آخرین عناوین

چهارشنبه 8 شهريور 1396-12:0 کد خبر:45590

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران اعلام کرد:

پرهیز جدی از کشتار دام در منازل/احتمال انتقال تب کریمه کنگو

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کشتار دام در کشتارگاه‌ها صورت گیرد و افراد از کشتار دام در منازل پرهیز کنند.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس،محمدرضا پارسایی با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، اظهار داشت: مشاهده شده در این ایام برخی افراد نسبت به ذبح دام در منازل اقدام می‌کنند که توصیه ما این است از این کار به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: ذبح دام در منازل موجب انتقال کنه به افراد شده و خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو افزایش می‌یابد که لازم است از این کار خودداری شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد:یکی از مشکلاتی که ذبح دام در منازل موجب آن شده تماس با گوشت، خون و ترشحات دام باعث انتقال به بسیاری از بیماری‌ها ازجمله تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم و سایر می‌شود.

پارسایی با تأکید بر اینکه کشتار دام در کشتارگاه‌ها صورت گیرد و افراد از کشتار دام در منازل پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: برای قطعه قطعه کردن گوشت پس از کشتار نیز باید از دستکش استفاده شود.

وی بیان کرد:همچنین اگر قرار است دام در منزل ذبح شود لازم است فرد از لوازم حفاظتی استفاده کرده و از تماس کودکان با دام به شدت پرهیز شود.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: موضوع مهم دیگر اینکه حتماً گوشت کبابی به‌صورت کاملاً پخته باشد و نیم‌پز و خام مصرف نشود.

پارسایی یادآور شد:سایر احشای دام در عمق مناسبی از خاک دفن شود تا از دسترسی و تماس سایر حیوانات و انتقال بیماری به طبیعت جلوگیری شود و همچنین خونابه از روی زمین شسته و به ‌صورت کامل ضدعفونی شود.

وی در پایان با بیان اینکه افراد در بحث خرید نیز به توصیه‌ها توجه کنند، گفت:دام‌هایی که سر چهارراه‌ها برای فروش درنظر گرفته شده این اطمینان وجود ندارد که سالم باشد لازم است افراد از مراکز توزیع دام که زیرنظر دامپزشکی هستند نسبت به خرید دام اقدام کنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :