آخرین عناوین

چهارشنبه 8 شهريور 1396-9:24 کد خبر:45584

فرماندار گلوگاه خبر داد:

بحران کم آبی در شرق مازندران شدید شده است

فرماندار گلوگاه گفت: بحران کم آبی در شرق مازندران شدید شده و منابع زیر زمینی در خطر است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، محمدرضا تباکی در مراسم کلنگ‌زنی کارگاه‌های تولید فرآورده انجیر در شهرستان گلوگاه اظهار کرد: برای بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت حدود ۲۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

وی افزود:در هفته دولت با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر باید آنها را الگوی خود قرار دهیم و همانند آنها جهادی و پرکار باشیم.

فرماندار گلوگاه با اشاره به احداث کارخانه در شهرستان بیان کرد:جوانان جویای کار شهرستان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند و همچنین با تولیدات خود محصول اختصاصی شهرستان را به کشور معرفی کنند.

این مسئول گفت:تا امروز محصول انجیر فصلی بود و فقط برای تازه خوری استفاده می شد اما با احداث کارخانه می توانیم این محصول را پایدار و شغل ثابت برای جوانان ایجاد کنیم.

تباکی تأکید کرد:در شرق مازندران بحران کم آبی شدید شده است و منابع زیر زمینی ما در خطر هستند،۵۰ درصد آب مصرفی مردم منطقه از آب زیرزمینی استفاده می‌شود که این موضوع مضرات فراوانی را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این وضعیت بهترین را مقابله با کم آبی کشت دانه‌های روغنی و درختان انجیر است، زیرا این محصولات آب کمتری نیاز دارند همچنین سود حاصل از این محصول برابر با محصول شالی است.

فرماندار گلوگاه گفت: باید کشاورزان را متقاعد کرد تا زمین‌های خود را تغییر کاربری دهند، این فرهنگ باید گسترش پیدا کند تا الگوی کشت خود را تغییر دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :