آخرین عناوین

دوشنبه 23 مرداد 1396-9:18 کد خبر:45354

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران خبر داد:

افزایش 6 درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی درچهار ماهه سالجاری

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: درچهار ماهه امسال تعداد ۲۱۶ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت:درچهار ماهه امسال تعداد 216 نفر (163مرد و مابقی زن) بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد افزایش داشت.

براساس این گزارش، علي عباسي با بیان اینکه در کلیه محورها به جز محور برون شهری شاهد کاهش آمار بودیم ،تصریح کرد: جاده های برون شهری با 150 مورد با افزایش 17 درصدی و پس از آن به ترتیب محور درون شهری با 56 و راه روستایی با 10 مورد فوتی ناشی از تصادف در آن به ثبت رسید.

بیشترین و کمترین شهرها

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان هاي ساری ،میاندرود با 37 ، بابل با 30 و آمل با 22 مورد بیشترین و فریدونکنار با یک فوتی کمترین شهر گزارش شده است..

عابرین بيشترين قرباني تصادفات

عباسي در تفكيك وضعيت متوفي افزود:در زمان وقوع تصادف 61 نفر از افراد عابرین پیاده ، 54 نفر سر نشین ، 50 نفر راننده ، 47 نفر موتور سوار ، و 4 مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

افزایش یک درصدی مصدومين تصادفات رانندگي

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در چهار ماه امسال، 5 هزار و 266 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه كردند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت .

اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :