آخرین عناوین

چهارشنبه 24 دی 1393-23:47 کد خبر:4497

بخشدار مرکزی کلاردشت اعلام کرد:

ویلاسازی قارچ گونه در یک منطقه کوهستانی کلاردشت/ارائه خدمات مشکوک به ویلا سازان

بخشدار مرکزی کلاردشت، در خصوص ساخت و ساز صورت گرفته در منطقه کوهستانی ونداربن گفت: معلوم نیست چرا در این منطقه که نه آبادی است، نه شهر و روستا، مثل قارچ ویلاسازی شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از مهر، علیرضا ذکائیان در جلسه ساماندهی ساخت و ساز در حریم رودخانه سردآبرود افزود:  فاضلاب این ویلاها با سرازیر شدن به رودخانه سردآبرود لطمه می زند و تاکنون هیچگونه گزارش کارشناسی از سوی مراجع ذیصلاح حداقل به بنده ارائه نشده است.

وی افزود: اگر قرار است بحث گردشگری شدن کلاردشت به سرانجام برسد واجب است که حریم رودخانه حفاظت شده سردآبرود که بسیار هم مورد توجه گردشگران است هرچه سریعتر ساماندهی شود.

بخشدار مرکزی کلاردشت ادامه داد: یکی از مصوبات این جلسه باید این باشد که نمایندگانی از آب منطقه ای، بنیاد مسکن و فرمانداری به همراه نماینده ای از شهرداری در حوزه شهر و نماینده ای از بخشداری در حوزه بخش ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به شناسایی واحدهای ساخته شده در حریم کمی رودخانه اقدام کند.

شهرام بیگلر سرمحیط بان کلاردشت نیز اظهار داشت: رودخانه سردآبرود یکی از پنج رودخانه حفاظت شده کشور است اما متاسفانه آنقدر در حق این رودخانه ظلم شده است که آب آن در بعضی نقاط برای استفاده غیر شرب نیز مناسب نیست.

بیگلر ادامه داد: وقتی ساخت و سازهای غیرمجاز در در حریم رودخانه صورت می گیرد به هرحال با تایید شهرداری و دهیاری ها دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات نیز سریعاً به این واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه می دهند.

وی بیان داشت: از طرف دیگر کسی پیگیر پرونده های تشکیل شده توسط محیط زیست در خصوص تجاوز به حریم رودخانه نیست که متاسفانه همین امر انگیزه تشکیل پرونده های جدید را از ما گرفته است.

وی گفت: به عنوان مثال در منطقه ونداربن بیش از ۳۰ واحد مسکونی غیرمجاز ساخته شده است  که از خدمات آب، برق و حتی تلفن برخوردارند اما کسی پیگیر نیست که این خدمات چگونه و چرا به آن جا رسیده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • مرتضی ساکن مسکن مهر
    جمعه 26 دی 1393-18:43


    بعضی وقتا این خبرا رو که می خونیم، واقعا می مونیم که چی باید بگیم یه جای استان خبر از ساختمانهای مسکن مهر میاد که برای برق و گاز خود مشکل دارند و با اینکه با مجوز قانونی سازمان بیناد مسکن ساخته شده ولی ساکنین آن با هزار مشکل دست و پنجه نرم می کنند و کسی به داد آنها نمی رسه و یه جای دیگه استان خبر میاد از ساخت و سازهای غیر مجاز که به سلامتی آب و برق و گاز هم دارند و هیچ مشکلی نیست.
    واقعا برای این بی عدالتی تو استان باید دست به دامن کدوم سازمان و ارگان بشیم و حرفمون رو به گوش کدوم مسئول استانی برسونیم .