آخرین عناوین

چهارشنبه 15 شهريور 1396-9:47 کد خبر:45665

مسئولان به وعده‌ها عمل کنند:

تداوم معضل کم‌آبی در روستاهای کلاردشت

مشکل کم‌آبی کماکان در روستاهای مازندران وجود دارد و مسئولان همچنان قول حل و رفع مشکلات در این بخش را می‌دهند اما تداوم معضل کم‌آبی در روستاهای کلاردشت همچنان پابرجاست.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، کلاردشت یکی از مناطقی در استان است که به دلیل جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مسافران و گردشگران زیادی را به خود می‌بیند.

اما کمبود و معضل قطعی آب در این شهرستان و به ‌ویژه در روستاها شرایط زندگی برای مردم این شهرستان را دشوار کرده است و چند سالی است که مردم و روستانشینان کلاردشت در شرایط سخت کم‌آبی گذران زندگی می‌کنند.

قطعی و کمبود آب همواره در طول سال در کلاردشت وجود داشته اما این معضل در فصل گرما بیشتر می‌شود به طوری که در ماه‌های اخیر و در ماه رمضان قطعی سرسام‌آور آب در سه روستای کوهپر، شکرکوه و کلمه شرایط را بحرانی کرده در برخی روزها تا 20 ساعت و حتی بیشتر آب روستاها قطع بوده است و مردم برای کیلومترها پیاده برای تهیه آب به چشمه‌ها  می‌رفتند.

مجید عبدالهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران حدود سه ماه پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از افتتاح و بهره‌برداری پروژه آبرسانی به کلاردشت و رفع مشکل و معضل قطعی آب در کلاردشت و روستاهای آن را خبر داده بود و گفته بود تا یک ماه دیگر پروژه در دست اجرا به بهره‌برداری می‌رسد.

اما بر اساس گزارش‌های مردمی معضل قطعی آب و کمبود آن همچنان در روستاهای کلاردشت ادامه دارد.

این مشکل در روستاهای شکر کوه، کلمه و کوهپر مانند گذشته وجود داشته و وضعیت در این روستاها همچنان بحرانی است و مردم برای تهیه آب آشامیدنی خود راه‌های طولانی را می‌پیمایند.

یکی از روستاییان شکرکوه اظهار کرد: همچنان در شکرکوه و حومه آن با مشکل قطعی آب مواجه هستیم و زندگی برایمان دشوار است و مشکلات و مسائل بهداشتی هم از دیگر سختی‌های قطعی و کمبود آب است که با آن روبرو هستیم.

در همین ارتباط از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی مازندران از پروژه آب‌رسانی که قول افتتاح و بهره‌برداری آن را دو ماه پیش داده بود پرسید که مجید عبدالهی با تأکید بر اتمام پروژه آب‌رسانی به کلاردشت و روستاهای اطراف، رفع مشکل آب و کمبود آن را در روزهای آینده خبر داد و گفت: پروژه آب‌رسانی به روستاهای کلاردشت 27 کیلومتر لوله بوده که به اتمام رسیده است.

وی افزود: پیمانکار پروژه کار را انجام داده است و تا چند روز آینده آبگیری شده و مشکلات کم‌آبی در روستاهای شکرکوه، کلمه و کوهپر هم حل می‌شود.

براساس این گزارش، مشکل کم‌آبی کماکان در روستاهای استان وجود داشته و مسئولان هم همچنان قول حل و رفع مشکلات در این بخش را می‌دهند انتظار می‌رود تا وعده‌ها در ارتباط با حل معضل آب آشامیدنی در روستاهای استان و روستاهای کلاردشت که بسیار مورد استقبال مسافران و گردشگران است عملی شود تا مردم منطقه و روستانشینان هم از این وضعیت بحرانی رهایی یابند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :