آخرین عناوین

سه شنبه 7 شهريور 1396-12:16 کد خبر:45576

ساري كارت مانع انتقال ۳۰۰۰ نوع باكتري

اسكناس و سكه جزء آلوده ترين اشيا هستند،اسكناس، سكه و قبوضي كه مدام بين افراد رد و بدل مي شوند ، حاوي ۳۰۰۰ نوع باكتري هستند.


به گزارش خزرخبر، پژوهش  تحقيقات نشان مي دهد كه ۷۰ گونه بيماري از راه  پول به انسان منتقل مي شود و دست به دست شدن پول بين اشخاص در شغل هاي گوناگون و همه اشخاصي كه با پول هاي كوچك و بزرگ سروكار دارند، سبب انتقال خيلي از امراض ها به اشخاص سالم مي شود.

امروزه ناوگان حمل و نقل عمومي و بخصوص تاكسي رانان نيز در طول شبانه روز با اين پديده مواجه هستند كه با توجه به جامعه آماري بالاي  تاكسيرانان شهر ساري و با فرض اينكه هركدام عضو يك خانواده چهار نفري مي باشند روزانه هزاران نفر در خطر مبتلا به بيماري هاي ناشي از انتقال ميكروب از طريق اسكناس در خانواده تاكسيراني مي باشند، به همين ترتيب براي مسافراني كه در طول روز با اين اسكناس ها سر و كار دارند نيز جامعه آماري به اندازه كل شهر را نيز بايد در نظر گرفت.

اين باور در همه افراد وجود دارد كه اسكناس و سكه جزء آلوده ترين اشيا هستند، بسياري از ميكروب هاي مقاوم در برابر دارو از جمله ميكروب سياه زخم و ديفتري، توسط پول منتقل مي شود.

در اين گزارش آمده است ، اسكناس، سكه و قبوضي كه مدام بين افراد رد و بدل مي شوند، حاوي ۳۰۰۰ نوع باكتري هستند، ميكروب هاي اسكناس از طريق دهان و اندام جنسي وارد بدن مي شوند و باعث مي شوند كه ژن هاي مقام در برابر آنتي بيوتيك در جوامع گسترش پيدا كنند، شايع ترين ميكروب موجود روي اين اوراق، عامل اصلي بروز آكنه مي باشد. 

بسياري از اين ميكروب ها توسط دهان به پول منتقل مي شوند؛ چراكه برخي افراد به هنگام شمردن پول، انگشتان خود را با آب دهان خيس مي كنند.

يكي ديگر از باكتري هاي منتقل شده توسط پول، باكتري سياه زخم است، اين باكتري معمولا در خاك وجود دارد و اغلب توسط كشاورزان و افرادي كه با خاك سروكار دارند، وارد پول مي شود.

نتايج مطالعات نشان داده است كه ويروس آنفلوآنزا مي تواند ۱۷ روز روي يك اسكناس زنده بماند.

 حال بايد در نظر داشت براي كاهش شيوع اين بيماري ها چه بايد كرد؟

سازمان تاكسيراني شهرداري ساري قريب به دو سال مي باشد كه با پيگيري هاي شهردار محترم عبوري و شوراي اسلامي شهر پروژه حذف اسكناس هاي كاغذي را استارت زده و از دستگاه هاي خودپرداز ساري كارت بر روي تاكسي ها بهره مي برد، تاكسيراني ساري در بخش استفاده از دستگاه هاي الكترونيكي پرداخت كرايه از پيشگامان اين عرصه در كشور بوده و به نسبت سال هاي گذشته تراكنش هاي موجود نويد آينده اي روشن در اين زمينه را مي دهد.

استفاده از ساري كارت را نه فقط براي پرداخت آسان كرايه ها بلكه براي سلامتي خود و خانواده بايد جدي گرفت، حال كه اين بستر فراهم شده شهروندان مي توانند با تهيه ساري كارت و استفاده از پرداخت الكترونيكي از مزاياي بهداشتي و رفاهي آن استفاده نمايند و در صورت عدم همكاري رانندگان محترم و يا خرابي دستگاه ها مي توانند از طريق سامانه پيامك ۳۰۰۰۲۲۲۳۲۴۲۵۰۰ با روابط عمومي سازمان در ارتباط باشند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :