آخرین عناوین

شنبه 27 دی 1393-20:24 کد خبر:4511

انتقاد از بنیاد مسکن مازندران:

وضعیت مسکن مهر سورک نامناسب است/جوابیه اداره راه و شهرسازی مازندران

عضو شورای شهر سورک مرکز میاندورود با تشریح مشکلات پیش آمده در جریان ساخت مسکن مهر سورک وضعیت آن را ناگوار اعلام کرد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حسین طبری در نشست بررسی مشکلات و رفع موانع توسعه شهرستان میاندورود با اشاره به وجود برخی مشکلات برای متقاضیان مسکن مهر سورک خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.

وی یکی از این مشکلات را مربوط به برخی متقاضیان دانست که آورده خود را در مراحل مختلف را به صورت کامل واریز کرده‌اند اما طی نامه‎ای به آنها اعلام شد که صاحب خانه نمی‌شوند.

عضو شورای شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود با طرح این سئوال که چرا برای مجتمع 102 واحدی مسکن مهر سورک بیش از تعداد واحدها ثبت‌نام و اخذ آورده انجام شده است، خواستار رسیدگی به این مساله شد.

حسین طبری اظهار کرد: در ابتدای ثبت‎نام اداره تعاون بیش از ظرفیت مجتمع ثبت‎نام و از هر متقاضی یک میلیون دریافت کرده است اما چرا اداره مسکن و شهرسازی در ادامه بقیه آورده را در قالب اقساط از همه افراد دریافت کرده است.

این مسئول به مشکل زمین و حواشی موجود در مورد آن اشاره کرد و افزود: مقرر شده است که این مساله در استان به صورت اختصاصی مورد بررسی قرار گیرد.

طبری به افزایش 120 درصدی میزان آورده متقاضیان اشاره کرد و افزود: در ابتدا قرار بود که افراد تنها با 13 میلیون تومان آورده مشارکت کنند اما حالا این مبلغ 30ذ میلیون شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر سورک به برخی ناهماهنگی‎های فنی در ساخت و تکمیل واحدهای فوق اشاره کرد و گفت: پیمانکار باید صورت وضعیت لازم را به بنیاد مسکن ارائه می‎داد تا براساس این صورت وضعیت کار ساخت انجام شود نه اینکه کاشی‎های یک واحد مسکونی چند رنگ و وضعیت زیبایی مسکن مهر ناگوار باشد.

وی ابراز داشت: زمین این مجتمع مشکل دارد و بقیه نیز ناراضی هستند که این مسائل ممکن است مشکلات بعدی را به دنبال داشته باشد.

طبری در پایان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف نفراتی که از لیست تحویل مسکن مهر سورک حذف شده‎اند تاکید کرد: باید تدبیر کرد تا این افراد حذف نشوند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه در 9 ماهه نخست سال 93سی میلیارد ریال به پروژه‎های روستایی میاندورود اختصاص پیدا کرده است، افزود: از این میزان 19میلیارد ریال در بخش مرکزی و 11 میلیارد ریال در بخش گهرباران هزینه شده است.

علی نبیان اظهار کرد: برای سه ماهه پایانی سال نیز مجددا تجهیز منابع خواهد شد و 150 میلیون تومان برای لایروبی کانال‎های کشاورزی و دفع آب‎های سطحی این شهرستان اختصاص می‎یابد.

این مسئول از توجه ویژه به سالن ورزشی روستای کیاپی در اعتبارات سال 94خبر داد و افزود: برای تجهیز و رفع نواقص سالن امام رضا(ع) باید نامه نگاری لازم انجام  تا اعتبار دریافت شود.

وی در پایان از اعزام یک دستگاه بیل زنجیری از اداره راه و شهرسازی استان مازندران به بخش گهرباران برای لایروبی رودخانه زردی رود خبر داد و افزود: این دستگاه راه‌سازی تا یک هفته در منطقه باقی می‌ماند تا لایروبی رودخانه انجام شود.

&&&&

سرپرستي محترم سايت خبري خزرخبر

سلام عليكم احتراماً؛ با عنايت به درج مطلبي تحت عنوان " وضعيت مسكن مهر سورك نامناسب است " پاسخ ذيل جهت روشن شدن اذهان عمومي ايفاد مي گردد ، خواهشمند است طبق قانون مطبوعات و خبرگزاري ها نسبت به انعكاس آن اقدام لازم صورت گيرد.

با توجه به نامه معاون محترم وزير راه و شهرسازي ( مورخ 6/11/1389 ) هرگونه موارد اجرايي و اداري ساخت و ساز واحدهاي مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر به عهده بنياد مسكن انقلاب اسلامي بوده و اين اداره كل هيچ دخل و تصرفي در اين موضوع ندارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :