آخرین عناوین

چهارشنبه 8 شهريور 1396-9:48 کد خبر:45586

در زمان حضور معاون سازمان تأمین اجتماعی کشور رخ داد:

رفتار غیرحرفه‌ای با رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مازندران برای پوشش رسانه‌ای افتتاح پروژه هتلینگ سه بیمارستان، از مدیرکل ارشاد استان خواست تا به رسانه‌ها دستور دهد نسبت به پوشش برنامه اقدام کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس ، دعوت از رسانه‌ها برای پوشش خبری مراسمات از طریق ارسال دعوت‌نامه به دفاتر رسانه‌ها یا تماس تلفنی با سرپرست و خبرنگار انجام می‌شود؛ به ‌دلیل تعدد رسانه‌ها در مازندران، متولیان روابط عمومی همواره سعی دارند نسبت به دعوت بیشتر رسانه‌های فعال استان اقدام کنند.

تعداد کمی از ارگان‌ها و نهادها نیز برای پوشش برنامه‌های‌شان از خانه مطبوعات برای ارسال دعوت‌نامه اقدام می‌کنند؛ مسئولان روابط عمومی اصل را بر فعال بودن رسانه در نظر گرفته و کارکرد آن رسانه را در ارگان‌شان مد نظر قرار می‌دهند و به تبع آن اقدام به دعوت از رسانه‌های استان برای پوشش خبری می‌کنند.

در سطح شهرستان‌ها مسئولان فرمانداری به‌ دلیل حضور فرماندار، از فعالان رسانه‌ای برای پوشش برنامه دعوت کرده و رسانه‌ها از این طریق در جریان وضعیت برگزاری برنامه قرار می‌گیرند، در مرکز مازندران هم مسئولان روابط عمومی پیگیر حضور رسانه‌ها برای پوشش برنامه هستند.

البته بستگی به فعالیت روابط عمومی‌ها هم دارد، روابط عمومی مدیریت درمان تأمین اجتماعی مازندران به‌ دلیل استقرار در قائم‌شهر ارتباط چندانی با دفتر مرکزی رسانه‌هایی که در مرکز استان مستقر هستند، نداشته و این گلایه از سوی رسانه‌ها بارها و بارها مطرح شده است.

مدیر این مجموعه برای پوشش برنامه‌های‌شان در هفته دولت و برای انعکاس پروژه‌های افتتاحی این سازمان به مدیرکل ارشاد مازندران نامه‌ای زده و درخواست کرد تا نسبت به حضور رسانه‌ها و انعکاس برنامه‌های معاون درمان اقدام کند.

نکته اینجاست که این نامه هنوز به دفتر روابط عمومی اداره‌کل ارشاد مازندران نرسیده و مسئول روابط عمومی اطلاعی از آن نداشته اشت.

* اصل نامه مدیر درمان تأمین اجتماعی استان به مدیرکل ارشاد مازندران برای حضور رسانه‌ها

در نامه‌ای که از سوی خورشیدی مدیر درمان تأمین اجتماعی برای مدیرکل ارشاد مازندران ارسال شده، آمده است: بردار ارجمند جناب آقای جاودانی

مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

احترماً ضمن عرض تبریک به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به استحضار می‌رساند، مراسم افتتاحیه پروژه‌های ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی (مدیریت استان مازندران) هدیه‌ای ارزشمند از سوی دولت تدبیر و امید به شرح ذیل در روز چهارشنبه مورخه 96/6/8 برگزار می‌گردد:

الف: افتتاح پروژه ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان بوعلی نکا با اختصاص مبلغ10/150/000/000 ریال

ب: افتتاح پروژه ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان حکمت ساری  با اختصاص مبلغ 17/194/000/000 ریال

ج: افتتاح پروژه ارتقا کیفیت هتلینگ بیمارستان شفا بابلسر با اختصاص مبلغ9/306/000/000  ریال جمع کل به مبلغ 36/649/000/000 ریال

لذا از آن مقام عالی دعوت می‌گردد در این مراسم با شکوه که با حضور جناب آقای درخشان معاون محترم سازمان تأمین اجتماعی کشور و دیگر مقامات ارشد استانی و محلی برگزار می گردد حضور بهم رسانند.

مزید امتنان خواهد بود لطف فرموده دستور فرمائید تا نسبت به اطلاع رسانی و حضور نمایندگان محترم نشریات، رسانه‌ها و سایت‌های خبری و ... اقدامات شایسته صورت پذیرد.

دکتر محمد خورشیدی مدیر درمان استان مازندران

اما چند نکته:

برای دعوت از حضور رسانه‌ها نیاز به ارسال نامه به اداره‌ کل ارشاد مازندران نیست، لیست و شماره تلفن رسانه‌های فعال استان مازندران در اختیار مسئولان روابط عمومی ارشاد و استانداری مازندران قرار دارد و یا اینکه  هر رسانه‌ای در شهرستان قائم‌شهر دارای نماینده فعال است که می‌توان از این طریق نسبت به دعوت از رسانه‌ها اقدام کرد.

از طرفی دیگر رسانه‌ها نماینده افکار عمومی هستند و برای حضور یا عدم حضور در مراسمات از هیچ فردی دستور نمی‌گیرند، حتی مدیرکل ارشاد مازندران هم برای پوشش خبری برنامه‌هایش از نمایندگان افکار عمومی از کلمه دستوری استفاده نکرده و در دعوت‌نامه‌هایی که ارسال می‌کند از نمایندگان و فعالان رسانه‌ای خواهش می‌کند که نسبت به پوشش برنامه اقدام کنند.

به اطلاع مسئولان حوزه درمان استان مازندران می‌رساند که رسانه‌ها، زیرمجموعه اداره‌کل ارشاد استان مازندران نیستند، اداره‌کل ارشاد استان به ‌عنوان متولی بر تولید محتوای رسانه‌ها نظارت دارد تا خدای ناکرده رسانه‌ها مطالب خلاف واقع منتشر نکنند که به حمدالله رسانه‌های استان در این زمینه اهتمام جدی داشته و تاکنون موارد خلاف اخلاق و عرف در سطح رسانه‌ها منتشر نشده است.

با همه کم‌لطفی مسئولان درمان تأمین اجتماعی به رسانه‌ها اگر این رسانه نسبت به زمان برنامه‌های این سازمان اطلاع دقیق داشت نسبت به انعکاس اقدمات انجام‌شده این سازمان اقدام می‌کرد، جالب اینجاست حتی در نامه ارسالی به مدیرکل ارشاد مازندران زمان دقیق برنامه اعلام نشده است.

این رسانه‌ها به تبع وظیفه اطلاع‌ رسانی و در راستای همکاری با متولیان این سازمان و برای اطلاع افکار عمومی اقداماتی که قرار است مردم در جریان قرار گیرند را عیناً در نامه‌ای که مدیر درمان تأمین اجتماعی برای مدیر کل ارشاد مازندران ارسال کرده را انتشار داده تا به رسالت اطلاع‌رسانی خود عمل کرده باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :