آخرین عناوین

يکشنبه 28 دی 1393-12:30 کد خبر:4512

مناقشه پایان ناپذیر مرزی مازنی ها و پایتخت نشینان:

یک امامزاده و دو متولی/ تابلویی که شب نصب و روز با جرثقیل جمع می شود

مناقشه مرزی مازنی ها و پایتخت نشینان پایان ندارد، استانی شبانه تابلو نصب می کند و دیگری با جرثقیل آن را جمع آوری می کند.


به گزارش خزرخبر و به نقل ازمهر، درحالی که آستانه مقدس امام زاده هاشم در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده اما پایتخت نشینان با نصب تابلویی در این مکان، آن را جزو حوزه خود قلمداد می کنند و هر دو استان خود را متولی این امامزاده عظیم الشان می دانند.

آستان مقدس امامزاده هاشم(ع) در شمال غربی جاده هراز در مسیر آمل به تهران و در منطقه معروف گردنه امام زاده هاشم(ع) لاریجان واقع شده است كه دماوندی ها با نصب تابلو هایی این مكان را به تصاحب خود در آورده اند.

این امام زاده در ۱۵كیلومتری شهر رینه و ۲۵كیلومتری شهر گزنك واقع شده است و تا روستای پلور ۱۰ كیلومتر تا شهر دماوند ۲۰ كیلومتر فاصله دارد.

بنای فعلی امام زاده هاشم لاریجان كاملا نوسازی شده و درحال گسترش است و این مكان مقدس دارای تسهیلات رفاهی خوب و مناسبی برای زائران و مسافران عبوری است.

شورای شهر و شهرداری دماوند با نصب تابلوهای متعددی بر روی دیوارهای این آستانه می خواهد امام زاده هاشم را در حوزه جغرافیایی خود محسوب کنند.

این مكان مقدس در بخش لاریجان شهرستان آمل واقع شده است اما شورای شهر و شهرداری دماوند با نصب تابلوهای متعددی بر روی دیوارهای این آستانه می خواهند امام زاده هاشم را در حوزه جغرافیایی خود محسوب کنند.

غلامحسین شفیع زاده فرماندار ویژه شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: طبق حكم ریاست دادگستری بخش لاریجان و آستان امام زاده هاشم در حوزه استحفاضی استان مازندران و شهرستان آمل است و تابلوی شهرستان دماوند درحوزه استحفاظی مازندران نصب شده بود روز یكشنبه  ۲۱دی ماه پایین آورده شد.

وی با بیان اینكه از دو طریق استانی و كشوری مكاتباتی را دراین خصوص انجام داده ایم، افزود: دكتر یوسفیان نماینده مردم آمل از طریق وزارت كشور و بخشداری لاریجان با معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران مكاتباتی انجام داده اند.

فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینكه تابلوی دماوند را به صورت شبانه دوباره نصب كرده اند، تصریح كرد: دفعه گذشته با جرثقیل كوچك این تابلو را پایین آورده و قصد داشتیم این تابلو را به روستا پلور منتقل كنیم كه به علت كوچك بودن جرثقیل امكان پذیر نبود، این بار با تجهیزات كامل به منطقه لاریجان می رویم و تابلو را پایین آورده و با خود به روستای پلور می آوریم.

آستانه مبارکه امامزاده هاشم(ع) در حوزه استحفاظی بخش کوهستانی لاریجان و مازندران قرار دارد.

عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آستانه مبارکه امامزاده هاشم (ع) در حوزه استحفاظی بخش کوهستانی لاریجان و مازندران قرار دارد.

وی تصریح كرد: طبق پیگیری های صورت گرفته روز یكشنبه تابلو شهرستان دماوند كه در حوزه استحفاظی بخش لاریجان شهرستان آمل نصب شده بود پایین آورده شد.

یوسفیان ملا با بیان اینكه آستانه امام زاده هاشم مدینه فاضله شهرستان آمل است، افزود: براساس حكمی كه از طریق كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی صادر شد آستان مقدس امام زاده هاشم مربوط به شهرستان آمل می شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاكید براینكه تابلو دماوند در آستان امام زاده هاشم غیرقانونی است، ابرازداشت: با نیروی انتظامی استان مازندران و دادگستری لاریجان هماهنگی های لازم صورت گرفته شده و به صورت جدی با شهرداری و شورای شهر دماوند برخورد خواهد شد.

مطمئنا در روز های آینده كه وزیر كشور به مجلس می آید از او می خواهیم تا این موضوع را پیگیری كند.

وی به آمدن وزیر كشور به صحن علنی مجلس اشاره كرد و افزود: مطمئنا در روز های آینده كه وزیر كشور به مجلس می آید از او می خواهیم تا این موضوع را پیگیری كند.

محمد فضلی بخشدار لاریجان شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار مهر درآمل گفت: قانون ۱۴تقسیمات كشوری باید در همه حوزه ها اجرا شود و استان های مازندران و تهران مطمئنا از این قانون خارج نیستند.

وی با بیان اینكه آقایان هم مرزشهرستان آمل بارها تعرض داشتند، افزود: طبق مكاتباتی كه بیش از یك دهه انجام داده ایم آستان امام زاده هاشم متعلق به استان مازندران، شهرستان آمل و بخش لاریجان است.

بخشدار لاریجان با تاكید براینكه آقایان شورای شهر و شهرداری دماوند بانصب تابلو هایی درحوزه استحفاضی مازندران دخالت هایی می كنند، ابرازداشت: این آقایان می خواهند بین مردم تنش ایجاد كنند و با تریبون هایی كه در اختیار دارند اعلام می كنند كه مردم بیایند و در صحنه قرار بگیرند.

فضلی به مكاتبات سال۹۱ اشاره كرد و افزود: وزیر ارشاد وقت به محمدی مدیركل سازمان اوقاف كشور ابلاغ كردند كه تولیت آستانه را به استان مازندران تحویل دهند كه هنوز این موضوع صورت نگرفته است.

به گزارش مهر، به تاکید مسئولان مازندران، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، به خوبی واقف باشند که آستانه مبارکه امامزاده هاشم(ع) حق مازندران، شهرستان آمل و بخش لاریجان است و این سازمان باید به خواسته های به حق مردم پاسخ روشنی بدهد، همچنین مستندات و مدارک لازم که مالکیت کامل آستانه مبارکه امامزاده هاشم (ع) را حوزه استحفاظی مازندران و بخش لاریجان تایید می کند، موجود است و پیشتر این مستندات در اختیار مسئولان مربوطه و رسانه ها قرار داده شده است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • سید علی
    يکشنبه 28 دی 1393-23:40


    عجب استانی داریم ما که هر استانی نقشه به یغما بردن اثارشو داره و نقشه برای نابودی استان مازندارن کشیدن، پایتخت نشینان تا چند روز پیش خواستار آثار باستانی و قدیمی امل بودند و حالا هم که به سلامتی ادعای مالکیت بر روی امام زاده هاشم را دارند و از طرفی گلستانی ها ادعای مالکیت تالاب های استان ما را دارند و حال هم که چشمانمان به خواسته نو سمنانی ها روشن شد که خواستار آب دریا شدند و با این انتقال آب مطمئنا زیان بزرگی به طبیعت سبز مازندران می زنن.
    خدا به داد ما مردم مازنی برسه