آخرین عناوین

يکشنبه 28 دی 1393-13:10 کد خبر:4514

فشاری دیگر به طبیعت و محیط زیست مازندران:

پیگیری انتقال آب دریای خزر جدی شد

با این همه فشاری که به محیط زیست وارد می‌شود، تلاش مسئولان و نمایندگان استان سمنان برای انتقال آب دریای خزر از مهم‌ترین مصائبی است که شامل حال محیط زیست مازندران شده است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، محیط زیست استان‌های شمالی کشور این روزها فشارهای زیادی را به خود می‌بیند، مطرح کردن واگذاری میانکاله، زباله‌هایی که هر روز تهدید جدی برای استان هستند، ایجاد بدون پایه و اساس کارگاه‌ها و کارخانه‌های صنعتی، ساماندهی نکردن پس‌آب‌های صنعتی و استفاده بیش از اندازه از سموم کشاورزی و در آخرین خبرها نیز از تلاش مسئولان و نمایندگان استان سمنان برای انتقال آب دریای خزر به این استان از مهم‌ترین مصائبی است که شامل حال محیط زیست مازندران شده است.
بماند که جنگل‌های استان مازندران نیز از دست سودجویان در دست نابودی است و اوضاع دریا نیز چندان مناسب نیست، بماند که کسی نامه فُک خزری را ندید و حتی بماند ویلاسازی و ایجاد ساختمان‌های متعددی در روستاها سر به فلک می‌کشد.
با این همه فشاری که به محیط زیست استان مازندران وارد می‌شود، در روزهای اخیر طرح نه چندان سنجیده انتقال آب دریای خزر، توسط نمایندگان استان سمنان نیز در حال پیگیری است.
اینکه پیگیری نماینده استان سمنان برای اجرای این طرح چقدر جدی است و اینکه آیا تنها پز تبلیغاتی است، باید به صورت جدی توسط افرادی که خود را عاشق طبیعت می‌دانند و به عنوان مسئول در سطح کلان به ویژه در مجلس مشغول هستند، پیگیری شود.
صحبتی که علیرضا خسروی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه درباره انتقال آب دریای خزر مطرح کرد، نیاز به پیگیری جدی‌تر دارد که آیا این انتقال واقعاً برای محیط زیست شمال کشور مشکل ایجاد نمی‌کند؟
وی در نشستی که با مردم شهمیزاد داشت، درباره پیگیری برای انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اظهار داشت: انتقال آب دریای خزر نیز که توسط دو کمیته از سوی وزارت نیرو در حال پیگیری و انجام است، باید با قوت پیگیری شود.
خسروی از جمله کارهای صورت پذیرفته در مجلس در جهت اجرای پروژه انتقال آب از دریای خزر را تخصیص یک درصد از درآمد نفت برای شیرین‌سازی و انتقال آب به کویر مرکزی اعلام کرد.
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای انتقال آب از دریای خزر چاره‌ای نداریم و به دنبال خراب کردن محیط زیست نیستیم و نمی‌خواهیم اتفاق ناگواری برای منطقه بیفتد ولی این انتقال باید صورت پذیرد، چراکه اگر کویر مرکزی به همین منوال پیش رود تا چند مدت آینده مشکل حاد ایجاد می‌شود و جزو تأکیدات ماست که این کار صورت گیرد.
به گزارش بلاغ، از اینکه از این نعمت الهی سایر استان‌های کشور نیز بهره می‌گیرند، باید بسیار خرسند بود ولی در اجرای این طرح نیاز است آسیب‌هایی که به محیط زیست استان‌های شمالی از بابت انتقال این آب انجام می‌شود نیز به خوبی مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد فصلی دیگر از تخریب محیط زیست در شمال کشور نباشیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :