آخرین عناوین

دوشنبه 13 شهريور 1396-11:21 کد خبر:45654

کنایه نماینده ساری در آغاز دولت دوازدهم:

دولت مازندران را حداقل به عنوان یک استان به حساب بیاورد!

نماینده ساری با توجه به مشکلات فراوان مازندارن و بی توجهی مسئولین گفت: امیدواریم دولت حداقل مازندران را به عنوان یکی از استان های کشور به حساب بیاورد.


به گزارش خزرخبر و به نقل از شمال نیوز، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی به چالش های استان مازندران پرداخت و آنها را تشریح کرد.

براساس این گزارش، محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که از مهمترین چالش های استان مازندران محور جاده مرگبار ساری به تکاب است، گفت: جاده ای که به استان های سمنان، دامغان، شاهرود و مشهد وصل می شود تصادفات بسیاری زیادی در آن رخ داده است.

وی افزود: جاده ساری – تکاب جاده خطرناکی است و جان بسیاری از همشهریان غیربومی نا آشنا با این منطقه را می گیرد.

دامادی تصریح کرد: نامه ای به ریاست جمهوری و معاون اول هم در رابطه با رسیدگی به این جاده نوشتیم اما متاسفانه هیچ اقدامی برای رفع خطر در جاده تا به کنون صورت نگرفته است.

سد «فریم» خشک است/ مازندران با کمبود آب شدید روبرو است

نماینده مردم ساری با اشاره به خشک بودن "سد فریم" ادامه داد: یک سال از افتتاح سد فریم گذشته است اما آبی تا کنون در سد وجود نداشته و تا هنگامی که اعتباری نداده اند فعالیت بر روی این سد شروع نخواهد شد.

وی تصریح کرد: گازرسانی به شهرها و روستاهای استان مازندران از مهمترین اتفاقات این استان بوده است.

دامادی با بیان این که برخلاف ظاهر استان مازندران، اما کم آبی در این استان به چشم می خورد، اظهار داشت: متاسفانه مازندران با کمبود آب شدید روبرو شده است.

همچنین نماینده مردم ساری در ادامه گفت: روستاهای استان به دلیل قدمت 100 ساله به عنوان منابع ملی اعلام شده اند، با این حال افرادی در این روستاها ویلا می سازند و به فعالیت خود ادامه می دهند اما اگر مردم عادی قصد ساخت حتی خانه خود را داشته باشند با سد منابع طبیعی مواجه خواهند شد.

دولت به مازندران به عنوان یک استان نگاه کند

دامادی با اشاره به موضوع واردات برنج به ایران گفت: انتظار مردم از دولت این است که تا هنگامی که فصل برنج کاری شروع می شود مخصوصا در زمانی که کشاورز قصد برداشت محصولش را دارد، باید خیال کشاورز راحت باشد تا این محصولات را بفروشد اما متاسفانه خبر می آید که برنج وارد می شود و عموما این نوع اخبار صحت دارد.

نماینده مردم ساری افزود: در بخش حمایت از تولیدکنندگان داخلی نمی دانم چه توجیهی وجود دارد که میوه ها را از کشورهای خارج وارد ایران می کنند، چه ضرورتی دارد که در کشور ما میوه را از کشورهای دیگر وارد کنیم؟ جلوگیری از واردات میوه از مسایل حداقلی است که دولت باید رعایت کند زیرا این گونه موضوعات نیازی به پول ندارد فقط کافی است که جلوی مجوزات این چنینی که تخلفات قانونی در این زمینه اتفاق می افتد را بگیرد، خب تولیدکننده را حمایت کنند چه اشکالی دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم دولت حداقل مازندران را به عنوان یکی از استان های کشور به حساب بیاورد.

سواحل مازندران توان اشتغال زایی را دارد

دامادی با اشاره به این موضوع که از سواحل مازندران برای اشتغال زایی می توان استفاده کرد، گفت: اگر فردی قصد راه اندازی مجتمع تفریحی و یا پارک آبی دارد متاسفانه با سد بزرگ مجوزات عجیب و غریب مواجه می شود.

وی با بیان این که تاکید مسئولین بر یاری موضوع گردشگری است، ادامه داد: چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ دولت باید انجام دهد؛ من نماینده مجلس و قانون گذار هستم من که نمی توانم وام بدهم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که در صورت رفع معضلات استان می توان اشتغال زایی کرد، افزود: اگر جاده درست نشود چه اشتغالی ایجاد می شود؟ هنگامی که گردشگری راه اندازی نشود، تولیدکننده حمایت نشود چه اشتغالی ایجاد می شود؟

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از زمین های کشاورزی ایران متولی برای کشت ندارد.

کالاهای باری در حال خاک خوردن هستند

دامادی تصریح کرد: پنج سال فریاد زدیم، برای فرودگاه مازندران- ساری تا یک کارگاه به ما دهند برای انتقال محصولاتمان به کشورهای دیگر تا بازارمان در کشورهای دیگر فعالیت داشته باشد اما گوش نمی دهند و در نتیجه کالاهای باری در حال خاک خوردن هستند اما حاضر نیستند به تولید کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: مسئولین می گویند به دنبال سرمایه گذار هستیم، چه سرمایه گذاری؟ همین امروز در تماسی با چند بانک برای پیگیری دریافت تسهیلات به منظور سرمایه گذاری بود تا حدودا 500-600 شغل بتوانیم ایجاد کنیم اما چندین بانک پاسخ ندادن و یا جواب منفی دادند؛ پس این صحبتی که "سرمایه گذار بیا" چه است؟

نماینده مردم ساری در پایان گفت: مشکل این موضوع به این دلیل است که نظام اداری ما این گونه سیاست گذاری ها را داراست.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :