ها را تامین کنند که این امر موجب ایجاد انگیزه در بازیکنان می شود.

همچنین سید ذولفقار شریفی با بیان اینکه چهار سال به عنوان سرمربی تیم فوتبال شهدای ساری فعالیت دارد، اذعان داشت: با توجه به مشکلات بسیاری که داریم در بحث مدیریت تیم با مشکل مواجه هستیم. متاسفانه مسئولان استان تیم ها را تحت پوشش قرار نمی دهند و آنگونه که باید از تیم ها حمایت صورت نمی گیرد.

شریفی با بیان اینکه تیم فوتبال ساری بعنوان یک بچه ناخوانده و سرراهی فوتبال استان است اذعان داشت: متاسفانه توجه خاصی به تیم نمی شود. در خصوص زمین و امکانات با مشکل عدیده مواجه هستیم که از مدیر کل ورزش و جوانان یکسری انتظارات را با توجه به وعده و وعیدهایی که دادند، خواستاریم.

وی تصریح کرد: امیدواریم مدیرکل جدید ورزش و جوانان به ورزش مازندران مخصوصا ساری نگاه ویژه ای داشته باشد.

همچنین مدیرعامل تیم فوتبال شهدای ساری با بیان اینکه در ورزش کشور متاسفانه دچار کمبود به ویژه کمبود مالی مواجه هستیم، گفت: بازیکنان این تیم واقعا قانع هستند و بدون هیچ چشمداشتی فقط به عشق نام شهدای ساری فعالیت می کنند.

فرامرز نقیبی اظهارداشت: این جوانان فقط خواستار لباس و کفش برای تمرین و بازی هستند و تاکنون خوب بازی کرده اند و به لیگ دسته سه استان صعود کرده اند.

به گزارش مهر، مازندران تیم های مطرح و خوبی در لیگ های دسته دو و سه کشور دارد که با حمایت از آنها و تامین امکانات مورد نیاز و سرمایه گذاری بیشتر می توان در سالهای آتی راه را برای حضور تیمهای استان به لیگ برتر فراهم کرد.

بدیهی است که درصورت عدم حمایت از تیمهای مستعد و تامین نیازهایشان علاوه بر کوچ و سفر بازیکنان توانمند از استان، زمینه برای تعطیلی و انحلال تیمهای شایسته فوتبال استان فراهم می شود، حادثه تلخی که برای تیم فوتبال شموشک رقم خورد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :